Zijn maden gevaarlijk als je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tombow, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tombow

Tombow Lid

11 jun 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben zo'n klein prullenbakje waar we de lege vleesblikjes van de kat ingooien maar nu is m'n vriend dat ding vergeten te legen en tot m'n afgrijzen zag ik vandaag dat 'ie krioelde van de kleine maden, ze zaten op het deksel en zelfs op de muur.

Ik vroeg me al af waarom de kat de laatste twee dagen zo vaak in de buurt van die prullenbak zat, daarom dus.

Ik heb natuurlijk meteen alles schoongemaakt maar ik maak me zorgen. De kat kan overal komen en omdat hij zo vaak bij die prullenbak heeft gezeten ben ik bang dat hij die vieze dingen door heel het huis verspreid heeft, meubels, tafels, bed. Ik heb overal gekeken en zag niks, maar toch, het waren zulke kleine maden.

Ik ben nu 11 weken zwanger. Zou het kwaad kunnen als ik er per ongeluk een naar binnen heb gekregen? Of laat ik me nu teveel opjutten door al die horrorverhalen over het gevaar van parasieten en bacterien als je zwanger bent?

2. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Iew :D

Maar nee, als jij een maad opeet :$:$:$ dan komt ie in je maag-darm kanaal terecht, in het maagzuur. Goed voor de proteine ;). Verder zijn die dingen niet schadelijk, als je er een paar niet kan vinden..... het worden vanzelf vliegjes en dan kun je ze plat meppen, of de deur open zetten ;)

Succes met het opvoeden van je vriend :D:D

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan echt geen kwaad maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je er één binnen hebt gekregen haha
    No worry's.
    Ze brengen geen ziektes over.

4. Tombow

Tombow Lid

11 jun 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden. Dat van dat maagzuur stelde me gerust.
    Ja m'n vriend moet beter z'n klusjes leren doen^^

Anouk2005, daar zat ik dus over in. Ik probeer zo hygenisch mogelijk te zijn maar je weet hoe dat kan gaan: kat springt op salontafel, of je aait kat en dan later eet je met je handen een koekje. Zoiets...

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Maden zijn ook geen parasieten hè meis ;)

Er zijn delen van de wereld waar het heel erg normaal is om allerlei insecten te eten... Ook voor zwangere vrouwen ;)

Zeker met dit weer, zou ik lege vleesbakjes meteen in de kliko of container gooien, want het trekt met dit weer wel veel vliegen aan, en god weet waar die op gezeten hebben (zwanger of niet... is gewoon niet fris), ik kan me ook de lucht voorstellen... Die zal verschrikkelijk zijn geweest! :)

6. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh bah krijg echt kotsneigingen van maden, sorry, had die dingen in een zakje verpakt en buiten in de kliko gegooit.

7. urmylove

urmylove Niet meer actief

ik had heel die kliko gelijk weg geflikkerd.. haha

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hahahaha, lol. Sommige mensen kunnen ook niks hebben :D Ik doel even op de kliko weg gooien. Dat is wel heel erg extreem. Met dit weer heb je gewoon sneller maden!

Mijn vriend is er ook ééntje van die weinig kan hebben. De kat komt hier geregeld met vogeltjes binnen die hij - wanneer je er niet snel genoeg bij bent - TER PLEKKE BINNEN versnipperd. Dan moet ik het opruimen, want vriendlief rent er keihard vandoor. Gister was ik er gelukkig op tijd bij zodat het bloed nog warm genoeg was dat ik het niet met een schuursponsje weg moest schrobben.

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Maden kunnen geen kwaad.. Alleen wel ieeeuww hihi

Maar zoals jij zegt: je aait je kat en eet dan een koekje -> dat moet je dan weer niet doen zonder eerst je handen te wassen, maar dat is vanwege de toxoplasmose, die kan wel schadelijk zijn.. Even ter info ;)

10. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Haha geweldig! +1:D

11. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Kan inderdaad geen kwaad maar t klinkt wel vies natuurlijk!!
    Zie meteen van die now or never beelden voor me waar mensen die dingen opeten bleeeeh!!

Maar idd wel uitkijken met de kat! Ik was mn handen steeds voordat ik iets eet, omdat we een hond hebben die k vaak aai..en die ligt zich soms lekker te rollen op gras waar ook katten komen en misschien poepen..
    Klinkt misschien vergezocht maar liever t zekere voor t onzekere :)

12. Tombow

Tombow Lid

11 jun 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer inderdaad extra hygienisch te zijn nu, zoals handen wassen als ik eerst de kat heb aangeraakt en dan eten aanraak en dingen altijd met bestek te eten.

Maar de kans dat je uiteindelijk toxoplasmose oploopt van ongewassen groente is vele malen groter dan dat je het van je kat krijgt. Die van ons mag ook niet naar buiten en ik verschoon altijd met handschoenen de kattenbak en dan loopt het volgens mij wel los.

Ik krijg het alleen zo nu en dan toch op m'n zenuwen met al die voorschriften en geboden. Zullen de hormonen wel zijn. Van de week stond ik erop de hele koelkast te ontsmetten (vriend hielp zuchtend mee) nadat ik had gelezen dat de vieste plek in de keuken de groentela was.

Nou ja, zo houd ik mezelf tenminste bezig, he.

Deel Deze Pagina