eerste zwangerschap / werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door jongmama20, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongmama20

jongmama20 Actief lid

16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Ik ben nu ongeveer 7.5 week zwanger van mijn eerste kindje maar ik voel me zo beroerd.
    misselijk, licht in m'n hoofd etc.
    Nu is het al de 3e keer in korte tijd dat ik ziek van m'n werk naar huis ga.
    Op m'n werk weten ze het nog niet maar ik weet gewoon niet wat wijsheid is.
    Moet ik gewoon zeggen hoe het komt dat ik zo beroerd ben elke keer of moet ik nog even doorzetten en het met 12 weken ongeveer zeggen?
    Hun vragen zich ook sterk af hoe of wat want ze lopen nu al te gissen...

groetjes mij :)

2. Watermann

Watermann Niet meer actief

Ik zou het nu al zeggen! Ik heb het met de 8ste week vertelt en met ongeveer 12e week kreeg ik erge bekkenstabiliteit en ik werk vanaf dat moment alleen therapeutisch.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.679
    113
    Ik heb het ook best vroeg gezegd op mijn werk, dacht 9 weken. Dit zodat er rekening gehouden kan worden indien nodig. Men snapt het dan ook vaak iets beter. Kun je niet in ieder geval je leidinggevende inlichten?

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik voelde me bij derde ook erg beroerd, was absoluut niet in staat om te werken. Heb me ziekgemeld en daarbij ook meteen aan mijn leidinggevende gemeld dat ik zwanger was (en dat ik voorlopig niet idee had dat het beter zou worden... ;)). Ik was toen bijna 6 wkn, heel pril nog, maar zo kwam ik wel meteen in de molen van arbo-arts en kon mijn werkgever bij UWV aankloppen. En hierdoor heeft hij ook al snel vervanging kunnen regelen, dat de werkvloer geen 'last' had van mijn afwezigheid.

Als je nu je werk niet of nauwelijks kunt uitvoeren door je zwangerschap, dan zou ik open kaart spelen, in ieder geval naar je leidinggevende. Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn, toch? Anders krijg je ook dat er 'vreemde' verhalen gaan rondzwerven of dat jij moet gaan liegen over wat je hebt...

5. jongmama20

jongmama20 Actief lid

16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Jullie hebben gelijk.
    Ik werk in een winkel en voornamelijk ook kassa.
    Ze kunnen de beschikbaarheid dan inderdaad erop aanpassen dat ik evt weg kan vallen.
    dan ga ik dat maandag maar doen, wel alleen m'n leidinggevende (zijn er 4 dus word ook nog wat haha)
    Dank jullie wel ook voor de ervaringen delen.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Zou het zeggen als dat de reden is van ziekmzijn. Dan is er meer begrip en voor werkgever is het gunstiger om ziek te melden met zwangerschap.
    Bij beide gezegd omdat ik giapga misselijk ben, nu met bijna 11 weken alsnog.

Eerste zwangerschap ochtenden later begonnen. Nu vooral eind van de middag last, dus ga eerder naar huis. Dan ga ik die uren de ziektewet in.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Ik zou het zeker vertellen.
    Als jij zwangerschapsgerelateerd ziek bent wordt dit door het uwv vergoed en hoeft je werkgever je ziektegeld te betalen

8. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest het met 5 weken wel zeggen want werd opgenomen in het ziekenhuis voor de eerste keer

Deel Deze Pagina