Eerste zwangerschap totaal anders dan de tweede?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ashley Rose, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    2 keer hetzelfde geslacht, twee verschillende zwangerschappen. Bij deze is de misselijkheid veel en veel erger. Nog steeds niet over en nog regelmatig overgeven. Duurde wel iets langer voor het begon, maar toen...
    Daarnaast groeit mijn buik anders, heb ik minder zin in vlees en veel meer in zuivel, ben ik minder emotioneel.
    Maar kindje zelf is ook echt anders, hij schopt niet zozeer, maar oefent gewoon druk uit aan de binnenkant. De oudste voldeed precies aan de omschrijvingen, deze geeft gewoon op verschillende plekken in mijn bm druk. Als laatste de oudste voelde ik vooral linksboven, deze voel ik vooral rechtsonder. Helemaal anders dus.

2. 1e x eerste week niet eens doorgehad dat ik zwanger was.. had wel veel bandenpijn, lichte misselijkheid en gauw BI. (jongen)
    2e x al gauw strontmisselijk tot week 12 en ook weer veel bandenpijn en verschrikkelijke obstipatie. (meisje)
    3e x een aantal keer redelijk misselijk maar viel wel mee. Wel wat bandenpijn en verder veel diarree + bloedingen. Geslacht weet ik nog niet maar denk jongen omdat ik niet zo misselijk was als bij m'n dochter*..

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier totaal verschillend, bij de eerste nooit misselijk geweest, kon en deed alles zat de dag voor de bevalling op de fiets en beviel me 40wk.

Laatste zwangerschap begon met misselijkheid en overgeven tot week 12, met 20 wk begonnen de harde buiken met 26 wk zkh in en uit ivm weeenactiviteit. Met 29 wk bloedverlies gekregen heb opgenomen gelegen in zkh tot aan het einde zwangerschap met 36wk. Heb weeen remmers, longrijping en alle onderzoeken gekregen om te zien wasr t bloedverlies en weeenactiviteit vandaan komt.

En......2 meiden! Dus verloop zw zegt hier niks :)

Deel Deze Pagina