Hoi allemaal Hopelijk kunnen jullie me gerust kunnen stellen. Zaterdag had ik een positieve test. Nu is het dinsdag en kwam ik er net plassen achter dat ik wat bloed verloor. Heb verder nergens last van gister wat steken heel laag in mijn buik en vanmorgen wel wat donkere afscheiding. Het bloed verlies is alleen te zien met afvegen na het plassen en word ook al weer minder. Wat denken jullie ik zal waarschijnlijk een week of 5 zijn ... Het bloed is best wel helder Alvast bedankt. Groetjes
Beste Mailey, Bloedverlies kan helaas 2 dingen beteken. Het kan onschuldig zijn, is het (helder)rood? Het kan helaas ook een begin van een MK zijn. Hoop dit uiteraard niet voor je! Wanneer je nog maar zo kort zwanger bent hoef je niet veel bloedverlies te hebben voor een MK, niet perse krampen te hebben of stolsels te verliezen zoals vaak gezegd wordt.
Helderrood bloedverlies is meestal niet goed. Het zou evt. nog een hematoom kunnen zijn maar ik zou sterk rekening er mee houden dat het een vroege miskraam is. Kan me voorstellen dat je niet wilt afwachten, wellicht wil de verloskundige een vroege echo maken? Zo heb je meer zekerheid.
Lijkt mijn verhaal wel. Alleen had ik vrijdag de 28ste positieve test en daarna bloedverlies. Ik heb gister bloed mogen prikken en daar kwam 287 hcg waarde uit, dat past bij 4 weken zwanger (dat was ik 1 dag terug) dus die termijn klopt maar nu weet ik dus nog niks. Volgende week maandag mag ik weer prikken en dan kunnen ze vergelijken of het mooi is opgelopen. Misschien mag jij ook bloed prikken?
Je verhaal lijkt inderdaad op de mijne ik ga morgen weer naar het ziekenhuis bellen daar was ik sinds kort onder behandeling ivm vruchtbaarheids onderzoeken heb vandaag ook al gebeld maar ik moest nog even afwachten. Het bloedverlies is nu veel minder en het werd steeds bruiner zeg maar ook spannend voor jou succes!
Zowel deze (nu bijna 8 weken en kloppend hartje gezien vorige week) als vorige zwangerschap (dochter geboren) vanaf 4,5 week bloedverlies bij afvegen. Soms rood, soms roze en soms bruin. Mijn slijmvlies loopt door tot buiten de baarmoeder en is gevoelig. Bij tillen, ontlasting, niesen etc krijg ik bloedverlies. Overigens heeft 20% van de zwangeren bloedverlies 1 of meerdere keren voor de 16 weken. In de helft van de gevallen is dat onschuldig. Verloskundige gaf aan dat als het minder is dan een inlegkruisje per dag en niet meer wordt en zonder krampen het niks hoeft te betekenen.