Augurken en zwangerschap hebben weinig met elkaar te maken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 3 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Uit een recent onderzoek blijkt dat zwangere vrouwen een mindere drang hebben naar het eten van augurken dan we dachten. Slechts acht procent van de zwangere vrouwen geeft aan meer augurken te eten. De meerderheid zegt dat er helemaal geen etenswaren zijn die ze opeens lekkerder vinden. Veertig procent geeft aan wel veel gezonder te eten dan voor de zwangerschap het geval was en elf procent zegt meer te snoepen. Aan het onderzoek deden duizend vrouwen mee.

    Hoe (zit) zat dat bij jou tijdens de zwangerschap?
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ja , dat geloof ik best :rolleyes:
    Zelf had ook geen rare eetgewoontes tijdens de zwangerschappen .
    Ook niet meer trek in augurken ;)
    En idd ben ik ook gezonder gaan eten , maar deed dat wel bewust .
    Zoals de meeste zwangere wel denk ik .

    Groetjes Joyce
     
  3. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik sluit me aan bij Joyce.

    Ben niet een etenswaar héél lekker gaan vinden, ofzo. Ben wel veel gezonder en bewuster gaan eten. Netjes volgens het boekje.

    Augurken, nee, die heb ik niet méér aangeraakt, dan voor mijn zwangerschap. Veel fruit en vis, lekker gezond!
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik ben normaal gek op augurken, maar tijdens de zwangerschap?
    Ohhnee alsjeblieft niet, ik ben daar toch ow zo ziek van geweest niet normaal, nee tijdens de zwangerschap blijf ik er braaf vanaf.
     
  5. lisacar

    lisacar Actief lid

    Ik eet ook geen augurken en merk ook niet dat ik bepaalde dingen extra lekker vind of niet meer lust.

    Ben wel bewuster met m'n eten bezig en zorg ervoor dat ik extra gezond en verantwoord eet.
     
  6. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik heb geen extra zin in augurken, heb wel trek in andere dingen dan voor mijn zwangerschap, ik was nogal een snoeperd, maar heb nu juist geen zin meer in zoeten dingen en veel meer zin in de gezondere dingen!
    Heb wel een enorme oude kaas-tick! :oops:
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iklust geen augurken!

    ik was (en ben) meer een zoetekauw...
     
  8. Tante Ties

    28 mrt 2006
    5
    0
    0
    Gelderland
    Ik vond augurken wel lekker (at ze anders nooit) maar dat was meer in het begin.. had (en heb) last van maagzuur en als je dan zuur eet helpt dat een beetje (zuur met zuur bestrijden)
    verder had ik in het begin zin in vet eten (friet!) en nu is er eigenlijk niets anders.. wel ben ook ik veel gezonder gaan eten, je gaat toch voor je kleintje nadenken.....

    Groet, Tante Ties
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik eet eigenlijk niet veel anders dan voor m'n zwangerschap, gewoon netjes volgens de schijf van vijf. Wel merk ik dat ik heel langzaam eet. Als ik te snel eet staat het me enorm tegen.

    En op het moment lust ik echt geen koffie meer. Als ik er al aan denk blegh!

    Pim
     
  10. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik dacht al dat ik een apart geval was die niet echt zin in iets speciaals had.
    Al hoe wel ik niet langs de Mac moet rijden de laatste 2 week want dan moet ik naar binnen voor een milkshake.
     
  11. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik ben momenteel gek op een gekookt eitje.
    Dat gaat er momenteel op ieder mment van de dag in.

    Zoetigheid daar taal ik momenteel niet naar.
    Ik denk de hele dag aan zout.
    Gelukkig heb ik een redelijk lage bloeddruk, maar ik moet zeker wel oppassen.

    En koffie, niet dat ik het niet meer lust maar echt lekker is anders.
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude

    woepie ik dacht de enige te zijn met een milkshake tik ;)

    maar augurken bbbrrrr nee die kreeg je er niet in bij me net als spercibonen en van de geur van koffie moest ik rennen :confused:
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Voor mijn zwangerschap at ik elke dag wel augurken, nu ik zwanger ben is dat een stuk minder, geen idee hoe dat komt. Mijn man vind het wel vreemd eigenijk, maar ja nu ik dit lees snap ik het wel hahaha.
    Ik heb verder geen rare eet tic of zo. Chocola vind ik heeeeeeeeerlijk en is echt onweerstaan baar voor mij, maar dat had ik ook als ik ongi was. Dus dat zal met de hormonen te maken hebben hahahaha :)
     
  14. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb gans de zwangerschap geen last gehad van rare eetgewoontes, behalve de laatste 2 of 3 weken, toen begon ik plots zin te krijgen in allerlei dingen. Zoals augurken en cheeseburgers van de Mcdonald's.
    Verder at ik wel meer fruit en groente tijdens de zwangerschap dan ervoor.
     
  15. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik krijg trek in augurken :D :)
     
  16. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    nou idd als je dit zo leest.
    ik denk dat mijn boodschappenlijstje verlengt gaat worden met een potje augurk.

    Je hebt van die spicy augurken en daar een plakje cervelaat omheen....... (water tussen mijn tanden)
     
  17. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hier zijn grote potten augurken weggewerkt... door hubbie 8) Ik lust geen augurken en tijdens de zwangerschap is dat echt niet veranderd.
    Mac vond ik ineens wel heel lekker, terwijl ik nooit spontaan zal zeggen "kom we gaan maccen", gooi nog liever zelf frieten in de frituurpan.
    En ik heb 1 keer zo'n ontzettende zin gehad in een glas cola, terwijl ik in geen 10 jaar cola had gedronken en het ook niet lust. Na 1 glas wist ik weer dat ik het niet lust hahaha....
     
  18. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hou op :eek: dat is heerlijk zeg daar heb ik nou ook trek in, binnenkort zeker ook halen en die zoetere augurken en die amsterdamse uien...
     
  19. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Zo de supermarkt wordt vanavond rijk aan zoetzuur.
     
  20. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik ben momenteel gek op een gekookt eitje.
    Dat gaat er momenteel op ieder mment van de dag in.

    Zoetigheid daar taal ik momenteel niet naar.
    Ik denk de hele dag aan zout.
    Gelukkig heb ik een redelijk lage bloeddruk, maar ik moet zeker wel oppassen.

    En koffie, niet dat ik het niet meer lust maar echt lekker is anders.
     

Deel Deze Pagina