Hoi Onze dochter van ruim 3,5 eet en drinkt slecht. Drinken denk ik 2 à 3 ikeabekers op een dag. Eten minimaal. Sochtends paar hapjes brood, cracker,muesli. Smiddags zelfde verhaal Savonds paar hapjes warm eten, nooit groente. Blees gaat vaak nog wel. Fruit eet ze wel goed, 1 à 2 stuks per dag. Ze zeurt dan dan ze honger heeft en snoep wil. Krijgt ze niet althans bijna niet, 1 snoepje per dag en vaak nog een volkoren biscuitje. Knijpfruitjes zelfde verhaal, paar slokjes en dan wil ze niet meer. Zo frustrerend! Ik vraag haar wat ze lekker vindt, probeer allerlei verschillende dingen en toch lukt het niet. Op de opvang eet ze wel goed!! Wat kan ik anders doen? Wil haar eigenlijk ook niet dwingen omdat het dan nog een groter issue wordt... Adviezen? Liefs donja
Veel is het niet maar ik zou mij geen zorgen maken in het totaal valt het wel mee. Soepel mee om gaan en straks word ze actiever en gaat dan weer wat meer eten. Ze zijn als het waren uit de groei en eten minder ze eten precies wat ze nodig hebben kinderen laten zich niet zo snel verhongeren. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Je bent duidelijk naar haar een snoepje een koekje per dag is genoeg. Je kan wel wat anders extra doen bijvoorbeeld konkommer op schaaltje zetten of snoeptomaatjes en het avond eten middag eten ja leuk is anders maar het is ook echt de leeftijd drie bekers drinken en fruit op de dag is voldoende. Komt goed.
hier ook een draakje van bijna 3 die net zoveel of zelfs nog minder eet. heeft ook al ondergewicht dus wil niet dat hij teveel afvalt