Felicitaties en/of cadeaus

Discussie in 'Prematuur' gestart door Jebb, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Zelf met 28 weken geboren. Vorige week een vriendin bevallen met 29 weken. Hulp en steun weet ik te bieden, toch vind ik bij een geboorte ookmeen cadeau op zn plaats.
    Zelf heb ik knuffels gehad, honderden, liggen nu bij mijn ouders op zolder.

Nu wil ik toch 'iets' geven. Buiten een mutsje heeft ze natuurlijk nog geen kleertjes aan. Ik weet niet waar ik ze een plezier mee doe.. het is toch zo anders dan een gewone bevalling, (Mijn kraam/zwem-pakket was al in de maak, maar dit vind ik nu nog niet gepast om te geven...)
    Wie heeft mooie tips?

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Het kleinekanjers boek, zo'n invulboek, daar heb ik echt veel aan gehad!
    Je hebt daar ook van die mijlpaalkaarten speciaal voor prematuren.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wilde ook het kleine kanjers boek zeggen.
    Of anders vlaggetjes voor aan de couveuse. Een mooie deken voor over de couveuse heen. Een lief knuffeltje..

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    #4 soefdeboef, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt: 2 feb 2016
    - Een knuffeldoekje (of spuugdoekje) in neutral gewassen, die de moeder bij zich kan dragen om vervolgens onder het hoofdje VD baby te leggen...
    - Kleertjes in maat 44.
    - ietS liefs voor de moeder.
    - zachte omslagdoek voor tijdens het buidelen.
    - Klein knuffeltjes idd voor in de couveuse.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Waar ik toch het meeste aan heb gehad zijn de kleertjes maat 44. Dat is eigenlijk het enige dat ik echt op DAT moment kon gebruiken. En juist omdat het zo "normaal" was. Alles was al raar en vreemd en angstig en als ik haar dan "gewoon" kleertjes kon aantrekken voelde het allemaal tenminste een beetje normaal. Ofzo.

(Maar ik denk dat het voor iedereen ook anders is. ;) )

6. Jebb

Jebb Niet meer actief

We gaan vanmiddag naar ze toe. Is er een (makkelijk toegangbare) winkel die zo'n klein maatje heeft? Of simpel, prenatal?

7. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Kleine kleertjes idd in maat 44

Als je voor een omslag doek gaat zorg dan voor katoen de rest mag niet ivm met knettergevaar bij al het zuurstof.

Prenatal heeft mt44 verder weinig winkels.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Prenatal! V&d ook sommige dingen. Maar de leukste kleertjes vond ik van Noppies.

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Het boek kleine kanjers of het boek reisgids naar huis vond ik beide leuk om te krijgen.

Aan kleertjes mt 44 had ik niet zoveel. In de couveuse had hij geen kleertjes aan. In het warmtebedje alleen een rompertje. Toen hij kleertjes mocht gaan dragen paste mt 50 al en kleertjes die groot vielen daarvan sloeg ik de mouwen om. De verpleging adviseerde ook geen kleertjes mt 44 te kopen. Daar groeiden ze toch zo uit. Mt 50 kon je langer mee doen.
    Evt rompers mt 44 of mt 50 die klein vallen zou wel een optie zijn.

Waar ik blij mee geweest zou zijn: hulp thuis. Door het verblijf in het ronald mcdonaldhuis en daarna gereis naar ziekenhuis ben je doodmoe en veel tijd kwijt. Terwijl je huishouden gewoon doordraait. Dus biedt haar eens aan om wat te koken zodat ze het alleen nog hoeft op te warmen of een keer stofzuigen of de was doen.

10. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rompertjes maat 44. Kleertjes heeft weinig zin, dat hebben ze niet aan in een couseuse.
    Je moet dan wel overslag-rompertjes halen. Dat is handig met alle snoertjes en slangetjes. Deze heb hè bij de prenatal en Hema.

Mijlpaal kaarten speciaal voor couveusekinderen is ook leuk.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je hebt speciale infuushemdjes maar die kan je alleen via internet kopen.

Ik heb juist voor de ouders een heerlijk verwenpakket gemaakt. En pas toen de kleine thuis was hem verwend met kadootjes. Dus lekker thee/koffie/chocola/koekjes/douchefris/bodylotion.kaarsjes/tijdschriften.

Deel Deze Pagina