Te veel opvolgmelk

Discussie in 'Voeding' gestart door Corinne348, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    #1 Corinne348, 9 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
    Mijn dochter van 7,2 maand krijgt per dag:
    3 x 180/6 opvolgmelk

1 x 180/6 (+ 4jbpm) en erna glijk nog 60/2 omdat ze het op een krijsen zet.

Veder eet ze pas sinds kort weer een potje groente (gaat allemaal moeilijk)
    Vocht krijgt ze veder niet.

Nu in de nacht is het een ramp en krijgt ze nog wat.

Is dit niet veel ste veel?
    Groetjes

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het maximum dat je aan opvolgmelk mag geven is 800cc of 24 schepjes. Daar zit je nu op, of eigenlijk boven door die extra fles van 60/2 en dan ook nog de nachtfles.

Heeft ze last van reflux? Als dat zo is, dan zou ik terug gaan naar de arts om te overleggen over medicatie. Als het echt alleen honger is, dan zou ik pap gaan bijgeven en wil ze nog steeds zo;n enorme hoeveelheid melk, dan zou ik nummer 1 melk gaan geven.

3. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Nee ze heeft geen last van reflux

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @ Corinne.. Ik zit met Gijs momenteel ook weer op 6 x 180+6.. 's morgens wat fruit ( 100gr..potje/vers prutje) 's avonds probeer ik wat warm maar dat is geen succes..

Met een anti-lek tuitbeker probeer ik roosvicee en roosbosthee.. Dat laatste vandaag voor t eerst.. beide is nog niet zo'n succes..

@ Dirksmama 24 schepjes als max. komt mij niet bekend voor op cb zeiden ze dat ik ook wel 4x 210+7 ( = 28 scheppen) mocht geven.. en bijelkaar zit je dan ook boven 800 ml... die adviezen verschillen dus per cb/ persoon...

5. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik heb dat ook een paar weken gehad bij mijn dochter. Dan gaf ik, als ze over de max van 24 schepjes zat, gewoon friso 1 in de nacht of extra fles. Of mengen nr 1 en 2.

En nu hoeft het niet meer want ze komt al een paar nachten niet meer 's nachts maar zoja dan geef ik haar 's nachts maar 2 schepjes en 120cc water. En overdag geef ik dan de fles van 16 uur met 2 schepjes minder.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die 800cc ken ik ook, ook van de fabrikanten zelf. Mijn CB hield liever 6a700cc, of 3 flessen aan als max..
    Als je meer geeft dan die 800 kun je beter nog nr1 geven. Anders krijgen ze van bepaalde stoffen toch wat teveel binnen. Nr2 is eigenlijk pas geschikt als ze zelf toch wat bijvoeding binnen krijgen..

Ik zou in de ochtendfles wat papgranen doen, of van een bordje. Dan kan ze misschien overdag wat langer tussen de flessen doen. En evt ook in de laatste fles.
    De JBPM zou je ook nog kunnen vervangen door papgranen..

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Van welke stoffen zoal?
    Ik heb 1 & 2 vergeleken en vond dat er amper verschil in zit.. Gek.. als een fabrikant 800 aan houdt en cb mij verteld dat ik rustig 4X 210 ( = 840 puur water, met voeding erbij ruim 900 cc) kan geven..

Misschien dat t per soort voeding her en der flink scheelt.. wij gebruiken pepti..

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

geef je al yogurt ?

mijn zoontje had ook zoveel... en toen raade het cb mij aan om na het avondeten 100 cc volle yogurt te geven hierdoor zou hij dan op 5 flessen kunnen... wij vol ongeloof geprobeerd... maar hij ging echt meteen die dag nog naar 5 flessen waardoor hij op de juiste hoeveelheid melk zat.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @2mejojo.. Ik geef geen yoghurt.. ik wil t wel gaan geven, maar eerst overleg met t cb daarover.. we geven immers pepti..

hihi.. ik reageer, maar misschien vraag je t TS ook wel...:D:)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hmm, ik heb dit altijd gehoord, en het CB drong er erg sterk op aan. Ook op de verpakking staat geen dosering boven de 800cc.

Maar nutricia zegt inderdaad dat er geen strikt maximum van 800c, maar liever niet meer omdat ze anders hun bijvoeding slecht gaan eten.
    Meningen blijven verschillen dus. Maar het is inderdaad geen groot verschil. En die grens van 1000cc wordt ook steeds soepeler gebruikt..

Sorry..

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Teveel eiwitten en teveel mineralen (zouten). Beiden belastend voor de nieren. Daarom zijn die 24 scheppen echt de max.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het heeft iets te maken met een teveel aan mineralen en nog wat van die dingen. maar ik ben erop gaan zoeken en heb eigenlijk nooit iets zinnigs kunnen vinden. maar voor de zekerheid heb ik me er toch maar aangehouden. nu drinkt hij nog 2 flessen van 150 die ik aanleng tot 200 met water en 1 van 210 dus zitten we er helemaal onder. maar ik heb ook 2 maanden gehad dat ik op het randje zat omdat hij nog niet zoveel bijat. hij was laat met bijvoeding vanwege kma en daarna omdat hij slecht stukjes kon wegkrijgen. nu gaat het eigenlijk als vanzelf veel beter. ze raken er dus blijkbaar vanzelf aantoe om in een nieuw ritme te komen.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dan moet je toch wat beter zoeken!;)
    Voor een kind tot 1 jaar is de adh eiwit en mineralen precies die 24 scheppen. Daar wil je niet overheen gaan, want eiwitten en mineralen zijn belastend voor de nieren omdat de nieren van een klein kind zijn nog niet zijn uitontwikkeld.
    Helemaal als je al gaat bijvoeden met brood of zuiveltoetjes moet je voorzichtig zijn.

14. adi

adi Niet meer actief

Ik zou ook echt niet over die 24 scheppen gaan. Je kunt ze natuurlijk aanmaken met meer water zodat je qua hoeveelheid wat meer krijgt. Een fabrikant gaat echt niet voor de lol een maximuum aan zijn eigen voeding stellen, daar zijn ze met een hele goede reden toe verplicht.
    De scheppen van nr. 2 zijn trouwens ook groter dan de scheppen van nr1 (schepje van nr 1 past in die van nr 2), dus je geeft per schep ook meer poeder.

Ik zou in dit geval ook even teruggaan naar nr. 1

15. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties

We zijn nu aan een anderen schema begonnen 3 x 210 cc en groente en fruit.
    Het is nog wel moeilijk ze eet nog weinig maar gaat zeker lukken

Deel Deze Pagina