Wie weet wat je allemaal als tussendoortje kunt geven vanaf 6 maanden? Ze krijgt al fruit en broodkorst. Babykoekjes mag ze niet Rijstewafels ook niet Het liefst zoek ik iets wat ze zelf kan eten zonder dat het 1 grote smeerbende wordt. Iets waar ze zelf dus ook plezier aan beleefd naast dat ze eet zoals nu met de broodkorstjes.
Ik kijk naar wat ik zelf eet. Dus 's ochtends fruit, tussen de middag stukjes brood en 's middags niets. Bij honger gewoon melk.
Ze is allergisch voor koemelk, rijst en aardappel. Heb nog geen koekjes kunnen vinden die geen koemelk en/of rijstemeel bevatten.
Hier is het wel 'nodig' aangezien ze al moeite heeft aan te komen met haar eetschema op dit moment. En dat is dan incl extra broodkorsten. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ze ook lekker vanuit de hand eet. Haar fruit en groente gaat geprakt want anders eet ze te weinig. Aan melk komt ze helemaaaal niet tekort want ze krijgt 2x per dag pap, melk bij haar brood en melk na haar groente en nog melk tussen brood en groente samen met de broodkorstjes en ze komt nog voor een nachtfles. Bij het fruit krijgt ze iets diksap, dan wilt ze geen melk. Vandaar mijn vraag wat er nog meer als tussendoortje kan.
Oef lange vinger lijkt me iets teveel suiker voor een kleintje van 6 mnd! Kan je niet gewoon meer fruit geven? Ik heb niet eens tijd voor haar gewone eet momenten. Laat staan voor tussendoortjes! Bij je jumbo hebben ze van die kaasknabbel uitziende dingen met 'niks' erin. Ligt bij babyhapjes. Misschien is dat wat? Is van mais volgens mij
Ja zoon maïs knabbel dacht ik ook aan. Al zal het kwa calorieën niet aanzetten hoor en bij ons is dat nog steeds een knoeiboel. haha
Een cracotte? Mijn zoon was (is) daar ook gek op, al weet ik niet meer precies op welke leeftijd hij deze voor het eerst kreeg.
Hier kreeg hij toen (naast rijstwafel) nog wel eens soepstengel of een cracotte cracker van Lu, maar weet niet of dat mag. Anders 's middags nog een keer fruit geven? Wij deden toen ook regelmatig 's morgens gepureerd fruit en dan 's middags oefenen met fruit in stukjes.
Als ze al niet al te best aankomt zou ik zeker geen tussendoortjes gaan geven, en ook niet meer. Bijvoeding.. Melk is de hoofdvoeding en daar groeien ze op... Voor de groei dus melk geven ipv tussendoortjes Verder is avocado goed, volle producten en roomboter op brood Aan doelloze dingen zoals soepstengels oid zou ik niet beginnen, daar zit niks in.. Geef dan dingen met voldoende voedingsstoffen. Ke kunt ook gewoon 2x per dag fruit geven
Dit inderdaad, een baby groeit niet op tussendoortjes. En anders zou ik een stuk banaan geven, voedzaam en gezond, en ze kan het prima zelf eten.
Uhh ze krijgt juist zoveel bijvoeding omdat ze op melk helemaal slecht groeide. En met alleen melk veeeel te weinig drinkt maar met bijvoeding en melk aan dezelfde hoeveelheid melk komt, want het minimale wat ze dronk blijft ze drinken ernaast. Maar goed, dat was ook niet mijn vraag. Die mais dingen ga ik eens goed naar kijken. Ik vermoed dat de rest al niet binnen de mogelijkheden zal vallen. Het gaat vooral ook om het feit dat ze goed zelf gaat leren eten. Van die paar broodkorstjes zal ze ook niet aankomen. Maar als ze dat beter kan zullen de tussendoortjes daar ook beter bij gaan passen. Als ze beter kan kauwen kan ik een appel/peer in stukjes snijden en als ze niet meer alles gelijk fijn knijpt een stukje banaan oid. Maar dat is nu nog niet aan de orde. Maar een beetje variatie daarin lijkt mij fijn voor haar. Oh en roomboter?? Lijkt mij niet echt slim met koemelkallergie zoals eerder beschreven staat.
Owja roomboter is idd niet slim ze krijgt wel speciale dieetvoeding neem ik aan? En ik wil echt niet belerend zijn.. maar feit is dat ze van melk meer groeien... gewoon simpelweg omdat daar de goede dingen in zitten, de hoeveelheden bijvoeding gewoon niet toereikend zijn, en ze gewoon nog niet veel van die bijvoeding opnemen... Ik zou dus proberen te kijken of je daar een oplossing voor kan vinden
Die oplossing is er niet. Ze drinkt gewoon niet genoeg, is ziekenhuusopname en alles voor geweest. Ze eet wel goed en sinds ze goed aan de bijvoeding is groeit ze ook weer beter want gek genoeg drinkt ze daarnaast dus net zoveel als zonder bijvoeding. Vandaar dat ze veel bijvoeding krijgt. Maar daar vraagt ze zelf om. Toen we brood gingen proberen mocht ze de 3e dag zoveel als ze op kon en had ze een heel broodje zonder korstjes op en daarnaast nog het flesje. Ze eet best veel en daar komt ze dan ook goed van aan.