Dat mijn zoontje 2 weken oud was ben ik weer met de pil begonnen en vervolgens deden we het ook een tijdje met condoom, gewoon voor de zekerheid (de pil zou evengoed gelijk veilig zijn). Nu is mijn zoontje 8 weken en ben ik de laatste week weer vaak misselijk net zoals ik was toen ik zwanger van hem was. Niet dat ik moet spugen hoor, maar als ik even niet gegeten heb of moe ben voel ik me niet goed. Eigenlijk is het bijna onmogelijk dat ik weer zwanger ben. Ik heb ook nog niet getest, want ik ben bang dat hij nog positief is, omdat ik pas net mama ben. Verder geef ik borstvoeding, dus dan ben je ook nog eens minder vruchtbaar toch? Wie herkent dit?
Kan ook komen doordat de zwangerschapshormonen nu je lichaam gaan verlaten.. maar om een zwangerschap uit te laten, kun je het beste wel een test doen, dan weet je iig waar je aan toe bent.
Je kunt prima een test doen om zwangerschap uit te sluiten. Het HCG is met 8 weken al prima uit je lichaam verdwenen. het kan ook gewoon van je hormonen komen, ik heb in de eerste 10 maanden na de geboorte van mn oudste geloof ik drie maal een test gedaan..... wel gekke symptomen die op zwangerschap leken, maar nooit positieve testen gehad. Je lijf kan rare dingen met je doen
Klinkt alsof je prima voorzorgsmaatregelen genomen hebt. Ik denk dat de kans erg klein is dat je weer zwanger bent. Eerder aan het ontzwangeren.
Herken het niet, maar welke pil gebruik je? Met BV mag je toch alleen de minipil slikken? Ivm de hormonen die erin zitten. Ik word soizo misselijk van de normale pil, misschien dat het juist door het pilgebruik komt?
Herken het als ontzwangeren. Ik had een keizersnede, dus ik heb wel even een nachtje minder geslapen, want dan is het echt niet handig om zo snel weer zwanger te zijn. Ook bij ons was de kans minimaal door condoomgebruik en borstvoeding, maar toch. Voelde ook vanalles rommelen in mn buik... maar 'níet zwanger' zei de test.
Ik heb het maanden gehad, 9 of zo. Icm extreem duizelig. En zelfs na de bevalling ben ik altijd misselijk gebleven als ik bijvoorbeeld niet op tijd at, incl kokhalzen. De duizeligheid ging wel weg. Ik heb destijds ook meerdere keren bij de huisarts gezeten, en ook bloed geprikt op zwangerschap. Ik hou het maar op ontzwangeren.. Nu zwanger van nr twee....extreem misselijk geweest. Nu gaat het wat beter.
Had ik ook een aantal weken toen mijn dochter een maand of 3 a 4 was. Iedere ochtend misselijk. Ik dacht het zal toch niet.... Test gedaan en die was negatief. Ik denk ook dat het bij het ontzwangeren hoort.
Hoi, Ik herken dit ook wel van de eerste maanden na mijn bevallingen, Het kan inderdaad net voelen alsof je weer zwanger bent, Maar ja , ze zeggen niet voor niets 9 maand zwanger, 9 maanden ontzwangeren, Verder zou je prima een zwangerschapstest kunnen doen nu hoor, de hcg is wel uit je lichaam, Ik denk gezien jullie voorzorgsmaatregelen dat je niet zwanger bent, Laat je het nog even weten? Liefs taart.
Ik herken het niet, maar na hoelang heb je zonder condoom gevreeën? De pil werkt toch pas gelijk als je hem op de 1e dag van je echte menstruatie neemt en anders pas na een maand slikken als je hem in bent gaan nemen zonder dat je ongesteld was?
Er stond in de beschrijving dat als je binnen een aantal dagen na de bevalling met de pil begon, dat hij gelijk veilig was en daarnaast hebben we evengoed nog een week of 2 condooms gebruik.
Aha, oké! Mijn gynaecoloog en verloskundige zeiden allebei tegen mij dat de pil pas op de 1e dag van je ms gelijk veilig is en anders pas na een maand..
Klopt volgens mij ook, of als je al vrij snel na de bevalling er mee begint (omdat je meestal niet gelijk weer vruchtbaar bent denk ik) Het is ook een speciale pil voor bij borstvoeding, dus misschien ook weer anders.
Hier heb ik na mijn bevalling ook wel eens een zwschapstest gedaan omdat ik weer dezelfde klachtjes had. Hoorde achteraf gezien bij het ontzwangeren allemaal. Alleen een test kan je zekerheid bieden.. Hier trouwens direct 6 weken na de bevalling weer ongesteld, was net klaar met vloeien en toen begon die ellende alweer.. Terwijl ik fulltime bv gaf. Dus hoeft niet altijd verminderd vruchtbaar te betekenen.
Ik moet eigenlijk ook even testen, gewoon voor mezelf. Al is de kans dat die positief is natuurlijk heel klein. Maar eigenlijk mag je tot 6 weken na de bevalling ook niet vrijen en wij deden dat al wel weer binnen 2 weken. Dus waar ik een beetje bang voor ben is dat ze zeggen dat die pil direct veilig is en er dan van uitgaande dat je pas na 6 weken weer seks hebt.. Ik heb helaas ook geen test meer in huis en schaam me wel een beetje om een test te halen met zo'n kleine baby nog in de wagen.
Dat kan ik me ergens ook wel weer voorstellen al zou k daar persoonlijk geen boodschap aan hebben. Maar goed, dat ben ik. Gelukkig kun je tegenwoordig bijna alles via internet bestellen meis, dus waarom doe je dat dan niet gewoon? Hoef je ook de winkel niet in en voel je je niet zo bekeken.
Ik heb laatst de MAP gehaald, terwijl ik met 3 beebs stond haha. Werd pas na 11,5 ongesteld en wilde dus eigenlijk pas de pil slikken als ik ongesteld zou zijn. Ik de pil gaan slikken, werd ik een paar dagen later ongesteld. We hadden zin en geen condooms in huis..
Ik had het toevallig vorige keer met mijn VK over anticonceptie na de bevalling, en zij vertelde me dat ik 3 weken na de bevalling mag beginnen met de pil. Nu weet ik niet of het verschil maakt of je BV of KV geeft (ik geef KV), misschien dat dat ook enige invloed heeft. Maar mij is altijd verteld dat de pil niet direct veilig is.. En 6 weken wachten met sex na de bevalling? Mij was verteld dat ik moest wachten tot ik stopte met vloeien of dat nu 2 of 6 weken duurde.. Als je het zeker wilt weten even testen, maar als ik het goed las heb je condooms gebruikt dus lijkt me de kans erg klein. Hier geen condooms gebruikt, en na 3,5 maand weer zwanger (had al wel weer 1 menstruatie gehad)..