Hoe moet je dit aanpakken?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by mamaSylvia1975, Sep 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Onze tweeling van 4 hebben een nieuw jongentje in de klas gekregen en meteen na de vakantie begonnen de jongens al te klagen dat dat jongentje sloeg ook met takken....... Hij heeft zelfs al een kind een gat in het hoofd geslagen met een steen.
    Ook maak hij constant dingen die andere kindjes bouwen kapot, als hij in de zandbak zit zin de andere kindjes niet veilig want dan is het net of er een wervelwind tekeer gaat....
    Elke dag vertellen de jongens wel wat negatief over dit jongentje...........
    Zelf heb ik de juf al eens aangesproken omdat J klaagde over een zeer oog, had dat jongentje hem met een dikke stok geslagen........... maar juf doet er volgens mij niet heel veel aan..............
    Nu hoorde ik vandaag dat bijna alle ouders wel klagen over dat jongentje..........

Hoe moet je dit aanpakken of moet je het maar gewoon op z'n beloop laten?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het lijkt me sterk als hij expres kinderen een gat in het hoofd slaat met een steen... Dat de juf daar niks van zegt :)

Maar je kunt altijd je gevoelens hierbij eens uitspreken bij de juf en zeggen dat je het geen fijn idee vindt dat hij te pas en te onpas met dingen slaat en dat je zoons er blijkbaar regelmatig last van hebben.
    En dat je daardoor... Je kinderen niet met een prettig gevoel naar school brengt.

Mocht je er niet uitkomen met de juf kun je altijd nog een officiele klacht indienen.... Maar zou eerst een goed gesprek met de juf proberen te hebben :)
    Desnoods op afspraak zodat ze alle tijd voor je heeft.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou eerst es met alle klagende ouders naar de juf trekken.
    Luistert die niet voldoende zou ik met zijn allen gewoon hogerop richting directie trekken.

Kan best zijn dat dat jongetje moet wennen aan school, maar dat doe je niet door je klasgenootjes continu aan te vallen. En 1 keer "niet zien" als juf kan ik begrijpen, maar bijna dagelijks?

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Vanmorgen toch nog even met de juf erover gehad.
    Zij zei dat het echt een kwestie van wennen is...............
    Ik laat het even zo, maar als er meer klachten komen van de jongens dan zal ik nog eens met haar een gesprek aangaan, maar dan p afspraak.

5. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de leerkracht er niets aan doet zou ik even bij de directie aan de bel trekken. Vind dat je recht hebt op een normaal antwoord waarin je weet waaraan je toe bent. Nu gebeurt er nog niets. Zo heb je het idee dat je aan het zeuren bent en dat is toch niet de bedoeling. Enige uitleg is toch wel wenselijk.

Share This Page