Hi Nutricia, Mijn zoontje heeft volgens mij best een goed schema, maar ik merk de laatste week of 2 dat hij echt meer honger heeft en dan ook rustig een uur eerder voor zijn fles komt. Zijn schema is nu (tijden zijn om en nabij, hangt erg van zijn slaapjes en mate van honger af): 08:00 uur: fles 180+6 opvolgmelk 10.00/10.30 uur: fruithap, +/- 200 gram 11.30/12.00 uur: 1 sneetje brood met boter, soms nog met 1 korstje erbij 12.00/12.30 uur: fles 180+6 opvolgmelk 14.30: groentehap (op KDV dagen krijgt hij dit rond 18.00 uur), hij lust niet veel dus eet ook niet altijd, maar anders rond de 150 gram 16.00 uur: fles 180+6 opvolgmelk 19.30 uur: fles 180 + 6 opvolgmelk Ik vroeg me af of jullie tips hebben wat ik hem tussendoor nog meer aan kan bieden en op welke tijden ik dat dan kan doen. Nu dat het brood goed naar binnen gaat wou ik eigenlijk een fles gaan afbouwen, maar aangezien hij toch nog wel honger heeft tussendoor lijkt me dat niet erg handig? En welke fles zou dat dan moeten zijn? Alvast bedankt!
Goedemiddag Daantje, Bedankt voor de vraag over je zoon van 8 maanden. Je geeft aan dat je zoon meer honger heeft. Je hebt inderdaad een goed schema voor hem! Zoals je aangeeft mag je inderdaad een fles laten vallen, zodat je op een totaal van 3 x 200 aan flesvoeding komt en ten minste 1 x 200 aan ander vocht, zoals water, slappe (vruchten)thee of diksap en dit mag je samen geven met een tussendoortje. Heb je wel eens gedacht aan een bordje pap? De vezeltjes zorgen voor een gezonde darmwerking en net even een beetje meer verzadiging. Het dagmenu kan er als volgt uit komen te zien: 7.00 papfles of bordje pap 200 ml 9.30 fruithapje 11.00 boterham & fles 15.00 water, slappe (vruchten)thee of diksap & tussendoortje 17.30 warme maaltijd 19.00 papfles 200 ml Voor extra verzadiging nog de volgende tips: - Geef steeds 20 cc water tussendoor - Geef 20 cc extra water bij de fles in - Introduceer pap of een papfles - Eventueel een kleinere speen op de fles draaien - Blijft je kleine honger houden; dan kun je de overstap maken op de Nutrilon Forte. Deze voeding bevat eenzelfde hoeveelheid kcalorieen als een standaard voeding, maar geeft meer verzadiging door een andere eiwitverhouding. Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag! Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou
Bedankt voor de snelle en hulpvolle reactie! Bordje pap heb ik inderdaad over nagedacht, tot voor kort leek me dit nog niet nodig maar nu met die extra trek toch wel iets wat ik ga uitproberen. Ik zie dat de fles van 16.00 uur komt te vervallen als eerste, doe ik er goed aan die geleidelijk af te bouwen? En bij zijn brood krijgt hij ook altijd wat water, dit krijgt hij uit een tuitbeker. Gaat de thee of diksap dan ook daaruit of is het handiger vast met een (antilek)bekertje te oefenen? En mocht hij nou geen tussendoortje lusten (nog geen rijstewafel, soepstengel of liga etc uitgeprobeerd, omdat het brood eten pas sinds een ruime week goed gaat: zonder kokhalzen en verslikken etc), is het dan erg om tot die tijd een extra fruithap te geven of is dat dan teveel suikers op een dag? Vragen, vragen... bedankt weer!
Ha Daantje, Bedankt voor je snelle berichtje terug. Leuk dat je het bordje pap gaat proberen De fles van 16.00 uur komt inderdaad te vervallen. Je mag die direct laten vallen en vervangen voor een fles van 200 ml met water, slap gezette (vruchten)thee of diksap. Je mag het vocht uit een tuitbeker geven of een andere beker. Een van de nadelen van een tuitbeker is een hoger risico op tandbederf: doordat de kinderen voor een langere periode continu een flesje of tuitbekertje bij zich hebben, worden de tanden alsmaar blootgesteld aan suikers, bijvoorbeeld uit diksap. De zoete vloeistof passeert continu de tandjes. Je mag dus ook kiezen voor een (antilek)beker. Maak hier je eigen overweging. Een geschikt tussendoortje is fruit, een babykoekje geschikt voor 6+ maanden of bijvoorbeeld een broodkorstje. Twee maal per dag fruit is prima. Heel veel succes en laat het ons nogmaals weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag! Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou
Helemaal duidelijk, bedankt! ik ga het allemaal eens even uittesten. Zal proberen binnenkort terug te koppelen of het verbeterd is. Fijn weekend!
Ha Daantje, Super leuk dat je ons nog een terug koppeling wilt geven . Jullie ook een heel mooi weekend gewenst! Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou
Goeiemorgen! Hier dan even een terugkoppeling . Het gaat echt stukken beter! De ochtendfles is vervangen door een bord pap, die vindt hij heerlijk en gaat dan ook zo goed als op. Rond 15.00 uur krijgt hij een rijstewafel met slappe thee, ook hier is hij van beiden helemaal wild van. Hierna krijgt hij nog een klein flesje van 120+4, omdat ik die fles nog niet in een keer wilde afbouwen. Maar hij neemt er prima genoegen mee. Rond 17.00/17.30 uur groentehap, ineens eet hij ook zo'n 300 gram! En sinds gister vervroeg ik de laatste fles omdat hij eigenlijk te moe is om langer te wachten, dus die krijgt hij dan rond 19.00 uur. Gaat bijna leeg. Al met al dus prima verbeteringen. Bedankt!
Ha Daantje, Wat fijn om te horen! Bedankt voor je berichtje . Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag! Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou