Ik heb nu twee katten in huis en erger me er wel een beetje aan. Ze zijn natuurlijk heel lief maar moet overal op letten; dat alle deuren dicht zijn, veel stofzuigen, alles afnemen waar ze hebben gezeten, overal vind je kattenharen.. pff ik word er een beetje gek van, en ben ook bang voor toxoplasmose nu. Zijn er meer zwangeren met katten en hoe doen jullie dit?
Behalve dat ze hier nog meer dan anders de hele dag op schoot willen heb ik eigenlijk nergens last van Hou wel deur van babykamer dicht en box wordt uitdaging straks maar komt wel goed hier. Toxoplasma hoef je niet bang voor te zijn hoor. Dat kan je niet krijgen van haren of kat aaien of dergelijke, dus is ook geen reden waarom je als een gek zou moeten poetsen ofzo... Toxoplasmose zit in de ontlasting, maar een kat heeft dat in zijn hele leven maar een week of 2 en dan meestal als kitten. Het moet ook nog een dag ontwikkelen in de ontlasting voor het besmettelijk is. Dus als je je man de kattenbak laat verschonen, of als niet mogelijk dan dagelijks uitschept met handschoenen en daarna handen wassen, loop je eigenlijk helemaal geen risico van je katten. Je loopt meer risico met in de tuin werken of rauw vlees eten...
Hier 2 katten maar die komen buiten dus geen last van deuren dicht houden of kattenbak verschonen. Stofzuigen doe ik niet elke dag. Aan een paar haren stoor ik me niet en omdat ze buiten komen zullen de meeste haren daar liggen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg jou katten verharen maar ik zou me gebaseerd op mijn katten niet zo druk over maken.
Ja, hier ook. 3 jonge katten (2 jaar, 1,5 jaar en 6 maanden). Elke dag stofzuigen doe ik hier ook anders loop je op een harenkleed, maar dat vind ik nog niet zo erg. Het corrigeren vind ik irritanter! Het lijkt wel of ze nu expres nog ondeugender zijn... Hopelijk is het kleinste doerakje straks uitgepuberd als Baby komt!
Ik heb over de box een simpel hoeslaken gelegd. Als ze er dan ingaan zitten de spulletjes niet onder de haren en mijn ervaring is dat als de baby erin ligt hun er snel weer uitgaan, mochten ze er wel even ingaan om te kijken. Iedere ochtend alleen hoeslaken eraf halen en in de avond er weer op, want je ziet niet wat ze in de nacht doen.
Hier 3 katten in huis. Ik heb bij de bloedtest nog laten testen op toxoplasmose en ben niet immuun. En dat terwijl ik al mijn hele leven met katten in één huis woon, dus dan kun je wel nagaan hoe klein dat risico is. Veranderingen hebben we rustig doorgevoerd om zo min mogelijk stress te creëren en de box staat sinds 28 weken met ballonnen erin. Hierdoor weten ze dat dat 'verboden' terrein is. De haren enzo maak ik mij niet druk om. Met 3 katten liggen die er toch weer na een half uur. Ook bacteriën zullen geen probleem zijn, aangezien de baby het afweersysteem van jou meekrijgt tegen de bacteriën in huis.
Ik heb aluminium folie in de box gelegd, zodat de kat er niet in gaat. Ook de box al met 34 weken in de woonkamer gezet, zodat poezebeest er aan kan wennen. Zo langzaam elke keer wat veranderen, dan went hij er aan.. Babykamer snuffelt ie wel soms rond, maar alleen als wij er bij zijn, anders is de deur dicht. Scheelt denk ik ook wel dat de deur naar boven bij ons dicht kan..
Maak je niet zo gek. Tegenwoordig worden vrouwen echt gek gemaakt.... Jammer is dat! Geniet van je zwangerschap én je katjes! En manlief doet de kattenbak.
Ik heb een kat van 10 maanden. Gelukkig heef ze zo'n aparte vacht dat ik in al die maanden misschien 1 keer een haartje gevonden heb. En ze is hypoallergeen (heb ik haar niet op uitgezocht maar wel mooi handig mee genomen mocht ik een kindje met allergie krijgen) Ons katje is ons eerste kindje en deel van ons gezin. Ik zou haar geen dag kunnen missen. Ze is gelukkig heel erg lief met kindjes en krabt en bijt niet. Tja dat ze nu eenmaal wel eens in de schone was kruipen of stoute dingen doen (zoals 100 keer in de kerstboom springen) daar zijn het katten voor.. Dat is het leuke aan katten vind ik. Ze doen wat ze zelf willen, houden van wie ze zelf willen en hebben hun eigen karakter. En huis zonder kat vind ik heel kaal en er lijkt mij leuk dat ons kindje straks samen opgroeit.
Hier 3 katten en een hond. Stofzuigen doe ik al jaren elke dag dus ik weet niet beter. Bij de eerste heb ik ballonnen in de box gelegd. Nu niks, de 2 oudste katten blijven eruit en de jongste (6 maanden en enorm ondeugend) jaag ik er steeds uit. 's Nachts vouw ik het boxkleed dubbel. Met de kerstboom nog in huis werd ik er wel eens gestoord van, dus die heb ik dan ook al afgebroken.
Wij hebben 1 kat van 1,5 jaar oud. Hij pest mij enorm sinds ik zwanger ben. Keert van me af. Ik ben daar al met wen gedragstherapeute mee bezig. De kattenbak doet mijn vriens verschonen (a)
Misschien een kleine tip.. Onze kat verhaarde ook heel erg, maar sinds we Royal Canin fit 32 als voer geven, heeft hij een hele andere zachte glanzende vacht gekregen en ik kan zeggen dat de haaruitval zo ontzettend veel minder is geworden, dat ik sta te kijken als ik op mijn witte bank 1 haartje vind. Ik vind nu eerder een keer een snorhaar dan een zwarte haar van z'n vacht. Dus mocht je nu andere voeding geven, is het misschien een optie om RC uit te proberen ivm de haren.
2 katten hier maar gewoon als voor de zwangerschap ze gaan lekker hun gang en liggen lekker bij mij op schoot. Kattenbak doet m'n vriend maar al doe je het zelf is het ook geen ramp als je goed je handen wast zei de vk.
Tijdens mijn eerste goede zws hadden we 4 katten en 2 grote honden. Die waren altijd mijn alles...totdat ik zwanger werd. Heb echt een harenfobie ontwikkeld. Gelukkig is dat inmiddels wel minder (maar nog niet helemaal over) maar heb in deze zws niet zoveel last als eerst gelukkig. Het zij zo. Je kunt er, behalve jezelf een beetje toespreken, weinig aan doen helaas.
Bedankt voor de reacties! Ik weet dat ik de kattenbak beter niet kan schoonmaken, dat doe ik ook niet zelf. Maar ik vind het ook niet fris als de katten net op de bak hebben gezeten en dan met hun poten op de bank of ergens anders gaan zitten. Ik ga wel Dettol halen en dan de plaatsen waar ze zitten extra goed schoonmaken. @Nikita90: Bedankt voor de tip, maar de ene kat heeft al speciaal voer en mag geen ander voer hebben.
Hee ik las je laatst berichtje, is het misschien een optie op voor een matje te kijken voor de kattenbak? Bij ons hadden we er ook een maar toch namen ze soms de korreltjes mee. We hebben nu dus gekeken voor een andere en dit is echt een matje in de vorm van een pootje, zelf weet ik ook nog niet goed of het werkt ligt er ook pas een paar dagen. Maar je kan misschien kijken voor een matje voor de kattenbak.
Ja er is maar 1 oplossing en dat is loslaten. Van haren krijg je geen toxoplasmose. Ik heb 1 kat en stofzuig 1 keer per dag beneden en 2-3 keer per week boven. De kattenbak hoef ik weinig te verschonen want die van ons komt buiten. Echter doe ik het wel zelf met handschoenen aan. Verder zit ie gewoon op schoot en is er niks anders dan anders. Ja dat ie irritant in het babybed gaat liggen (geef hem eens ongelijk hahaha). Dus die kamerdeur blijft dicht met de klink omhoog. Box zet ik pas op het laatste moment op. Ballonnen hebben hier geen zin bleek de vorige keer. Als we er zijn dan gaat hij er niet in liggen. Als we er niet zijn uiteraard wel. Dus ik zoog dan even snel de box uit voordat mijn dochter erin ging. In het begin legde we er een plank op als we weggingen alleen dat ding nam zoveel ruimte in dat ik daar mee ben opgehouden. Hier zat ie toen ze geboren was echt overal in eigenlijk.. In de maxi cosi, de wandelwagen als ie de kans kreeg.. Toen ze wat ouder werd werd dat minder. Hij was een beetje jaloers denk ik..
Ik had dat ook tijdens mijn zwangerschappen, hadden toen nog 3 katten waarvan er 2 heel erg verhaarden. Vreselijk vond ik dat. Kwam echt door mijn hormonen destijds. Nu geen last meer van (maar ik heb er nu ook nog maar 1 dus die haren vallen me heel erg mee).
Heb er twee. Voor hun nu derde zwangerschap. Tja als je drie katten hebt dan heb je haren. Ik moet ook elke dag stofzuigen en ze gaan graag in de maxicosi en box liggen. Heb er zo'n klamboe netje van het camping bedje overheen gedaan. Ze gaan ook graag bij de baby liggen. Ik laat ze maar.. Niet te spastisch overdoen. Kattenbak doet man en als hij er geen tijd voor heeft doe ik het zelf. Heb toch al twee gezonde kindjes rondlopen.