welke antilekbeker ? of een flestuitje HELP!

Discussie in 'Voeding' gestart door littlemama, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik wil mn dochtertje langzaam laten wennen aan een antilekbeker maar welke kan ik dan het beste nemen want ik het is een lastige tante als ze iets nieuws krijgt.

hoe hebben jullie dat gedaan zonder dat ze alles naast hun mond laten lopen of op het tuutje gaan kouwen

heeft iemand tips ?

2. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik zit net bij difirax te kijken omdat ze zon fles heeft
    zou het misschien iets zijn als ik er handvaten op zet en een flestuitje zodat ze eerst zo kan wennen en als ze dat onder deknie heeft pas een antilekbeker

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb bij mijn zoontje ook een tuitbeker geprobeerd, maar dan drinkt hij gewoon niet ;) . heb nu een difrax flesje met handvaten en hij drinkt zo twee flesjes per dag. vind het belangrijker dat hij drinkt dan waaruit. dus ik zou het gewoon proberen.

Groetjes, Miranda

4. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    weet je of ze die tuitjes ook zacht hebben ipv hard

5. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    welk merk gebruik je?

6. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik heb de s fles van difirax

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    diffrax heeft ook tuitbekers met een zacht tuitje, ze zijn bij etos verkrijgbaar. Ze zijn alleen niet geheel antilek. Als je hem op de kop houd dan komt er eerst wat uit en dan stopt het, dus het gutst er ook niet uit zeg maar. Hier werkt hij super.

8. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb nu losse handvaten gekocht van difrax en die op het flesje gezet. er zit dus nu nog gewoon een flestuitje op. ik geef hem wel ook de tuitbeker, maar uit dat flesje drinkt hij tenminste. ach,blijven proberen.

Groetjes, Miranda

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb een antilekbeker van Nuby, die is erg fijn. Zacht tuitje en zeker wel antilek!

Ja hij drinkt af en toe al zelf, met een beetje hulp van mama.... Gaat ook op zn eigen tempo dus niet te snel ofzo.

10. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hier ook Nuby. Met wat hulp van mama lukt het heel aardig.

11. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    nuby met handvaten..
    Heeft zachte tuit.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben erg blij met de groene tuitbeker van de hema. Ook voor later functioneel, want er zit geen schroefdop op en dus ook geen schroefrand ... en heeft twee handvatten.

Alleen absoluut niet antilek :)

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier ook de nuby en tim drinkt al zeker 2 mnd zelf uit dat ding
    hij neemt het overal mee naartoe en MOET het zelf doen .. best lachen
    en zeker anti-lek !
    stiekempjes drinkt hij er nog veel water uit op een dag ook
    tim moet nix van flessen hebben maar dit is zijn vriendje hoor... alleen met water hoor met melk trapt hij niet in ...

14. augustus

augustus Niet meer actief

Ik ben eerst de tuitbeker (jip en janneke) van de hema gaan geven. Nu heeft ze dat onder de knie en probeer ik over te gaan op de friso anti lek beker.

15. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik heb nu die van avent gekocht met de zachte tuit
    maar nu wil mevrouw bijna niet meer drinken ze heeft er al wat slokjes van genomen dus dat is het probleem niet
    ze bijt steeds op het tuitje en draaid haar hoofd steeds op en neer hoe krijg ik haar nu zo ver dat ze gewoon drinkt zonder dat ik haar moet dwingen want als het aan haar ligt drinkt ze alleen bij de boterham 20 cc en dan is het klaar want toen ze nog een fles kreeg met sap dronk ze zeker 3 flessen leeg .
    haar luier van vanacht was ook nog helemaal droog

dus help

16. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    dwingen werkt niet, dan krijgen ze er alleen maar meer afkeer tegen. ik zou haar dan toch ook uit een flesje laten drinken en uit de tuitbeker, maar dan in die tuitbeker iets doen wat ze echt heel erg lekker vind. zet m bijhaar in de buurt, zodat ze ermee kan spelen en slokjes kan nemen. op een gegeven moment krijgt ze het vanzelf wel door. hier is het precies hetzelfde, ik doe dus ook een combinatie van. belangrijkste is dat ze drinken. heb je al geprobeerd om haar echt uit de beker te laten drinken? zonder deksel, vinden ze meestal ook wel leuk.

groetjes, Miranda

17. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    jazeker maar ze laat alles uit haar mond lopen en weigert te slikken

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik ben ook begonnen met die van nuby, die heeft een zachte tuit. daarna ben ik andere gaan proberen. avent weigerde hij steevast, nu nog steeds. ik heb de pinqi, friso en difrax en die gaan prima (en zijn ook anti-lek). maar misschien kan je ook eerst een beker met een zachte tuit proberen.

Deel Deze Pagina