Sinds ik zwanger ben slaap ik echt ontzettend slecht. Niet alleen word ik per nacht ongeveer 1 soms 2 keer wakker voor een toilet bezoek, maar wanneer ik dan ben geweest kom ik slecht weer in slaap. Het heeft ook deels te maken met de houtzagerij die naast me ligt (vriend snurkt als een beer) en door zijn herrie lukt het me niet om in slaap te komen na het plassen. Voor ik zwanger was had ik hier geen last van. Ik heb nu mijn hele vakantie geen 1 dag uit kunnen slapen, elke dag werd ik rond 8 uur wakker, soms zelfs eerder zoals vandaag (half 7) Ik merk dat ik hier ontzettend humeurig van word (hoofdpijn) en weet ook niet zo goed wat ik hier aan kan doen. Hebben meer vrouwen hier last van? En wat kan je hier het beste aan doen? behalve dan mn vriend uit bed trappen.....
heey linana hier nog een aanstaande mama die heel slecht slaapt ik snap precies wat je bedoeld word er zelf ook chagerijnig van.. ik weet niet hoever je zwanger bent maar ik ben 37 weken en kan je vertellen hoe verder ik in mn zwangerschap kom hoe erger het word haha nog vaker wakker om te plassen :x weet niet of dat voor iedereen geld maar hier in ieder geval wel maar het is zeker vervelend en ik weet ook niet wat je eraan kan doen hoort er een beetje bij denk ik agjaa het is voor een goed doel maar het is zeker lastig en sorry dat ik verders geen tips voor je heb
Ik had er ook last van, doordat ik zo licht slaap. Na het plassen s'nachts kwam ik niet meer in slaap en bleef tot de ochtend wakker en ik heb niet eens een houtzagerij naast me. Maar ik deed wel elke middag even een dutje, anders kreeg ik ook hoofdpijn van de vermoeidheid. Maar sinds 2 dagen slaap ik zo vast dat ik niet eens meer eruitgaat om te plassen dus dat scheelt weer.
ook ik slaap slecht sinds ik zwanger ben word soms moe wakker maar heb ook wel dat ik gewoon goed uitgerust ben. Want ik ga mij niet druk maken met "verdorrie kan nu alweer niet slapen" of uit bed gaan ik blijf heerlijk liggen en soms maak ik de aanstaande papa wakker zo dat ik ff kan kletsen ( daar is hij soms niet blij mee) maar hij snapt het wel
Hey Linana, hier is het niet anders. Slaap al maanden niet goed en zeker niet genoeg en hoe verder ik in de zwangerschap zit hoe minder het wordt. Bij mij komt het voornamelijk doordat onze kleine meid 's nachts erg actief is en haar bewegingen tegenwoordig onprettig en zelfs pijnlijk zijn. Nou dan wordt slapen erg lastig. Ben soms uren wakker in de nacht om vervolgens dood moe toch een paar uurtjes te kunnen slapen erna. Maar ook dan weer vroeg wakker. Ben bijna 37 wkn en ik wil graag dat ze de 40wkn volmaakt maar afgelopen week voor het eerst tegen mijn man gezegd, als ze nu komt vind ik het ook niet erg... Erg lastig en natuurlijk ben je blij dat je zwanger bent en er een kleintje op komst is maar niet kunnen slapen is wel erg vermoeiend en vervelend...
Dus het is echt een kwaaltje zo te horen... Jammer weer Ik ben nu 15 weken zwanger, dus asmama je woorden klinken niet echt hoopgevend Maar het is inderdaad voor een goed doel denk ik ook maar. Het is alleen zo frustrerend!!!! Laika, ik lig soms ook echt gewoon uren wakker, kan dan wel janken want ben wel doodmoe maar kom gewoon niet meer in slaap. Juist op momenten dat ik wakker moet zijn wil ik een dutje doen. Iets wat me totaal niet uit gaat komen zometeen. Ik begin maandag bij een uitzendbureau voor een stage van 20 weken, dagen van half 9 tot half 6 en ik vrees nu al het ergste as het zo doorgaat met mijn slaappatroon
Nou dat hoef ik niet te proberen, manlief wakker maken voor een babbeltje.... Dan komen er 3 woorden uit en dan ligt die weer in coma. Wat nog frustrerender is, want dan ligt hij weer lekker lekker te pitten en dat zonder enige moeite Soms denk ik echt "dit is allemaal jouw schuld:x" Maar ik weet ook wel dat we er samen voor hebben gekozen
Hi meiden, Ik ben nog maar heel pril zwanger maar heb als enige kwaaltje plassen...dus soms wel tot 3 a 4 x per nacht moet ik eruit en ook ik heb een man die hele bossen omzaagd...en ik kom dan niet meer in slaap, lig al zeker een hele week iedere nacht wakker Sta bijna iedere dag moe op en moet dan de hele dag doorworstelen op het werk...vreselijk!!! Ben echt zo ontzettend moe, niet normaal!! Ik kan dus helaas niet even bij slapen in de middag...ben zo extreem moe dat ik 9u in de avond vaak niet eens red en al lig te slapen.... Ook het werken valt me toch zwaarder dan dat ik dacht...ben zo ontzettend moe dat ik van de week op het toilet van mn werk gewoon 10 min met mn ogen dicht ben gaan zitten hahahaha... Dus ik hoop dat het ook bij mij iets beter wordt...sterkte meiden Liefs Pien
Pien, ik kan je vertellen het wordt voor jou denk ik wel iets beter hoor Toen ik rond de 5 a 6 weken was was ik ook echt super moe overdag, sliep toen ook al niet meer zo geweldig vast als voorheen, maar overdag moest ik mezelf soms echt de dag door trekken. Ik probeerde zo min mogelijk aan de koffie te gaan, maar ik moest soms echt 1 a 2 bakken per dag hebben hoor, anders lag ik gewoon te slapen op mijn bureau. Bij week 7/8 werd het beter, nu slaap ik nog steeds slecht, maar die inmense vermoeidheid is wel enigszins over. Je lichaam raakt ook wat meer gewend na een tijdje aan het zwanger zijn, dat scheelt ook. Dus ik denk dat het bij jou nog wel iets beter gaat worden meid
Och meid, ik moest er wel 10 tot 20 x uit om te plassen (ja echt) en had bekkeninstabiliteit (pijn) en maagzuur én rusteloze benen.. Ik sliep bijna niet vanaf week? 20 ofzo..
Ik begin maandag ook weer met werken dus mijn dutjes zijn binnenkort ook voorgoed (nou ja, tot mijn verlof) voorbij. Helaas! Ik heb naast mijn bed een boek en een tablet liggen. Dus als ik niet meer in slaap kom ga ik lezen of op zwangerschapspagina alle berichten lezen die ik normaal nooit zou lezen. En meestal als het licht wordt buiten, val ik weer in slaap om dan een uur later weer wakker te worden omdat Sem ook al uit bed is. En van Sem weet ik nog dat je de laatste weken ook moeilijk slaapt omdat je dan meerdere keren gaat plassen, omdat je baby weer eens op je blaas staat te dansen.
ja hoor hier nog 1 die enorm slecht slaapt. Ik ben de laatste weken al zenuwachtig voor ik naar bed ga .. op de bank lig ik vaak al te slapen en dan ga ik gauw naar bed.. en kom ik niet mee in slaap. vriendlief kan ook niet in slaap komen omdat ik sinds mijn zwangerschap de houtzagerij schijn te zijn dan liggen we samen wakker, en door het slechte slapen raak ik gauw gefrustreerd. Ook de harde buiken helpen niet echt bij t in slaap vallen..
Gatver, klinkt allemaal erg eeeh... iets om naar uit te kijken Gelukkig kan ik, ondanks de beginnende stage, wel gewoon 4 a 5 weken van tevoren met verlof. De baby en stage wisselen elkaar af Wanneer de baby op mijn blaas gaat dansen heb ik gelukkig wel tijd om middagdutjes te doen (fijn vooruitzicht) Toch jammer dit zwangerschapskwaaltje
Moest ff heel hard lachen om het gedeelte dat jij nu de houtzagerij was. Gisteren was ik enorm moe en viel ik in een rare houding in slaap, bleek toen enorm te snurken, heeft mijn vriend hier ff een geluidsopname van gemaakt. Toen ik wakker werd en hij me dat liet horen werd ik hartstikke pissig. Ik zei tegen hem "je hebt lef!! mij belachelijk te maken met mn gesnurk terwijl ik amper normaal slaap met jou ernaast :x" Gefrustreerd raken is het minst slimme wat je kunt doen, maar ik doe het ook hoor..... Je wil gewoon slapen, is toch niet teveel gevraagd
Balen he... wat je beschrijft is ook op mij van toepassing. Wat bij mij helpt is acupunctuur. Werkt ook redelijk tegen de zuuraanvallen. Probeer het maar maar zeg wel even dat je zwanger bent want dan mogen bepaalde plekken niet geprikt worden. (Ik weet nl niet of je dat al goed ziet bij jou.) Sterkte!
Bedankt voor de tip! Bij mij zie je nog helemaal niks van mijn zwangershap, dus zou wel handig zijn om het dan ff te zeggen Hoe vaak doe je dat?
hahahah dus jouw kerel heeft t opgenomen? gelukkig is die van mij niet zo erg handig met zijn blackberry.. hij zei wel dat ie t had geprobeerd. voel me door t snurken ook niet echt vrouwelijk haha iemand zei vandeweek dat je dan te weinig melatonine (ofzoiets) aanmaakt.. zouden er homeopatische middeltjes voor te krijgen zijn??
Ik slaap ook al weken erg slecht; vaak wakker worden zo'n 10-20 keer per nacht is het grootste probleem. Heb al vanalles geprobeerd; na 20.00 niet meer drinken (i.v.m. toilletbezoek), geen koffie, warme melk, etc. Het hangt erg samen met het slaappatroon van manlief; als die vaak wakker is wordt ik daar ook weer wakker van...Hebben ook een aantal nachten apart geslapen. Maar ook dan word ik wakker. Acupunctuur doe ik ook en dat lijkt langzaam aan verbetering te geven. Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Melatonine helpt; maar mag je niet gebruiken tijdens zwangerschap: Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven : het effect van dit hormoon op een foetus of een baby is niet geheel duidelijk. Aangeraden wordt dus om het niet te gebruiken (laat het lichaam in die periode zelf de hormoonhuishouding regelen) ; Bron: Melatonine
Ja mijn kerel vond het nog een hele goede daad van zichzelf ook, de aap.... (moet er wel bij zeggen dat ik hem ook wel eens heb opgenomen) Er zijn wel middeltjes tegen snurken. Weet niet hoe ze heten, maar wij hebben zo'n natuurapotheek hier zitten en heb daar wel van die goedjes zien staan. Gewoon ff vragen bij de tuinen of iets wat daar op lijkt. Misschien heeft de kruidvat/etos ook wel iets homeopathisch?
Linana, ik zou beginnen met 1x per week en kijken hoe het gaat. Mocht je gelijk slapen als een roos dan kun je misschien terug naar 1x per 3 of 4 weken. Bij mij had het veel onderhoud nodig dus ik bleef elke 2 weken gaan.