Ons dochtertje is precies 8 maanden. Ze is heeft een lange periode vanwege ziekte erg slecht gegeten waardoor ik pas net begonnen ben met een menu voor kindjes van 8 maanden. Ik vraag me af of ze niet te veel krijgt: 3 flessen 210/7 1 fles 120/4 potje fruit (vanaf 8 maand) potje groente (vanaf 6 maand) baby yoghurt stukje soepstengel diksap Het eten naast de flesvoeding dus net pas mee begonnen, groente eet ze niet altijd op. Fruit vindt ze heerlijk. Ze groeit behoorlijk en volgens CB kan de fles van 120 ml (om 15.30 uur) er gemakkelijk af. Benieuwd naar hoeveelheid melk icm fruit/groente van jullie kindje van 8 maanden. Ze is 68 cm en 7480 gram. Bedankt!
Ik vind de hoeveelheid flessen idd erg veel. Hier kregen ze met 8 maanden 3 flessen van 180+6, waarvan 's ochtends een papfles, en gingen ze langzaam over naar 2 flessen van 180+6. Verder brood, fruit, groente en yoghurt. Denk dat je dochter nu wel veel krijgt idd en vindt het geen gek advies om de kleine fles te laten vallen. Wij gaven de yoghurt op die leeftijd in plaats van die kleine fles in de middag, omdat ze na het warme eten toch nog een fles kreeg. En warm eten + yoghurt + fles vond ik niet nodig. Ik zou ook de flessen verkleinen. Dan eten kindjes hun bijvoeding ook beter en wellicht kun je dan ook brood kan geven.
Ik zou zeker die flessen verkleinen, 210/7 is een enorme sloot melk, en eerst de bijvoeding geven, daarna nog een flesje (120/4 of hoogstens 150/5). Je merkt vanzelf uit welk flesje ze steeds minder gaat drinken, die kan je dan laten vervallen.