Fijne slaapzak voor afbouwen inbakeren?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Isa2, Aug 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isa2

Isa2 Actief lid

Aug 10, 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Hallo!

Zoals de titel al zegt, hebben jullie tips voor fijne slaapzakjes om inbakeren mee af te bouwen? Ik gebruik nu de pacco, maar zou graag op tijd beginnen met afbouwen voordat Joris begint te rollen, omdat ik dan meteen moet stoppen.
    Ik heb gehoord dat een slaapzak met mouwen sowieso een goed idee is omdat dat nog het meest een geborgen gevoel geeft. Maar te dik moet het ook niet zijn, het is nu 24 graden op zijn kamertje en dan heb ik de ramen verduisterd..

Bedankt alvast!

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Tja lastig hè? Wij hadden met het afbouwen ook een slaapzak met mouwen (van de HEMA) maar toen was het een stuk frisser nog.... Hoe word hij ingebakerd? Echt strak met doeken? Of een bakerzak? Anders zou he als tussenstap nog een puckababy kunnen overwegen... Die is vrij los zodat hij zijn armpjes wel kan bewegen maar kan ze niet wapperen....

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ow niet goed gelezen dat je een pacco gebruikt.... :p

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Ik heb van pacco zo'n afbouwdoek besteld. Dan kan je eerst 1 armpje los doen, later 2 maar nog wel lekker inpakken om de romp en daarna kan je de buitenzak volgens mij ook gewoon als slaapzak gebruiken..
    OnZe kleine slaapt nu nog met beide armpjes vast in de afbouwdoek

5. Nihal

Nihal Actief lid

Feb 1, 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat afbouwen van inbakeren was bij ons een drama. Heb een dikke slaapzak met mouwen gebruikt en dat hielp beter dan de dunne. Pacco, puck a baby etc heeft bij ons niet geholpen. Het heeft ongeveer een maand geduurd voordat ze gewend was om niet ingebakerd te worden. Wat ik ook deed was de deken strak instoppen van de zijkanten zodat ze niet kon rollen en roch een geborgen gevoel kreeg. Succes.

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
  7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Heb je al eens een gewone mouwloze slaapzak geprobeerd? Ik weet niet hoe lang afbouwen duurt, maar onze cold turkey overstap was in 3-4 weken geen drama meer. Je kan ook afbouwen per slaapje in plaats van per arm.

8. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij deden hem eerst inbakeren, toen in een enorme badcape van de Hema. Als hij dan sliep, deden we die weg en dan lag hij nog in z'n slaapzak (ook van de Hema). Met een paar dagen was hij gewend. Had een erger scenario in m'n hoofd :)

9. Esvre

Esvre Actief lid

Dec 28, 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
  10. Isa2

Isa2 Actief lid

Aug 10, 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Bedankt allemaal voor de tips!

Op advies van de wijkverpleegkundige ga ik nog wel even door met inbakeren, omdat mijn mannetje nu net een beetje goed begint te slapen overdag.

Ik heb gekozen voor de Pacco plus, die heeft ritsjes voor de armpjes. En dan kan hij als het straks weer wat kouder wordt in een stevige slaapzak met mouwen hopelijk:).

11. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Ok hier werkt de pacco plus wel! Zoonlief heeft gister vannacht en vandaag met 1 arm los geslapen!
    Hier zelfde hoor arts op consultatiebureau zei dat wij en s er maar even van moeten genieten. Het lijkt alsof hij soms probeert te draaien (lukt nog niet) dus maar vast rustig aan afbouwen

12. Isa2

Isa2 Actief lid

Aug 10, 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    O wat fijn woman!! Supergoed van S. :)
    ik krijg hem morgen binnen, ben heel benieuwd!

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Deze heb ik destijds ook voor mijn gebruikt. Ideaal, hij was in een week afgebouwd. Moet ik er wel bij zeggen dat we hem alleen overdag inbakerden, 's nachts sliep hij in een winterslaapzak van Hema, daarvan zitten de mouwtjes vrij strak dus was een goede combi. Maar hij is van oktober dus iets andere temperaturen ;)

14. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

Aug 23, 2015
    1,614
    1
    36
    Hier is het ook met een dikkere en grotere slaapzak met mouwen gelukt. Die zijn namelijk zwaarder voor de armpjes :)

15. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Ik kreeg die dikke armen met geen mogelijkheid in die dikke grote mouwen!
    Maar op dit moment is slapen zo'n drama dat we nog steeds 1 arm inbakeren :$. Ligt nu nog in de wieg ook, dus kan niet omdraaien. Heb zelfs nog een bakerzak maxi gevonden en laten vermaken met ritsjes. We gaan straks verhuizen, en hij moet naar ledikant, ik stel het volledig uitbakeren nog even uit. Wat ik op vakantie deed (hadden we ook alleen maar campingbedje, waar hij natuurlijk wel makkelijk in draait) was, inbakeren tot hij sliep en dan armen weer uitbakeren. Dan zit je er dus bij tot ie slaapt. Kon op vakantie natuurlijk makkelijk.

Share This Page