Eet drama. Help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mama en zoon, Apr 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

Oh, verder zou ik denk ik wel stoppen met al die flesjes. Op die leeftijd misschien nog één voor het slapengaan, maar verder gewoon een rietjesbeker of zo. En tv kijken is ook iets wat we hier echt niet doen, maar dat is denk ik lastig afbouwen eens je begonnen bent.

2. Triangel

Triangel Niet meer actief

Oh, gooien met eten en smeren is not done. Bij de eerste keer leg ik duidelijk uit dat echt niet mag en dat ik hem anders af pak. En dat doe ik dan ook echt.

3. Eke84

Eke84 Actief lid

Apr 17, 2015
    255
    25
    28
    Hier altijd een goede eter gehad maar een erg mager zoontje. Hij is nu de 4 gepasseerd maar nog steeds randje ernstig ondergewicht.

Hij zit momenteel wel in een test-fase om te kijken wat ons zorgen maakt en daagt ons enorm uit. Op vlak van eten ook. Weigert steevast mijn gewone eten.
    Maar ik laat dit echt los. Als hij honger heeft, eet hij echt wel. En ik vraag nu op voorhand wat hij wil eten in het weekend (warm op school tijdens de week) en dat maak ik klaar.

Wil hij een dag enkel boterhammen? Geen probleem.

En door het casual te doen, blijft hij ook rustig.

Ik kan wel zeggen: inderdaad laat het los, kijk naar wat hij graag lust en speel daarop in. Want wat ik lees is dat hij wel bepaalde dingen wilt eten. Misschien daarmee beginnen en dan geleidelijk uitbreiden.

4. MAB87

MAB87 Lid

Apr 28, 2017
    26
    17
    3
    Female
    hoi,

wat een vervelende situatie zeg, ik snap dat dit heel vermoeiend en frustrerend voor je is!
    Ik ben zelf diëtiste (en mama) en hopelijk heb je wat aan mn adviezen..

als eerste probeer er niet te veel tijd aan te besteden.. hoe meer energie jij erin steekt (positief of negatief) hoe interessanter het voor m wordt..
    Inderdaad eten neerzetten zelf laten doen of geven (wat jij zelf prettig vind) wil hij niet. prima alles opruimen.

nog een vraag voordat ik wat ga zeggen.. wat doe je als hij niet eet? misschien heb ik het over het hoofd gezien tijdens het lezen.. krijgt hij (iets later) wat anders? (fles, iets lekkers, toch dat broodje/eten). zo ja, probeer dat niet te geven. hij moet dan leren dan hij kan eten wanneer dit aangeboden wordt en niet dat hij zn zin krijgt als hij het laat staan. Hij krijgt dan snel genoeg door dat als hij op dat moment niet eet hij later honger /dorst krijgt. het kan een paar dagen duren maar daarna eet hij wel (als ze echt honger hebben eten kinderen wel, dus je hoeft niet bang te zijn dat je m uithongerd!)

Share This Page