Hoi dames! Gister zat mijn dochter haar buikje + rug onder de rode bultjes. Je voelt ze ook zitten, soort kippenvel idee als je erover heen gaat. Vanochtend zaten haar armpjes nek hoofdhuid etc ook onder en een grote klier in haar nek. Gelukkig geen koorts maar wel hangerig, meer moe enz. Ik heb de HA gebeld en die dacht aan allergische reactie of de zoveelste kinderziekte.. Maar.... het jeukt nu zo zegt ze.. Ze krabt ook echt hard. Je hoort het gewoon schaven zeg maar.. wat helpt tegen de jeuk en hoelang duurt dit ong? Allergische reactie kan haast niet want heb niks veranderd qua wasmiddel oid.. Tis zo vervelend voor dr! Liefs x
Geen idee maar tegen jeuk kan je beter anti hystamine halen ( is gewoon en tegen allergie en tegen ziektes op huid, tegen jeuk eigenlink). Aerius. Mijn dochter gebruikt het dagelijks al halfjaar (ivm eczeem jeuk). Soms een slaat niet toe als dat binnen 2 dagen nog steeds jeukt moet je andere soort proberen. Koelzalf zonder rozenolie ook bij apotheek. Verder geen middeltjes tegen jeuk op de markt.. Pcm kan ook helpen voor nacht. Allergische reactie kan ook op voedsel? Iets gegeten? Kan gewoon ineens zijn en eenmalig? Ik had 1x in mijn leven dat mijn hele gezicht was soort kippenvel. Jeukt niet maar zag niet uit. Ha zei ook allergische reactie maar ik had niets anders gegeten etc. Dus 1.5 week was dat erna weggegaan.
Heeft ze ook keelpijn en een wat gezwollen tong? Hier schijnt bv roodvonk te heersen en dat begint met rode jeukende bultjes.
Ik dacht ook roodvonk dus terug naar de huisarts! Nu een andere gehad en het was een vorm van krentenbaard Zalfjes gekregen en het is nu gelukkig een heel eind weg! Dank jullie wel voor de reacties!