Blaasontsteking of toch iets anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jiseb, 5 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik vraag me af of iemand van jullie onderstaande herkent:

    zaterdagnacht (Op vakantie bij mijn ouders) kreeg ik langzaam een zeurend gevoel rond mijn schaambeen/blaas. Aan het einde van de zondagmiddag was het toch zo vervelend dat ik de dokterswacht heb gebeld. Daar is mijn urine gecontroleerd, maar er werden geen bacteriën gevonden. Omdat ik er zo’n last van had, kreeg ik toch antibiotica tegen blaasontsteking mee. Toen ik naar bed ging, veegde ik ineens helder bloed af, dus opnieuw de dokterswacht gebeld. Die verwees me door naar de verloskundige en ze stelde me gerust, waarschijnlijk was mijn test met ochtendurine wel positief geweest.

    De volgende ochtend leek het even beter, maar de avond en nacht waren hels, zoveel krampende pijn.
    Toen ben ik op de verlosafdeling beland, waar ze een hartfilmpje en weeenmeting deden, omdat ze dachten dat ik misschien al aan het bevallen was. Gelukkig bleek dit niet zo te zijn en had ik geen ontsluiting. Echter was mijn urine weer schoon en werd ik weer naar huis gestuurd. Ik mocht paracetamol en een kruik gebruiken (met dat helpt helaas weinig).

    Inmiddels is het woensdag en heb ik nog steeds veel pijn, opkomend in een soort vlagen, maar wel heftig.
    Ik heb het gevoel dat er zeker iets is, maar ik met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Vanmiddag gaan we weer naar huis en mocht het morgen nog zo erg zijn, ga ik naar mijn eigen gynaecoloog.

    Iemand een idee wat het kan zijn of zoiets meegemaakt heeft?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nierstuwing?
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Is de urine ook op kweek gezet?
     
  4. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Als je er niet gerust op bent zou ik echt eerder terug naar huis gaan naar je eigen gynaecoloog
     
  5. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Panter Nee, het zit echt aan de voorkant, ik dacht dat je nierstuwing aan de achterkant voelde.

    @Fuddey Ja, hebben ze bij de verloskamers gedaan. Misschien komt daar wel iets uit.

    @Mybrand2018 we gaan inderdaad zo maar naar huis, hopelijk kan ik dan nog terecht.
    Op zich ben ik niet bezorgd om de baby, ik had bloedverlies, maar dat is gestopt en alle controles rondom de baby waren wel goed.
     
  6. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hebben ze ook een echo gemaakt ?
     
  7. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Mybrand2018 Hadden ze bij de verloskamers niet gedaan, maar ik ben net toch maar in mijn eigen ziekenhuis geweest. Ze heeft mijn baarmoederhals gemeten en gekeken of er iets op mijn blaas drukte. Ook zij vond niet veel afwijkends. Er lijken 2 opties:
    - bandenpijn, dat schijnt bij de 3e heftiger te kunnen zijn.
    - de baby lag zo in de baarmoeder dat hij op de blaas drukt en dat in combinatie met een blaasontsteking zorgt voor extra irritatie.

    Dus de kur afmaken en tot die tijd 4x1000 mg paracetamol en daarna kijken of ik het af kan bouwen. Dinsdag weer een echo en controle. En voor de rest dus doorbijten helaas.
     
  8. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Belangrijkste is dat het goed gaat met de baby en dat er geen bevalling bezig is dat is al een opluchting

    Ik hoop dat de pijn wegtrekt

    Zou idd rustig aan doen beterschap

    Laat je weten hoe het gaat met je
     
    Jiseb vindt dit leuk.
  9. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    zal ik zeker doen. Ik had vanavond de verloskundige (die straks na de bevalling ook zal komen) gesproken. En zij gaf ook nog de tip om mijn eigen huisarts te benaderen met de vraag wat deze klachten niet-zwangerschapsgerelateerd kan veroorzaken (dus als ik niet zwanger zou zijn) en ook nog om morgen eens een band te dragen en te kijken of dat effect heeft, voor straks de zwaardere dagen als het wel mijn banden zijn.
     
  10. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Ik had rond de 24e week van de zwangerschap ook heel veel buikpijn. Vooral bij bewegen en opstaan. En ook gewoon in rust. En ook veel harde buiken daardoor. Bij mij zat het meer opzij in de buik. Net boven mijn heup bot. En ik voelde daar ook een bobbel. Toen hebben ze een echo gemaakt, en bleek ik een vleesboom te hebben aan de buitenkant van de baarmoeder. Maar die was door de groeiende baarmoeder in de verdrukking gekomen. Was erg pijnlijk. De dag na de diagnose heb ik helemaal op bed gelegen. Kon geen kant op door de pijn. Toen de baarmoeder eenmaal over dat punt heen was verminderde de pijn. Later was de vleesboom helemaal weg.

    Ik wil maar zeggen met mijn verhaal dat er zoveel oorzaken kunnen zijn voor pijn tijdens de zwangerschap. Ze schuiven het mijns inziens wel erg vaak af op blaas ontsteking.

    Bij mij waren ze vooral ongerust omdat ik een bult voelde.

    Hopelijk is de pijn bij jou snel weer weg.
    Maar bandenpijn geeft toch niet echt pijn met pijnvlagen en krampen? Ik zou het goed in de gaten houden..!
     
    Jiseb vindt dit leuk.
  11. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @HvL bedankt voor je verhaal!

    ik heb vannacht gelukkig wat minder pijn gehad, dus ik hoop dat dat doorzet. Ik denk ook dat er snel geroepen wordt dat je een blaasontsteking hebt, maar aangezien de urine schoon was, lijkt me dat niet heel logisch.
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier vorig weekend pittige krampen gehad. Vooral in m’n rug.. hele riedel gehad konden niks vinden.

    Op zondag ineens duidelijk wat t was. Mega obstipatie en omdat je darmen zo anders liggen viel je het door heel je romp. Ben echt niet flauw maar dit was pijnlijk.

    Kan dat t niet zijn? Icm een (inwendige) aambei of een geknapt adertje kun je bloedverlies hebben.
     
    Jiseb vindt dit leuk.
  13. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik kan gelukkig gewoon naar de wc en het zit echt alleen rond mijn blaas/schaambeen aan de voorkant, dus dat is het ook niet. Maar gelukkig begint het inmiddels te zakken en ben ik de nacht weer wat beter doorgekomen dan de vorige nachten.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina