Rode kool uit pot?

Discussion in 'Voeding' started by wendy339, Jan 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje, wij eten alles vers op 1 groente na; rode kool.. Deze komt uit pot van het bekende merk met appeltjes..
    Nu weet ik dat je ook diepvries hebt maar deze is flauwer van smaak en dus niet mega lekker..

Wie weet of je je kleine van 1 mee kan/mag laten eten met rode kool uit pot. Zit daar echt zoveel toegevoegd zout in of valt het mee?
    Hij krijgt rest van zijn groente vers, mij lijkt persoonlijk dat het best voor een keertje moet kunnen of zie ik iets over het hoofd?

Thanx!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat kan prima. Sowieso is vanaf 1 jaar het zout (wat veel in potten zit) minder een probleem, zolang je het met mate gebruikt.
    Dus zeker een keertje een pot kan gewoon.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat ene moet wel kunnen hoor, na een jaar en niet 7x per week. Eet smakelijk!

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het ook gewoon geven. Mijn zoontje eet dit soort dingen ook gewoon vanaf zijn 1e verjaardag.

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja hoor. vanaf 1 jaar mogen ze een beetje zout. Stel dat je het 1 keer in de twee weken eet (wat mij al vaak lijkt...) dan kan dat prima hoor!
    Hier eten we 1 keer in de week zeker uit pot omdat het makkelijk is als we om half 7 thuis komen en nog moeten koken. Ik zie het probleem niet echt.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Oké super, dan gaan we weer snel rode kool eten! Leek me al geen probleem maar dacht ff checken..
    Denk dat hij het wel super lekker vind namelijk..

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier krijgt ze rode kool ook uit pot hoor en soms andere groenten ook. Ligt er maar net aan of wij potgroente eten.
    Potgroente is overigens net zo gezond als vers of diepvries. Er zit alleen vaak wat zout aan toegevoegd.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben het pas ook gegeten. De eerste keer "uit een potje". Meneer vond het heerlijk, ik zag dat er op de potjes van hak nu ook staat met "minder zout".

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou dan wel even etiketten vergelijken of er niet iets extra's veel is toegevoegd. Bv minder zout meer suiker ofzo ;)

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Dat is een goede ja!
    Eigenlijk eten wij alleen rode kool uit pot, die is lekker en zelf maken vind ik dan bijna te veel werk:p

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    En als er natrium opstaat, dan moet je dat keer 2,5 doen om de hoeveelheid zout te krijgen..

Share This Page