zoon 16mnd wil alleen pap in fles....

Discussie in 'Voeding' gestart door Fleurop, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Misschien onze eigen schuld en hadden we het eerder moeten proberen... maar ja....

Sam eet gewoon zelf brood, drinkt geen melk meer uit flesjes en kan uit een bekertje drinken (niet zelf, want dat gaat over de vloer). Zelf drinkt hij uit een rietjesbeker.

Nu krijgt hij altijd van ons in de ochtend een papfles. Een paar maanden terug deed ik al een poging het uit een bordje te geven, maar dat was meteen drama.
    Deze week weer meerdere pogingen gedaan. Zo'n 7 dagen achter elkaar. Eerste hapje was prima, daarna spuugte hij het uit alsof het super smerig is. Zelfde in flesje gieten... geen probleem. Na 2 dagen proberen komt het zelfs zover dat hij het al op huilen zet als ie in de kinderstoel moet.
    En wat helemaal erg is.. zet hem het flesje voor en hij weigert.. hij wil persé dat ik of papa hem 'voert' vanuit lighouding, als een kleine baby.
    Nu is hij sowieso een luie draak, zelf avond eten weigert hij ook, ik voer hem nog gewoon. Totaal geen interesse voor het lepeltje. Praten? Hij zegt nog geen papa of mama... en kruipen is leuker dan lopen.
    Begrijp me niet verkeerd... hij is een heerlijk joch hoor, en heb niet het idee dat hij achterstand heeft.

Maar goed... wat denken jullie? Toch elke ochtend drama en dus volhouden. Of opgeven en misschien gewoon overgaan op een boterham. (even afwachten hoe dat gaat, aangezien hij dus al huilt als hij in de stoel moet). Het is niet zo dat ik vind dat hij persé pap moet. Alleen ik vind het gewoon raar gedrag van hem. haha.

2. knap

knap Niet meer actief

Lekker geven jo. Als dat het enige is. Hij geniet er nog van. Ideaal is het niet maar of het echt slecht is denk het niet. Laat hem nog er lekker van genieten. Mijn dochter van bijna drie krijgt s morgens ook nog haar flesje even een rust momentje. Dan ligt ze er bij als een soort prinsesjes baby.

Ik denk maar als ze wat ouder zijn gaat het van zelf wel over.

Voor nu geniet nog van deze baby momentjes. Ik persoonlijk kan er juist nog zo van genieten. :)

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Ik geniet er ook nog van stiekem. Maar als je soms hoort wat kinderen al moeten kunnen... pfff

4. adi

adi Niet meer actief

Als ik het lees is het toch niet dat hij het niet kan? Hij eet zijn brood en melk toch zelf?
    hier kregen ze met die leeftijd ook een papfles. Daarna overgestapt op brood met melk, pap uit een bordje vonden ze vies.

avondeten zou ik hem gewoon met de handen zelf laten doen. Meeste kindjes kunnen niet ineens met een lepel eten, maar eten eerst met hun handen.

5. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Mijn dochter van ruim 20 maanden krijgt 's avonds nog een fles opvolgmelk. Ze lust geen gewone melk, dus wil die fles er nog wel even inhouden. Uit iets anders, tuitbeker, gewone beker, drinkt ze de melk niet. Dan maar zo... Wie bepaalt wat er 'hoort'...? Als jij er zelf geen problemen mee hebt, is het goed toch? Ik zou er echt geen drama van gaan maken. Ik heb nog nooit een 20-jarige uit een fles (met speen dan he...;)) zien drinken, dus het komt vast wel goed! :D

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Even fijn om te horen dat het niet 'erg' is. Dacht dat ik gewoon erg laat was. Maar dan ga ik er geen strijd van maken. Komt vanzelf.
    Adi; avondeten zelf is absoluut een mogelijkheid maar alles gaat op de grond om vervolgens zijn mondje open te doen en ons aan te kijken van 'komt er nog wat van' ;)

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Dat is hier ook zo.. Als ik bijvoorbeeld stukken broccoli voor hem neerleg, dan gaat hij ze fijn knijpen en gooit ze op de grond.
    Partjes mandarijn gaat dan weer heel goed en doet ze gelijk in zijn mond.
    Dus ik weet niet of ik hem er al een plezier mee doe om hem zelf te laten eten aangezien hij nogal geniet van zijn eten als hij het met een vorkje krijgt (bij elke hap doet hij "Mmmmm" :p:D). :)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De mijne weigert ook pap van een bord bij 12,5mnd. Vanochtend heb ik hem een boterham gegeven(dubbel, in tweeën gesneden), en een halve melkfles. En die werkte hij zo weg. Hij zat met zijn grote broer aan tafel, en binnen 10 minuten waren ze samen klaar, en had ik de brooddoosjes gesmeerd ;)

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hier bij 21 maanden nog steeds een pap fles zou je geen zorgen maken ;)

Deel Deze Pagina