Vanaf waneer banaan en watermeloen uit het vuistje

Discussion in 'Voeding' started by nancy1981, Apr 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    vanaf waneer mogen ze banaan en meloen uit het vuistje eten ?

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Volgens mijn in principe vanaf 6 maanden als je dat wilt. Babies hebben prima vermogen om te kauwen en sabbelen..ook zonder tanden en kiezen. Ik heb Fleur eerst prakjes gegeven want ik was wel bang voor verslikken maar nu het goed gaat geef ik het wel uit het vuistje. Leuk om te zien wat ze er mee doet. Wel genoeg doeken en slabbers bij de hand houden he?

Succes, M

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Jahoor gewoon vanaf 6 maanden. Als je al het eten uit het vuistje geeft dan heet dat de Rapley methode. Meer over de rapley methode kun je vinden op www.borstvoeding.com of op het bijvoedingsforum.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    C heeft banaan ook gelijk uit het vuistje gekregen (6mnd). Af en toe breekt er dan een groot stukje af, maar dat werkt hij eruit. En anders is het even goed hoesten.
    Wat wij deden was de banaan middendoor (meer geeft verstopping hier), dan 3 cm schil weghalen. Dus dan kan je baby zelf de banaan bij de schil vasthouden, dat is een stuk minder glibberig.
    En dan steeds een stukje schil extra weghalen..

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Vanaf 6 maanden.Misschien dat meloen nog iets te hard is? Maar vaak kunnen dat met de 1e tandjes wel lekker schrapen.
    Wij boden trouwens aan a la Rapley.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Watermeloen is lekker zacht. Even de pitjes er uit vissen en dan kan het net als banaan vanaf 6 maanden zo uit de hand.

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Galia Meloen is ook vrij zacht hoor, als die lekker rijp is.
    Als je het in repen snijdt die in het vuistje passen dan kunnen ze dat best zo eten...

Share This Page