Ik ben benieuwd naar hoe jullie deze zomer je eerste vakantie met jullie kindje ervaren hebben. Ging het allemaal goed en wat zou je een volgende keer anders doen? We zijn net terug van onze eerste zomervakantie met ons kindje (vroeg dit jaar!). We zijn 2 weken naar het gardameer geweest met de tent. Wat is meegevallen: - de autorit: zoonlief heeft de hele reis lief gespeeld en geslapen - slapen snachts: hij heeft vrijwel niet gehuild snachts en goed geslapen in zn deryan-tentje - uitjes: we hebben leuke uitstapjes gemaakt die we ook zonder kind gedaan zouden hebben, het is geen speciale babyvakantie geworden ofzo Wat is tegengevallen: - eten: moeilijk om dezelfde regelmaat als thuis aan te houden. Vaak net een onweersbui aan het eind van de middag als zoontje net honger had - weer: als het 2 dagen stortregent en je zit in een tent met een chagrijnige baby ben je er goed klaar mee. Maar als het 30 graden is, is het ook weer veel te heet voor een middagslaapje in een tent
het was dan wel niet dit jaar maar vorig jaar. we zijn toen met de kids naar disney geweest rond deze tijd. het was toen net het eerste weekend dat het vreselijk warm was. en onzeman van toen 9 mnd had er behoorlijk last van dus flinke diaree , zweten , spugen. want ons ook tegenviel wa het gaan slapen op hotelkamer. hij wilde niet du met gevolg dat ik elke avond met hemt een eind moet lopen in de buggy tot ie sliep. en dan maar hopen dat ie met overpakken dit nog steeds deed. en onze dochter van toen 4 niet wakker maakte. de autoreis viell ons toen wel mee hadden we erger verwacht. al word dat denk ik dit jaar erger omdat hij nu ook ouder is dus willen wel graag nog een dvdspeler aanschaffen haha. 8 uur naar oosterijk lijkt ons toch watver voor ze. verder was het ook echt een super vakantie ook al konden we hast nergens in met hem hij genoot wel van alle kleuren en geluiden dus wij automatisch ook. en natuurlijk de grote zus die het super vond hebben dus nu al mega veel zin in aug want dna gaan wij pas weg ivm verplichte vak van manlief
eerste jaar met Sander zijn we naar een appartement van de broer van mijn man geweest, die woonde in zierikzee en is internationaal chauffeur.... Dit was erg leuk en practische. Vorig jaar een huisje gehuurd. Drama. Was 6 persoons huisje maar met een wenteltrap in de woonkamer, onze zoon klim het liefste... we hebben bedbodem er tegenaan gezet, maar ging hij via de zijkant, hele vakantie strijd en de tuin was niet afgezet.... ik was toen al behoorlijk zwanger....... was op zich leuk als we weg waren hahaha Nu gaan we kamperen, we zijn heel benieuwd, een uitdaging, maar ik hoop dat hij nu volop geniet!
ons is nog niets tegen gevallen, of ja niets.... tuurlijk zijn er dingen die tegen zitten, maar wij zijn eigenlijk van het : het komt zoals het gaat, wil het niet eten, okee dan niet over een uurtje weer proberen. op vakantie is het ritme van een kind altijd anders, dus daar zijn we op voorbereid, we weten dat zoonlief op vakantie bijv echt niet zomaar om 7 uur op bed gaat liggen en dan slapen, dus die laten we volgende week in frankrijk lekker lopen tot hij er bijna bij omvalt en thuis pakken we het normale ritme wel weer op, en wij vinden dat dat ook mag op vakantie, ze mogen best weten dat vakantie speciaal is en dat ze bijv lekker lang op mogen blijven. er zal straks best even iets tegenzitten, maar dat zal dan niet vanwege de kinderen zijn, ik denk eerder dat onderweg manlief moe word ofzo en ik het niet over kan nemen omdat ik geen rijbewijs heb.en dat manlief dus even een uurtje moet bij slapen en dat we dus langer over de reis doen..... maar goed hij is nachtdiensten gewend dus wie weet rjid hij ook wel hele tijd door, we zullen zien.
Hier viel het ons vorig jaar ook niet tegen. We zijn vorig jaar juni naar het Zwarte woud geweest, en eigenlijk een normale vakantie gehad. Finn sliep normaal, en eten ging ook redelijk...al was het wel wat minder gevarieerd als thuis... Dit jaar gaan we kamperen met onze caravan...ben benieuwd!
Ons 1e jaar met onze oudste (ze was toen 10 maanden) was naar Mallorca. Reis viel mee; ze heeft het grootste gedeelte lekker gezeten en nog geslapen. Eten en dagindeling viel ook mee. Wat viel tegen? Ruimte in het appartement. Ze sliep in de huiskamer in een campingbedje en wij moesten er steeds langs als we naar het balkon moesten.... Vorig jaar zomer voor het eerst met 2 kids op vakantie. Oudste was bijna 3, jongste 6 maanden. We zijn naar Kreta geweest. Meevallen: reis! Jongste heeft heen en terug 3 uur geslapen! Hotel was super, zwembad heerlijk. Tegenvallen: eten (niet het eten zelf, maar de kleine vond het niks om in de eetzaal te zitten en at zelf nog niet veel vast voedsel), slapen (kleine lag bij ons op de kamer, oudste in de woonkamer), geen excursies kunnen doen. Toch maak je er ook zelf iets van en hebben we een supervkanatie gehad! Dit jaar gaan we naar Corfu. Ben nu erg benieuwd naar de vlucht.....hoop dat de jongste (nu bijna 1.5) wil blijven zitten en zich rustig houdt. Ook de dagindeling zal mss anders zijn, omdat de oudste niet meer slaapt.