eerste zwangerschap verkorte cervix.. tweede ?

Discussie in 'Prematuur' gestart door laura123, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen

Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje. Maar we zitten thuis nu al in spanning hoe het straks allemaal gaat lopen.

Ons zoontje is geboren met 32+6 weken. Cervix/baarmoedermond was verstreken en vliezen waren gebroken. Bij 32 weken was ik ook de slijmprop verloren.

( ik ben met 30 weken opgenomen in het ziekenhuis vanwege bloedverlies. En vroegtijdige contracties. En een cervix van die dag 2.4 mm. Een dag later 1.7 mm)
    Ook had ik streptokokken b.

Ik vraag me nu dus af of dat de volgende dan ook te vroeg geboren word ? Tuurlijk is er een kans dat ik toch de 37 weken haal. Maar je baarmoedermond blijft denk ik dan Hoe dan ook weer zwak of verschild dat echt per zwangerschap ?

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier eerste onverwachts met 34 weken. Tweede met 20 weken een spoed cerclage. We onrustig zwangerschap maar geboren met 37.2!

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier ook een zwakke cervix. Mijn eerste kindje kwam al na 20 weken. De tweede diende zich met 24 weken aan, maar is na een noodcerclage nog gerekt tot 33 weken. De derde en vierde kwamen na een vervlakte en veel rust rond de 37 weken. Hier was het dus eens zwak, altijd zwak.

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Had je rond die periode ook een blaasontsteking met GBS?
    Hier hetzelfde verhaal ongeveer met mijn eerste, alleen weet ik niet of mijn cervix langere tijd verkort was want die is destijds nooit gemeten rond de periode dat het mis ging (alleen met de 20 weken echo en toen was hij goed). Maar hier rond 28 weken slijmprop verloren, veel harde buiken en daarna bloederig slijm en later bleek fikse blaasontsteking met GBS. Antibiotica gehad maar met 29.6 weken braken mijn vliezen en is ze ook meteen geboren die dag. Ze had geen infectie dus of de GBS nou de uiteindelijke oorzaak was is niet geheel duidelijk.

Bij de tweede liep ik bij de gyn en kreeg ik vanaf 16 weken proluton injecties, om de zoveel weken een baarmoederhalsmeting en urinekweken om te kijken of de GBS niet weer terug kwam in mijn blaas (draagster zul je altijd blijven maar zodra het in je blaas zit betekent dit dat het heel zwaar gekoloniseerd is op dat moment). Ook moest ik bij de bevalling een AB infuus maar dit is nooit gelukt omdat het te snel ging allemaal. Ze is gelukkig met 37.5 wk geboren (en gezond)!

Spannend voor je en ik hoop dat je nu een stuk langer zwanger mag zijn.

5. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hier 2x vroeggeboorte gehad door middel van gebroken vliezen. Bij mn dochter met 23 weken en 5 dagen kortere baarmoedermond gehad maar zou niet moeten uitmaken hadden ze gezegd.
    Nu 23+2 en ik lig in t ziekenhuis met een baarmoedermond van 2.2 cm

Dus helaas heb ik geen goed verhaal

6. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hier lijkt het erop dat de 2e niet heel veel te vroeg gaat komen.
    Vanochtend controle gehad en cervix past bij termijn en baby is nu pas volledig ingedaald.

Bij mijn zoontje die met 35 weken spontaan is geboren was het indalen ook al veel vroeger. die lag met 28 weken al klaar en daar was ik de slijmprop met 34,5 verloren.

Dus hier zo ver nog positief al verwacht ik zelf dat ik rond de 36 weken ga uitkomen.

Deel Deze Pagina