Wat wel en niet met kma?

Discussion in 'Voeding' started by Humbly89, Apr 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    heey meiden,

wij moeten vanaf vandaag al het eten van Liam koemelk vrij maken behalve de 2 kleine flessen en brood omdat ze hem verdenken van een lichte vorm van kma,, dit moet vervangen door Soja om te beginnen met uitsluiten,, kan iemand mij misschien helpen met wat hij wel en niet kan eten kwa avond eten, toetjes, koekjes en of drinken?

Liefsz

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Poeh, heel veel niet in ieder geval. Zal vooral veel etiketten lezen, dan kom je er snel genoeg achter.

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    --->> Umm; ja dat heb ik gedaan, toetjes heb ik nu op soja basis maar koekjes nergens te vinden :(

Liefsz

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik heb wel een lijstje voor je met allerlei producten, alleen is deze vrij van koemelk, lactose maar ook van ei (dus dat sluit ook al een hoop andere dingen meteen uit voor jullie helaas). Wanneer je hem wilt kun je me je emailadres pb'en ;)

5. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Koekjes, lange vingers of ontbijtkoek mag weet ik zo.. Sommige biscuitjes ook.
    Bij de ah is het duidelijk vermeld met plaatjes op de verpakking.
    Avond eten, gewoon aardap. groente vlees (zonder paneermeel en sausjes) macaroni, saus mag van c1000 en ah eigenmerk, weet ik ook zo uit mijn hoofd)
    Vruchtensap of aangelengd sap.
    Toetjes zal allemaal op soja basis zijn.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Je zou voor koekjes ook naar een natuur winkel kunnen gaan. Daar hebben ze wel koekjes zonder melk.

Daarnaast is het heel goed etiketten lezen, want het zit in erg veel producten.
    Hier bestandsnamen van melk die je kan vinden op etiketten:
    melk, melkpoeder, (magere of droge) melkbestanddelen
    wrongel, wei, weipoeder en melkzout
    melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat
    caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit,
    margarine (geen plantaardig), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout
    lactose, melksuiker (bevatten vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is)
    lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine (E234)
    broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten

Bij het voedingscentrum kun je een lijst opvragen van merkartikelen zonder melk.

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    thnx meiden,,

ik ben naar een reform winkel geweest en hier hadden ook bijna geen koekjes zonder melk maar ben toch geslaagd ;)
    de lijst heb ik inmiddels maar die dat er heel veel dingen zijn bij winkels die hier niet aanwezig zijn,,

de stoffen waar melk in zit print ik uit ;)

Liefsz

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Liga is gewoon zonder melk.

Waarom het brood eigenlijk niet? Het boord van Blue Band is zonder melk en eindelijk bij alle super markten hebben ze wel brood zonder melk wat gewoon betaalbaar is.
    Ik snap ookniet dat ie gewoon 2 flessen krijgt...je zou toch denken dat daar meer melk inzit als in een koekje (bijvoorbeeld)
    Maar goed...dat heb jij ook alleen maar te horen gekregen natuurlijk.

Wij maken avondeten vers...Finn krijgt dus eigenlijk vaak hetzelfde als wat wij eten alleen zonder kruiden e.d. Als wij eens een keer iets hebben wat hij niet mag haal ik wat uit de vriezer.

Gisteren hebben we bijv. zelf pitabroodjes met falafel gegeten...en hij kreeg wortels met aardappel.
    En later nog een stukje pita met wat komkommer.

Als extra drinken krijgt hij (soms) diksap of rijstemelk. En tussendemiddag krijgt hij een beker sojamelk.

Je moet goed de etiketten lezen...je wordt daar al snel er bedreven in!

Ow en wat ik handig vind..bij de AH van het eigenmerk is heel erg veel koemelkvrij en het staat ook heel erg makkelijk op de verpakking aangegeven (met icoontjes)

Wij hebben trouwens de (smeer)boter van Becel en dan de light versie.

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    ja dat kwam omdat als ik alle melk nu weg haal hij straks weer moet wennen aan de melk en dat was ook niet goed voor zijn darmpjes,, ik probeer het eerst zo want de flessen drinkt hij toch bijna niet dus zo veel krijgt hij daar toch niet van binnen ;)
    en brood is idd ook misschien wel een idee,, is dat ook in bruin brood? Liam eet namelijk geen wit brood,, moet hij van overgeven,,

avond eten krijgt Liam ook gewoon vers en met de pot mee net zo als fruit,,
    en als margarine heeft hij nu soja margarine,, ben het merk even kwijt,,

thnx!

ps. Liga lust hij niet meer net zo als nijntjes koekjes ook niet meer favoriet zijn hier,, gelukkig eet hij ze af en toe nog wel ;)

Liefsz

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oww hij is lekker kieskeurig dus ;) Hahaha!

Finn krijgt nog niet zoveel andere dingen, maar ik heb bij mn vader een keer een speculaasje gegeven...daar zat geen melk in.
    En Ik heb ook soepstengels gezien zonder melk (als ie dat wel nog wil dan...)

Ik ben tegenwoordig expert in etiketten lezen! Hahaha!

Dat brood hebben ze ook in bruin en meergranen..vind het zelf ook lekker brood!

Share This Page