ik hoor van veel mama`s dat ze hun kindje (4maanden) een papfles geven. is dat nou echt nodig? en zo ja, wanneer geef je die dan? alyssa krijgt sinds een week fruithap (een kwart potje ongeveer) en verder krijgt ze 4x 210+7. ze drinkt de flessen vaak niet helemaal leeg. kheb soms het idee dat ze een beetje is uitgekeken op altijd maar die melk. de fles na dr fruit drinkt ze vaak wel leeg. ik snap dus even niet meer wat ik nou mag geven en wanneer. het was in het begin zo makkelijk. alleen maar melk, en als ze er aan toe was gewoon wat meer melk. kan iemand me helpen? liefs doris
Tot 6 maanden is de melk nog erg belangrijk, dus daar zou ik niets aan veranderen (daarna ook wel, maar dan mag je minderen). Ook de papfles, kan je vanaf 6 maanden geven. Als je de papfles eerder wil geven, dan gebeurd dit vaak 's avonds. Het is eigenlijk om te zorgen, dat kindjes doorslapen en de laatste fles om 23.00 uur niet meer nodig hebben.
Je hoeft niet perse pap te geven hoor, wij hebben het Jesper eigenlijk nooit gegeven. Hij kon niet tegen de nutrix en hij deed het verder goed op de voeding die hij kreeg.
Ze hoeft niet persé pap hoor. Straks kun je één fles gaan vervangen door groente/aardappeltjes, dus dan houdt ze nog maar 3 flesjes over. En je kunt er wel pap van maken, maar dat hoeft niet. (zeker niet als ze hard groeit) Jesse is nu een half jaar. Hij krijgt fruit, groente en 3 flessen met 6 of 7 schepjes, maar omdat hij al zo hard groeit, geef ik hem geen pap, tenzij hij echt om meer gaat vragen. Maar als je baby hongerig is, kun je overgaan tot pap, zodat ze wat meer voeding krijgen.