dames, Ik heb het geluk net zwanger te zijn. als ik via banners afga, ben ik nu net 4 weken zwanger alleen, net de dag van mijn positieve test, heeft mijn zus een miskraam gehad. ze was 6 weken zwanger. ik vind dat nu zo lastig he .... ze is er het hart van in, omdat ze ook al lang aan het proberen waren, en nu raak was dmv Clomid. Ik veronderstel dat ik best nog enkele weken wacht om te vertellen? Het liefst van al had ik het van de daken geschreeuwen, maar vind het zo erg voor haar
gefeliciteerd! Het is dubbel, ergens zal ze het misschien helemaal niet leuk vinden dat je het "geheim" hebt gehouden voor haar en aan de andere kant zal ze het ook wel moeilijk vinden misschien om te horen. jij kent je zus het beste... nu is het sowieso nog vers de mk, maar over een week of 2 is dat al een heel stuk gezakt waarschijnlijk, succes!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou inderdaad nog een paar weekjes wachten met het goede nieuws te vertellen. Al gunt ze het je waarschijnlijk van harte blijft het moeilijk omdat het voor haar nog zo vers is.
Wat naar! Voor jou gefeliciteerd!!! Hopelijk heb jij wel een plakbeeb. Heel moeilijk, maar ik zou ook heel eventjes wachten. Ik hoop oor je zus dat ze snel weer zwanger mag zijn. Sterkte en gefeliciteerd!
Ik zou ook wachten. Ik heb het ook meegemaakt ik een miskraam mijn zus zwanger. Zij vertelde het wel meteen en heb ook gezegt dat ik het moeilijk vond en ook even niet blij kon zijn maar dat dat echt wel komt. Zij begreep mij gelukkig ook hoor en nu ben ik trotse tante maar moest eerst even mijn miskraam verwerken. En daar heb ik nooit overgelogen en ben eerlijk geweest maar weet niet of je zus dit ook kan?
Mijn zusje raakte zwanger zo ongeveer tegelijk met onze tweede miskraam, en die heeft het -gelukkig- ons snel verteld. Ik zou het echt heeeeeel erg vervelend hebben gevonden als ze nog een tijd gewacht had en gedaan alsof haar neus bloedde, zeg maar. Dus ik zou het zelf wel snel vertellen. Met gepaste terughoudendheid uiteraard.
hmm iedereen ervaart het anders dus denk ik. Een goede vriendin wist ongeveer met onze miskraam dat zij zwanger was. Zij heeft tot ze 9 weken was gewacht met vertellen, dus een week of 5 later en ik was daar heel blij om...ik zou het er toen echt niet bijgehad kunnen hebben. Gefeliciteerd!!
Moeilijk hoor.. Wel gefeliciteerd natuurlijk. wij zijn ook lang bezig geweest voor ons wonder...mijn zus was intussen in die tijd voor de 2e keer zwanger...ze vond het moeilijk om te vertellen...dus ze belde terwijl ik oproepdienst had dat ze al 22 weken was.. Wat was dat vreselijk pijnlijk! Alsof het een vage kennis was. Ik zou het gewoon vertellen...dat je geen blijdschap verwacht maar dat je wel wilt dat ze het van jou zelf hoort.En dat je er voor haar bent. Als het niet wil lukken hebben mensen enorm de neiging om je buiten te sluiten. Je hoort er al niet bij...want je bent geen moeder. Iedereen gaat door met zijn leven maar jij zit op het wachtbankje. En als je eigen faimlie dan ook gewoon je buiten gaat sluiten...nee ik zou het vertellen.
Absoluut nog even wachten... Het is nog zo pril oor hen maar ook jouw zwangerschap is zo pril met ook kans op een mk zoals iedereen. Dit kunnen zij er nu echt niet bij hebben.
bedoel trouwens wel gewoon bij 12 weken ongeveer vertellen hoor...nu meteen is wel erg vers...voor beide inderdaad.
Ik denk dat het van jullie relatie afhangt. Zij heeft het jou blijkbaar ook verteld voor 6 weken. Ik zou het zelf heel verdrietig vinden als één van mijn liefste vriendinnen het me veel later verteld zou hebben denk ik. Als je wacht met vertellen, zou ik neit alleen wachten met het haar vertellen. Het is misschien juist fijn als zij het wel als één van de eerste hoort...
Niet te lang wachten. Pijnlijk blijft het, en zij is na een paar weken niet over haar verdriet heen. Direct vertellen gaat heel ver natuurlijk, maar zoals hiervoor gezegd wordt: je wilt geen vreemden worden door zoiets. wij hebben bij mijn zus die weliswaar geen miskraam had, maar wel al jaaaaren aan het wachten is op een zwangerschap na zeven en acht weken verteld dat we een kleintje verwachtten. Tegelijk met de rest van de familie. Gewoon ons plan getrokken en geprobeerd niet te veel voor haar te denken. Dat legde er nog veel meer spanning op en dat was erg ongemakkelijk. Sterkte met vertellen, maar vooral: gefeliciteerd!
Jeetje, wat een vervelende situatie dit! Blijdschap en verdriet ligt weer akelig dicht bij elkaar... Ik zou ook nog even wachten met het vertellen. Zowel voor haar als voor jou. Zij heeft het nu hartstikke moeilijk met haar mk en jij bent super blij voor jezelf. Als jij het nu verteld krijg je vast niet de reactie die je zou willen hebben als je het verteld en daarnaast is het voor haar denk ik een extra klap... Maar goed, jij kent jouw zus het beste en weet dus precies wat ze wel of niet kan verdragen. Heel veel sterkte voor je zus en jij lekker genieten van je zwangerschap en succes met je keuze voor het wel/ niet vertellen! Liefs!
bedankt meiden ... ik wacht nog zeker tot ik naar de gyne ben geweest. ik bel morgen een afspraak. van anderen zal ze het niet horen, zolang ik het hier niet vertel, vertel ik het niemand. Met uitzondering van mijn oudste zus, maar wij zijn 2 handen op 1 buik, en die kan wel zwijgen zij wist het al voor mijn man het wist
Jij kent je zus het beste en weet hoe jullie relatie is. Ik zou het haar als (een van de) eersten vertellen. Zeker als je je zus vaak ziet en je normaal alles deelt is het niet handig om het geheim te houden. Waarschijnlijk krijgt ze dan toch een vermoeden en dat lijkt me erger voor haar dan dat je het gewoon vertelt. Ik zou het haar persoonlijk vertellen, zonder andere mensen erbij. Toen het bij mij niet wilde lukken had ik het absoluut niet aangekund als het mij verteld was met allemaal familie erbij. Op zich kan het ook fijn zijn om het via de telefoon te vertellen, omdat ze zich dan verder niet groot hoeft te houden en het direct daarna op haar eigen manier kan verwerken. Maar sommige mensen vinden dit te onpersoonlijk. Ik hoop voor je zus dat ze de miskraam uiteindelijk een plaatsje zal kunnen geven en dat ze snel weer zwanger wordt. Jij uiteraard ook gefeliciteerd met je zwangerschap, ik wens je een gezond kindje toe!
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat vervelend dat het juist nu mis is gegaan bij je zus. Vriendin was al een tijdje bezig en al twee miskramen achter de rug toen ik onverwachts zwanger werd. Hoe moeilijk ik het ook vond, ik heb het haar als eerste verteld. Ze vond het moeilijk , maar was wel erg blij voor ons.