Eet en slaapschema 7 maanden

Discussion in 'Voeding' started by Sandra G, Jan 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandra G

Sandra G Actief lid

Sep 20, 2009
    152
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn jongste zoontje is nu ruim 7 maanden. Ik loop nog wat te puzzelen met z'n schema, maar ik ben benieuwd of jullie tips hebben. Nu is zijn schema ongeveer zo:

07:30 Fles 180+6
    09:30 Fruit
    tussendoor uurtje slapen
    11:30 Fles 180+6
    12:30 Halve boterham met een beetje rooibosthee
    tussendoor 1,5 uur slapen
    15:30 Fles 180+6
    17:30 Groenteprak 200 gram
    tussendoor 45 minuten slapen
    19:00 Fles 180+6 + rijstebloem
    slapen rond 19:30 uur

Ik zou graag zijn laatste fles van 19 uur eraf willen halen en de rest wat op willen schuiven, maar alle schema's die ik tegenkom 'eindigen' met een fles. Is daar een reden voor?
    Want 17:30 red ik vaak niet op de dagen dat hij naar het KDV moet, en dan loop ik helemaal te rommelen.
    Daarnaast is het slapen tussendoor ook niet handig, veel te dicht op zijn ' nachtslaap', en moet ik hem altijd weer wakker maken.
    Hij eet en drinkt supergoed, alles gaat erin. Ben nu bezig met thee en sap, dat gaat redelijk goed, dus qua vocht en eten weet ik dat hij makkelijk een fles eraf mag hebben.
    Hebben jullie tips om het einde van de dag makkelijker te maken?

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Dit was het schema van mijn DL op zeven maanden

7 uur fles gevolgd door boterham
    8.30 tm 10.30 (soms 11.00) slapen en kreeg ze vaak fruit met tuitbeker water of wat diksap 12:00/12.30 boterham
    14.00 fles
    14.30 slapen
    16.00 vaak wakker soepstengel of rijstewafel met klein flesje en dit liet ze toen rond die tijd vallen voor wat water of diksap
    17:30 warme hap
    18:30 fles en naar bed.

Ze sliep al twee slaapjes en wilde geen drie meer en ik ben brood gaan geen omdat ze enorm klote met die ochtend fles en met brood ging het veel beter en ze is er ook gek op!

Ik laat de flessen altijd voor wat ze zijn, ze laten vanzelf een fles vallen. Ik heb ook dat ik soms pas om 17.30 pas thuis ben maar dan eet ze later en gaat ze dus ook iets later naar bed. Ik zorg wel altijd dat haar eten al klaar is dat ik het alleen hoef op te warmen en gelijk kan geven. Misschien helpt dat? Bij ons scheelde het veel toen ze no maar twee slaapjes deed.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier dit schema:

9:00 180/6 met granen
    11:00 200 gram fruit met 2 ligakoeken verkruimeld
    slapen tot 14:00 uur
    14:00 180/6
    spelen tot 16:30
    16:30 groente 100 gram, yoghurt en soms een boterham met boter.
    slapen tot 20:00 uur
    Dan nog 180/6 met rijstebloem.

Wij zitten al anderhalve maand om 3 flessen omdat S echt niet meer wilde. Eindigen met een fles worden ze lekker rozig van dus daarom denk ik, en vindt het ook wat relaxter dan hapjes geven.
    Als ik jou was zal ik de fles van 15:30 laten vallen eventueel overige flessen wat ophogen als hij dat wilt hebben.
    En alles inderdaad wat verschuiven, wordt hij sóchtends uit zichzelf wakker of maak je m wakker?
    Heeft hij echt al honger zo vroeg of kan hij nog even wachten?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 7 maanden was het dit:

8:00 wakker maken en ontbijt (180/6 + fijne granen, fruit)

9:30 fruit

10:00 - 11:00 slapen
    daarna wassen en aankleden

12:00 lunch: boterham + melk (zoon weinig melk, veel boterham en dochter andersom) + beetje fruit

13:00 - 15:00 / 15:30 slapen (dochter sliep langer)

15:00 of 16:00 150/5 (zoon niet: thee + rijstwafel)

18:00 warme maaltijd (zoon veel, dochter redelijk)

19:30 fles 180/6, tandenpoetsen, slapen

Ik zou persoonlijk de middagfles afbouwen en kun je niet iets later eten? Eten jullie zelf om 17:30? En waarom geef je niet eerst de boterham en dan aansluitend nog melk. Op die manier leert je kindje makkelijker die boterham te eten en hoef je ook geen thee te geven.
    Wat gebeurt er als je kindje niet slaapt 's middags (dat gaat meestal makkelijker als er geen fles meer in gaat)?

5. adi

adi Niet meer actief

ik zou die laatste fles juist een uur opschuiven, dan heb je tussendoor gewoon meer tijd.

hier was het met 7 mnd of vroeg eten om 17 uur en dan een uurtje slapen, of een uurtjes slapen van 16 tot 17 en dan om 18 uur eten. Vervolgens even spelen op werkdagen ( anders zie je je kind amper op zo' n dag), in bad en om 20 uur de fles en naar bed.

met 7 maanden hebben ze deze meljvoeding nog echt wel nodig.

6. Sandra G

Sandra G Actief lid

Sep 20, 2009
    152
    0
    0
    Dank voor jullie tips :)
    Hij eet en drinkt altijd zo goed, hij heeft werkelijk nog nooit een deel van een fles laten staan... Ik verbaas me erover wat ie allemaal weg krijgt op een dag! M'n andere zoontje van ruim 2, eet juist helemaal niet (tenminste: geen hap warm eten), en de jongste eet alles op wat je hem voorschotelt en wordt boos als het op is... hoop dat dat zo blijft ;)
    Ik ben woensdag vrij, ga dan eens kijken of ik een iets ander schema kan maken.
    Hij wordt 's ochtends altijd zelf wakker, en wil dan graag zo snel mogelijk eten... Omdat we tussen 18 en 19 altijd samen eten met de oudste (tenminste: we doen voor hoe het moet) zou het relaxed zijn als hij dan ook gewoon aan tafel dan zijn warme prak kan eten. En dan een toetje en dan allebei naar bed. Nu moeten we nog een fles maken als de oudste naar bed toe gaat.
    Ach, het komt ook allemaal wel vanzelf goed, maar heb niet op geschreven hoe ik het met de oudste heb gedaan, wanneer hij dus 'eindigde' met warm eten+toetje.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Mijn dochter heeft zelf de late middag fles laten vallen. Zolang ze willen hebben ze het nodig.
    Vandaag was haar schema (ong want ze was op dd opvang)
    8:15 pap
    09:30/10:00 fruit 2 stuks
    12:30 brood en 110cc sap
    15:00 fles
    18:00 100 grm kwark van nestle
    Daarna zijn uit eten heeft ze wat banaan brood en paprika gegeten
    21:30 fles

Of het zo blijft weet ik niet. Dit is de derde dag met 3 flessen

8. minon

minon Niet meer actief

Mijn schema op dit moment:

8:00 of later ik wacht tot ze wakker word 180/6
    af en toe nog een uurtje slaap niet altijd.
    12:30 150cc diksap of water en fruit 175 gram
    Als ze smorgens geslapen heeft slaapt ze van 15:00 tot 16:30 anders van 13:00 tot 16:00
    16:30 180/6
    18:30 groente 200 gram
    19:00 / 19:30 naar bed
    23:00 180/6 met rijstebloem

De reden dat ik smiddags een fles afgebouwd heb is dat ze de avondfles niet wilde laten vallen. Ze werd dan rond 03:00 krijsend van de honger wakker en wilde met geen mogelijkheid meer slapen.
    met dit schema redt ze het de hele dag door en vraagt ze ook niet om eten. Ze krijgt verder nog geen brood of yoghurt. Alleen af en toe een paar stukjes brood als we ergens zijn of als wij het eten savonds. Yoghurt gaat niet ivm reflux

Share This Page