voorkeurshouding in baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door loesje1982, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    dit is ons 2e kindje.
    ons eerste kindje was heeeeel erg druk in de buik, buitelde en trappelde overal zeg maar, lag bij de echo´s (heb bij elke afspraak een echo) echt nooit stil, altijd ergens anders met dr hoofdje etc.

en deze is best rustig en wat mij dus erg opvalt; het ligt vrijwel altijd in dezelfde houding (aan t trappelen te voelen) hoofdje naar boven, voetjes bij mn blaas, en dan t gezichtje naar binnen, op tot nu toe alle echo's. heeeel af en toe voel ik het eens zo bewegen dat ik een trappeltje in mn zij heb, of net boven mn navel, maar dat is maar 3x gebeurt.

hebben jullie dat ook, en heb ik nu een grotere kans op een stuitbevalling, omdat het echt altijd zo ligt. of zegt dit helemaal niets?

was gewoon benieuwd....

2. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Die van mij ligt het liefste op haar rug (of zij). En dan het liefste te trappen tegen mijn blaas of schaambot. En als ik haar voel, is het ook direct een half uur tot drie kwartier achter elkaar. Een echte druktemaker dus!
    En het leukste: sinds deze week ook gericht een voetje te voelen tegen de bovenkant van mijn onderbuik (op navelhoogte dus).
    (ook nu is ze weer volop bezig mijn buik te verbouwen :D)

Of dat iets zegt over de houding bij de bevalling, weet ik niet. Daar is het bij mij zoiezo nog te vroeg voor.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier lagen ze allebei altijd hetzelfde ..l ook met de echo dezelfde problemen we hun gezicht nooit mooi op de 3 d kregen. Allebei ook geboren als sterrekijker....grappig eigenlijk dat ze allebie hun favo plekje hadden daarbinnen.

Maar wat zegt de vk dan? Kunnen ze nu nog draaien eigenlijk?

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toevallig net een pretecho gehad, nou getracht te maken haha. Kleine kg zoals jij zo ongeveer omschrijft (hoofd in de placenta en dus niets geen 3D/4D :D), maar echoscopiste vertelde wel dat de kindjes zo eigenlijk perfect liggen om straks voorover te duiken en dan dus met het hoofdje beneden uit te komen. Ze lag dus ideaal om zeg maat 180graden te draaien straks (beentjes beneden iets schuin bij mijn blaas, hoofdje onder mijn ribben en lekker trappen naar beneden :p). Andere twee lagen trouwens iedere keer anders en heb hier gelukkig geen last gehad van 'vreemde' ligging bij de bevallingen.

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Mijn eerste was heel rustig. Lag altijd met z'n hoofdje onder m'n ribben, billetjes in m'n bekken en beentjes omhoog. Dat hij zo lag was vanaf week 27 geloof ik. Hij is niet meer gedraaid.

Nu zit er een beweeglijker beebje in m'n buik. Ligt al wel sinds week 31 met het hoofdje naar beneden, maar de voetjes voelde ik zowel links als rechts trappen.

Het hoeft helemaal niks te zeggen. Zeker niet met jouw termijn, er is nog alle tijd om te draaien.

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik ben bij een gyn, maar zij zegt dat ze erg vaak ziet dat ze een voorkeurshouding hebben. bij mijn weten kunnen ze tot op t laatste moment nog draaien, dus heb haar er nog niet naar gevraagd, heb morgen weer een afspraak.

bij deze heb ik dus ook de laatste 3x geen mooie echofoto gehad, want het ligt met t gezichtje naar binnen.

grappig dat bij jou beide kindjes t zelfde lagen. mag ik vragen of ze beide van t zelfde geslacht zijn? (misschien wel te lezen in je banner, maar nog niet gekeken)

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik heb 2 meiden.......

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Logisch toch....altijd lastig die vrouwen hahahahahhahaha:D

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter lag iedere controle in stuit en was heel rustig. Terwijl ik mijn zoon juist all-over-the-place voelde ;).
    VK had ons al voorbereid op verwijzing gyn ivm stuit (foldertjes etc), maar warempel, precies 36 wkn bleek ze toch spontaan gedraaid te zijn (na een hele, hele ellendige nacht...). Gewoon thuis geboren met koppie naar onderen...

Dus het zegt niet zoveel, denk ik.

10. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Vorige week dinsdag bij de vk geweest en zij vertelde me dat de kleine onder lag met het hoofdje, ruggetje aan de linker kant en beentjes rechtsboven, onder mijn ribben.
    Al weken voel ik de kleine rechts onder mijn ribben trappen.
    De VK zei dat deze houden perfect zou zijn voor de bevalling, maar ze benadrukte wel dat de kleine nog altijd kon draaien.

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn tweede dochtertje ligt al vanaf de termijn echo elke keer precies hetzelfde, zo raar!
    Ze ligt elke keer met haar koppie naarbeneden alsof ze klaar is voor de wereld. Haar bewegingen zijn inderdaad enigsinds beperkt en echt altijd rond dezelfde plekken geweest.
    Bij mijn eerste dochter voelde ik rond elk termijn ergens anders beweging, terwijl deze wel veel drukker is dat wel.
    Je kindje heeft inderdaad nog even om te draaien.
    Ik heb bij deze wel het gevoel dat ze niet meer van houding zal veranderen, ze ligt al zo lang zo... Maargoed, zij ligt er goed voor ook nog is toenvallig.

12. Hier alle drie de kindjes grotendeels dezelfde voorkeurshouding.. ook altijd op de echo te zien. Tot een week of 22 scheef/dwars en daarna met de voetjes naar beneden, rond 27 weken draaien met het koppie naar beneden en die kont lekker in mijn ribben drukken :p

Toen ik dat zei tegen de echoscopiste zei die dat het vaak aan de vorm van je BM ligt. Dan ligt dat kennelijk lekker voor je kindjes.

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Dat is leuk om te weten, schijnbaar een lekker kussentje. :p

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Die van ons ligt elke keer opgevouwen. Vind ik ook wat vreemd. Vandaag bewijs gezien dat hij zich ook kan uitrekken, maar hij vindt het blijkbaar lekker om met zijn voeten boven zijn hoofd te liggen. Hij ligt ook echt dubbelgeklapt, niet een beetje opgetrokken, maar helemaal dubbel.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    hier een beweeglijk kindje maar ligt wel al weken met haar hoofdje naar beneden en voel en zie bijna alle schopjes/stompjes aan de rechterkant van mijn buik. Afgelopen week iets meer variatie gevoeld, morgen eens kijken (gyn) hoe ze ligt maar ik vermoed weer hetzelfde. Als ik lig draait ze wel regelmatig om haar as en schopt ze links. Had ook begrepen dat ze een voorkeurshouding kunnen hebben door de vorm van je baarmoeder.

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Onze kleine ligt met haar hoofd altijd, op elke echo, met haar hoofd rechts onder in mijn bekken. De rug verschilt wel, dus ze draait wel. maar meestal is het trappelen aan mijn rechter kant. Ik zou bijna denken dat ze zo vastgegroeid is, haha!

Opvallend: elke keer zegt de echoscopist (en we hebben meerdere verschillende gehad) dat ze zo diep ligt in mijn bekken met haar hoofd. Moeten veel moeite doen om haar hoofd te kunnen meten... dus ben benieuwd donderdag met de groeiecho, of dat nog wel gaat.

verder ligt ze vaak diep ineengebogen, met de knietjes praktisch tegen de neus. Soms met de benen rechtuitgestrekt over haar hoofd heen. Armen zijn ook altijd een knoop.

17. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ons zoontje heeft altijd hetzelfde gelegen (stuit, hoofd precies tussen ribbenboog) en is ook niet meer van zijn plekje gekomen ondanks een draaipoging. Ik vond het erg typisch dat hij bij alle echo's hetzelfde lag.

Draaien is overigens nog zeker mogelijk, ik zou het zelf alleen nooit meer doen. Naar mijn idee heeft zo'n sterke voorkeurshouding toch een reden.

Deel Deze Pagina