Misschien weet iemand hier, hoe ik dit aan kan pakken... Binnenkort gaan wij trouwen... nu willen wij het trouwfeest (klein)gewoon in onze tuin doen... Nu is het echter zo, dat een van onze buren nogal moeilijk kan zijn... Wij vieren al bijvoorbeeld nooit onze verjaardagen ofzo... maar we hebben al ooit gehad dat we een keer op een vrijdag (zomeravond)om 18.15 uur een keer 1 nummer iets harder open zetten.... (echt niet eens voluit ofzo.. ) en dat ze gelijk aan de deur stonden... Zelf ben ik van mening dat het best een keertje moet kunnen.... paar deuren verderop doen ze het ook wel eens met verjaardagen.. prima... als het maar niet elk weekend feest is ofzo... maar iig... ik heb geen zin om mn trouwfeest door gezeur te laten verzieken.... bedoel trouwen doe je maar 1x (als het goed is...) iemand tips hoe ik dit aan moet pakken.... want tja als je een groepje mensen hebt, wordt het natuurlijk wel snel wat luidruchtiger dan normaal.... buren van te voren inlichten is sowieso de bedoeling.... maar kan ik nog iets anders regelen...??? vergunning???
Persoonlijk zou ik mij daar echt niet druk om maken! Het is maar 1 keer dat je trouwt dus ook maar 1 keer dat je zo'n feest geeft. Ik zou een briefje in de brievenbus doen en het daarbij laten .
Wij nodigen onze buren altijd uit, heb je ook geen gezeur... Maar mij lijkt dat als je ze inlicht, dat het voldoende moet zijn... Ik weet niet tot hoe laat jullie het feestje willen houden? Want na een bepaalde tijd kunnen ze wel moeilijk gaan doen... Valt er met ze te praten? Dan zou ik even een praatje met ze gaan maken... Succes ermee!
niet ons "type" mensen.... tja.. geen idee hoe laat het gaat worden.... niet een specifieke eindtijd zeg maar....
Even kijken tot hoe laat je het feest wilt geven. Vanaf een bepaalde tijd moet je namelijk een vergunning hebben voor muziek etc. Als de gemeente deze vergunning goed keurt hebben je buren niet zoveel meer te zeggen En idd op tijd even aanbellen of een briefje in de bus doen zodat ze er iig vanaf weten en ze er eventueel nog voor kunnen kiezen de nacht ergens anders door te brengen
Gewoon netjes een briefje door de bus doen en verder niks van aantrekken, als ze willen zeuren dan gewoon lekker laten zeuren. Wij hebben ook van die buren gehad, die bij elk geluidje aan de deur stonden, vreselijk.. Nou veroorzaakten wij echt niet elke week geluidsoverlast, maar als je bij één liedje de volumeknop wat aandraaide waren ze al aan het klagen. Het mooiste was dat verder geen enkele buur er last van had, alleen hun en dat terwijl er ook nog een dikke brede gang tussen ons huis en hun huis zat en de buren die gelijk aan ons huis stonden nergends last van hadden. Je trouwt indd maar één keer en dat moet je echt niet laten verzieken door een paar van die zeikerds.
idd briefje in de bus, en wetelijk mag je tot 10 uur lawaai(leef geluidenmaken) maken. dus niet te veel van aan trekken wij hadden ons feest ook in de achtertuin, maar we hadden geen muziek, helemaal vergeten, maare we hebben het ook niet gemist, voor de kinderen een sprinkussen voor ons een bbq, we hebben genoten, ondanks dat we niet veel mensen hadden heb i niet eens met iedereen kunnen praten
tot 22.00 uur dus.... weet iemand hoe het zit met zo'n vergunning verder??? of zijn daar hoge kosten aan ofzo..??
Inderdaad een briefje in de bus doen, en misschien kun je je wijkagent inlichten? Op die manier ben je je moeilijke buren een stapje voor
Of als je echt geen gezeik wilt en (ik weet niet wat een vergunning) maar dan geef je ze een hotelovernachting dan zijn ze weg en bij jij lekker ontspannen maar ik geef toe dat dit een erg rigoureuze oplossing is.
hahahaha.... nee kijk ik liever voor een vergunning..... anders worden ze nog "beloond" voor hun gedrag.... ga ik ook eens klagen... net gebeld... maar callecenter gemeente... (zucht...) wist ook niet hoe het zat.... dus maar weer verder bellen... ... Ff kijken wat het kost... Vervelend dat je toch zoiets moet gaan regelen......
ik zou ook even informeren naar een vergunning. dan heb je wat in handen.en het sowieso even melden bij de buurt. dat waardeer ikzelf altijd wel. ik kan verder niet zo moeilijk oden over een feestje of examenfeest, mits het even gemeld wordt. laatst hadden de buren van mijn ex een bruiloft. dat duurt dus serieus 3 dagen en nachten.de buurman had netjes toestemming gevraagd en iets lekkers afgegeven nadien. je moet soms een beetje meegaand zijn, zolang het niet elke week is. maarja vertel dat aan je lastige buren hé.
Hoezo is het vervelend dat je iets moet regelen om te voorkomen dat er gedoe komt doordat jij een feest in je tuin wilt geven? Als je het doet, hou dan rekening met het volgende: - buren ruim van tevoren informeren, ook over het verwachte geluidsniveau (is het een borrel dus met gepraat, of moeten ze rekening houden met een disco in de tuin, hoeveel gasten verwacht je) - geef daarbij aan van hoe laat tot hoe laat er lawaai kan zijn (en hou je daaraan! niet nog even een uurtje langer door omdat het zo gezellig is, ga dan maar met de late gasten naar binnen of een café in) - ze uitnodigen vind ik geen gekke suggestie, ook al zijn het je type mensen niet (je buren kun je maar beter te vriend houden, is mijn mening) - voorkom parkeeroverlast Misschien is het nog wel verstandiger om het van tevoren, dus voordat je iets definitiefs hebt vastgelegd, persoonlijk met ze te bespreken, ipv ze voor een voldongen feit te plaatsen met een briefje in de brievenbus. Ik zeg niet dat je ze om toestemming moet vragen, maar wel dat je écht laat zien dat je rekening met ze probeert te houden (en je redenen vertelt waarom je zo graag die ene keer dat feest in jullie tuin wilt geven).
ik zou ze een briefje in de bus gooien met: wij vieren dan en dan een feestje ivm ons trouwen. dit feestje zal plaats vinden bij ons in de tuin en wij verwachten dat het er luid aan toe kan gaan. ook kan het zijn dat de gasten hier in de straat parkeren hoewel wij dit zo min mogelijk willen kunnen wij dit natuurlijk niet voorkomen. hopende u voldoende te hebben geinformeerd. .&. straat nummer daarnaast even de politie inlichten over het hoe en wat.
(komt op mij over als toestemming vragen aan je buren, zoals je het beschrijft..) En dan..? Dan zeggen zij; nee, willen wij niet. Als je het dan toch doet, zijn ze helemaal over de zeik. Ik zou het feest plannen, hen en de buurtwacht inlichten en lekker feesten.
ik bedoel... dat het Jammer is... dat het geen mensen zijn die vinden dat het wel een keertje kan zeg maar... uitnodigen is echt geen optie... het zijn zeg maaruhhh nogal streng gelovig... het zou alleen maar botsing geven zeg maar... hou ik het liever bij "goeie weg, goeie dag"..... parkeeroverlast... is hier sowieos standaard... vakken te weinig... en te veel auto's..... moet trouwens zeggen dat ik je goedbedoelde (dus bedankt ) adviezen wat ver vind gaan.... zeker omdat... toen hun dochter een paar jaar geleden afstudeerde... ze mij ook niet op de hoogte gebracht hebben... nouja nu vind ik dat het een keertje moet kunnen... ... maar vind het dan wel weer krom....
Als zij zelf een examenfeest in de tuin hebben gegeven, zou ik er ook niet al te veel moeite voor doen. Ik kreeg een beeld van een (ouder?) stel dat zich zelf stil houdt en zich onm wat voor reden dan ook stoort aan ieder geluid. Wel even een net briefje aan de omwonenden: Beste buur, wij gaan trouwen. Dit willen we met een klein gezelschap vieren in onze eigen achtertuin. Het feest zal duren van ... tot uiterlijk .... Uiteraard kan dit gepaard gaan met wat meer geluid dan normaal. Alvast bedankt voor jullie begrip hiervoor! Dat van die tijden vind ik wel belangrijk, ook dat je daar niet overheen gaat. Als je nog met z'n vieren of zessen zit na te praten en het is een warme zomeravond, hoef je natuurlijk niet naar binnen. Maar als er hard gepraat wordt, of als je muziek aan hebt vind ik het niet meer dan netjes om na de afgegeven tijd naar binnen te gaan.
Bri's adviezen gaan je te ver? De punten die zij opnoemt zijn toch echt gebruikelijk en getuigen van fatsoen. Je geeft ook al aan dat er standaard een tekort is aan parkeerplekken in je buurt. Denk je dat het dan goed gaat komen als je feestgangers langskomen, of komen ze met het openbaar vervoer, of laat je ze ophalen met een bus van een plek waar ze wel hun auto's kwijt kunnen? Als je echt geen gezeik wil en ongestoord wil kunnen feesten, zoek dan een andere locatie die daarvoor bestemd is.