Baby 10 maanden honger???

Discussie in 'Voeding' gestart door Mariloo, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Hallo!!

Ik heb een vraagje. Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden oud. Zijn schema ziet er als volgt uit:

07:00 uur Papfles 200cc fijne granen
    09:30 uur Fruithap + liga & sap
    11:30/12:00 uur 1 boterham met boter en flesje voeding van 180/6

En dan komt de middag... dit gaat nog ff niet zo lekker. Op het KDV krijgt hij smiddags maar 1 tussendoortje en een beetje sap, maar dat vind ik gewoon te weinig tot aan half 6! Dan krijgt hij zijn avond eten pas.

Ik heb geprobeerd om in het weekend even te kijken naar wat hij zelf wilt. Hij kreeg rond 12:00 uur zijn boterham en heeft hierna nog een hele fles voeding leeggedronken van 200cc. Ik heb hem rond 14:00 uur een koekje gegeven en een tuitbekertje sap en rond 16:00 had hij alweer hartstikke honger. Hij red het gewoon niet tm 17.30 uur. Dus geven wij hem nog een extra voeding rond 15:30 / 16:00 uur. Deze fles willen we er eigenlijk uit halen.
    Mag hij bv al 2 boterhammen tussen de middag??? Want hij heeft die ene boterham ook zo weg.

Hoe zouden jullie dit aanpakken??? Ik vind het erg lastig namelijk...

Bedankt voor jullie reacties!!

groetjes,
    Mariloo

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou twee boterhammen geven als hij dat wil. Onze dochter krijgt trouwens 's middags een cracker met smeerkaas(ofzoiets), heb het idee dat dat meer vult dan een koekje..

3. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Ja ik vind het zo gek dat ze de kindjes op het KDV maar 1 tussendoortje geven smiddags. Een nijntje koekje of rijstewafeltje of zo. En dan pas half 5 weer, maar dan is die van ons alweer thuis. En ja, dan heeft hij honger natuurlijk en is dan ook erg vervelend. Maar dat vind ik dan ook niet gek.

Maar hoe doe jij dat dan smiddags?? En de tijden enzo???

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou 2 boterhammen aanbieden tussen de middag en 's middags fruit ipv koekjes. 's ochtends zit alles toch wat dichter op elkaar, papfles, koekje + drinken, boterhammen + melkje. Dan fruit, later drinken + rijstwafel en dan avondeten + avondfles bijvoorbeeld?

Een beetje proberen. Wij gaven eerst ook 's ochtends een ander schema als nu. Tot een jaar ongeveer was het; Papfles, fruit, melkfles, slapen, 14u boterham, avondeten, avondfles. Maar toen ging ze later slapen en tot later en hebben we de boterham wel gewoon om 12u gegeven.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Natuurlijk mag hij tussen de middag meer boterhammen!

Wij gaven rond die periode in de middag een beker yoghurt. En avondeten al om 16:30. Ze hield veel langer ook niet vol.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Natuurlijk mag hij twee boterhammen! Gewoon lekker geven hoor...
    En dan zou ik inderdaad 's middags nog een stuk fruit geven of zo.
    Hier gaven we het avondeten ook altijd al wat eerder, omdat ze het anders niet vol hield.
    Hier krijgen ze op het kdv twee keer een tussendoortje: rond 2u drinken met een koekje en rond 4-4.30u een soepstengel of zo bij het voorlezen.

Het is altijd een beetje proberen en schuiven wat voor jullie werkt!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En ik zou de fijne granen pap vervangen voor licht volkoren voor 8+ maanden.
    De licht volkoren is wat grover (zie niet heel veel verschil) maar vult denk ik ook wat meer omdat er meer vezels inzitten.
    Of de pap laten lepelen dan gaat er meer in dan door de fles.
    En mijn dochter eet ook vaak 2 boterhammen. Nog wel zonder korst.

Ons kdv volgt de persoonlijke schema's gelukkig. Ook al wordt ze om 18u opgehaald ze mag dan wel rond 17u warm eten. Erg fijn want dat is een stuk rustiger thuiskomen... Zeker als er nog wat file staat onderweg. Wij moeten 20 min rijden nl.

8. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Ja ik had nog een pak staan van fijne granen. Wil als dit pak op is, ook die andere gaan halen.

Nou gisteren hebben ze hem op het KDV 1,5 boterham gegeven met boter en beleg en een flesje voeding erbij. Rond half 3 een rijstewafeltje met een flesje sap en hij was een stuk rustiger toen we thuis kwamen. Het is dan wel als hij ziet dat ik bezig ben met zijn eten, dan kan hij ook niet meer wachten hoor :)

Maar fijn om te horen dat er meer kindjes 2 boterhammetjes eten.

Ik heb het geprobeerd om de pap s'ochtends in een bordje te geven, maar dat vond hij niet zo geslaagd. Dus snel maar weer over gegaan op de fles.

Nou dan ziet ons schema er nu als volgt uit:

07:00 uur Papfles 200cc
    09:30 uur Fruit + liga + flesje sap
    slapen
    11:45 uur 1,5 boterham + flesje voeding 200cc
    14:30 uur tussendoortje + flesje sap
    slapen
    16:30 uur flesje sap (bij thuiskomst)
    17:30 uur avond eten, 200gr aard + groente + klontje boter
    19:00 uur flesje voeding 200 cc
    slapen

groetjes,
    Mariloo

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier half 8 fles 210 en licht volkoren papje.
    Half 10/10uur half fruitpotje en 1boterham met smeerkaas/leverpastei.
    Om 13uur 210+7
    Half 3 slaapt ze tot half 5 dan krijgt ze avondeten en 2 danoontjes.
    Half 8 krijgt ze haar laatste fles 210+7 en gaat daarvoor nog in badje en rond kwart voor 8 ligt ze in bed tot de volgende ochtend.

Tussendoor eet ze ook wel met ons mee als wij fruit hebben of een boterham.

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wat wij nog wel eens deden is de middagfles die je bij de boterham geeft, 's middags geven op het tijdstip van het tussendoortje met een rijstewafeltje oid erbij. Bij de boterham gaf ik dan vaak lauwe thee of gewoon water. Later ben ik ipv de fles yoghurt met fruit gaan geven.
    Maar ik gaf dochterlief ook vaak om 5 uur al warm eten anders redde ze het echt niet. Bleef ik ook nog een beetje in de regelmaat want op het kdv krijgt ze ook om 5 uur een warme hap. Nu redt ze het wel tot ca half 6-kwart voor 6.

11. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    OP het KDV geven ze geen warme hap. De kindjes krijgen daar rond half 5, 5 uur nog een tussendoortje met sap. Maar dan is die kleine van ons alweer thuis. Dus ik geef hem nu zodra we thuis aankomen een flesje sap en dat gaat er goed in moet ik zeggen.
    Vandaag bij oma is het ook weer super gegaan gelukkig met 1,5 boterham tussen de middag en een flesje voeding van 200cc. Hij krijgt het allemaal op :)! Vanmiddag was hij ook niet zo vervelend toen we thuis aankwamen dus ik denk gewoon dat hij niet genoeg had.

Vanaf wanneer geven jullie je kindjes vlees?
    Die kleine van ons heeft een koemelkallergie en daarom hebben we zijn bijvoeding volgens een schema gegeven. Opzich gaat het nu hartstikke goed en wil ik binnenkort ook vlees gaan introduceren. Ik zit alleen nog te twijfelen wanneer ik een stukje ei kan geven aan hem... hoor daar wel verschillende verhalen over.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kan evt ook wat meer scheppen pap in de fles doen hoor!
    Wij deden altijd gewoon 5-6 eetlepels pap in de fles en dan dronk ze het gewoon leeg met een speentje waarvan we het gaatje iets groter hadden geknipt.
    Krijgt ze nu nog wel eens als we 's morgens vroeg weg moeten naar kdv of zo. Vindt ze ook erg lekker... Als ik haar iedere ochtend de keuze zou geven kiest ze altijd voor 'pap' (klinkt zo grappig als ze dat zegt).

Maar fijn dat het al beter gaat met 1,5 boterham tussen de middag!
    Op ons kdv wordt iedere dag vers gekookt voor de kindjes die blijven eten en dan eten ze om half 6. Als je wil dat ze een potje krijgen dan moet je dat zelf mee geven... of een eigen prakje ivm allergieën of zo!
    Meestal hebben we onze dochter wel voor die tijd opgehaald, ze heeft nog maar 2 of 3x daar gegeten...

Deel Deze Pagina