Eet-gedoe

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yil, Apr 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wauw! Bedankt voor alle reacties :)
    Omdat ze altijd zo goed at en nu ziek is geweest dachten wij dat het daaraan lag en daarom wellicht iets te makkelijk geweest met alternatieven aanbieden, omdat we dachten dat het slikken moeilijk ging/ze pijn in haar mondje had etc. Ze hoest nog wel maar verder lijkt het (niet) eten gewoon koppigheid te zijn. Bied haar dus nu gewoon weer aan wat ze altijd krijgt en eet ze niet dan heeft ze pech. Veel goede tips, bedankt!

Wij eten geen toetje na het avondeten, soms een stuk fruit en als ze dat wil dan mag ze dat uiteraard. Ze krijgt een klein uur na het avondeten nog een fles, dat is hier het avondritueel en weet eerlijk gezegd niet of en hoe we dat moeten afbouwen. Ze krijgt alleen in de ochtend een flesje bij haar ontbijt en dus een flesje voor het slapen gaan.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Graag gedaan. Soms werkt iets anders net iets beter...

@NooNoo haha hier ook. Soms 2 happen en dan 'toetje!' Nou nee hoor even wachten. Als wij klaar zijn mag jij je toetje.

@Yil. Een stukje fruit is toch ook soort van toetje? En opzich niets mis met wat melk voor het slapen gaan. Wij doen dat ook, alleen dan in een beker.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#23 MMarianne, Apr 5, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 5, 2013
    'Toetie ja' is het hier en die krijgt ie dus ook altijd wel maar als ie verder niks gegeten heeft laat ik 'm eerst even 'zweten' :D

Brood snij ik in stukjes en ik moet nu een stukje op een vork prikken en die aangeven, tis elke keer een verrassing hoe die wil eten.

En hier een klein flesje gewone warme melk voor het slapen gaan en die mag ie van mij voorlopig nog wel, heerlijke afsluiter van de dag ;)

Avondeten eet ie overwegend met z'n handjes:

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    ze kijgt gewoon te eten wanneer ze dat normaal ook krijgt, wanneer ze niet wil eten is dat jammer. probeer me er niet druk om te maken. eten hoort gezellig te zijn.
    een toetje krijgt ze wel, dat hoort bij de maaltijd.

5. marisa78

marisa78 Actief lid

Aug 15, 2010
    234
    18
    18
    Ahh MMarianne....wat een schatje, hij is wel aan het genieten zo te zien:D

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,093
    7,843
    113
    Haha, alsof ik een foto van mijn eigen zoontje bekijk! Ook zo vol overgave zelf eten :D

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    hoort bij de leeftijd...... ik loop momenteel stage op het consultatie bureau, en kom het vaak tegen.

belangrijkste is om geen drama te maken aan tafel. Dan kom je in een negatieve spiraal en wordt het steeds ongezelliger aan tafel.

bied het elke keer gewoon aan en corrigeer als ze met haar eten gaat spelen. na 10 of 15 minuten haal je het eten weg. ongeacht of ze een hap gegeten heeft of niet. Zo leert ze dat ze niet uren de tijd heeft om te eten. Als dan honger heeft weet ze dat ze binnen een bepaalde tijd moet eten , anders wordt het weg gehaald.

Eten jullie gezamenlijk? dit wil ook wel eens helpen. En maak iets waarvan je meer kan maken, zodat je niet elke dag iets nieuws hoeft te koken. En dingen die niet heel erg kunnen knoeien zijn ook handig. zoals worteltjes, aardappeltjes en knakworsten ofzo...

verder gewoon haar negatieve gedrag negeren, hoe moeilijk dit ook is, want ook de negatieve aandacht die jullie haar hierbij geven is voor haar AANDACHTTTT!!! als je dit negeert en haar prijst als ze wel een hap neemt gaat het misschien wat beter.

en wees niet bang dat ze onvoldoende voeding binnen krijgt. dit past echt bij de leeftijd. De ene keer eten ze geen hap, de andere keer wel weer. De wereld lonkt gewoon teveel voor ze op deze leeftijd. Bij ons staat honger op de voorgrond, bij de kleintjes niet. die zijn hier niet mee bezig.

hoop dat je wat hebt aan mijn tips :)

Liefs Muis

8. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat vind ik altijd zo'n onzin... Wie bepaalt dat het toetje bij de maaltijd hoort? Hier is dat in ieder geval niet zo. Wij eten een toetje als we na het eten nog trek hebben. Wie zijn eten niet op heeft komt bij ons dus niet in aanmerking voor een toetje. Dat is geen straf, dat is normaal in dit huishouden.

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    het gaat niet erom of het toetje wel of niet bij het eten hoort, maar als je het alleen gaat geven als ze goed eten dan wordt goed eten dus beloond. En dat is nou net niet de bedoeling , want je wil dat ze gewoon leren dat eten normaal is en niet iets wat beloond moet worden.
    :)

10. Onje

Onje Niet meer actief

11. Onje

Onje Niet meer actief

Lemmy eet de ene avond als een bootwerker en de andere avond eet hij niet. Als hij niet eet dan niet, maak er geen drama van hij krijgt vanzelf honger.
    Brood krijgt hij vaak gewoon zo dubbelgevouwen in zijn handen en dat gaat vaak wel op eigenlijk.
    Gedoe met toetjes wel of niet geven hebben wij eigenlijk niet, wij eten dat eigenlijk zelden.

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    oh dat is wel handig ja :)

hier komen ze anders niet aan hun 300 ml melkproducten..... drinken s morgens een bekertje melk en dan s avonds wat yoghurt of vla :)

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Maar wie bepaald of je kindje vol zit of niet? En wie schept het bord vol?

Als je kind zelf zijn bord vol schept en dan niet op eet, tja dan snap ik het, misschien. Maar meestal scheppen de ouders op en het kind moet het opeten. Wanneer zit het kindje vol?

En als iedereen een toetje eet, op 1 kindje na, vind ik dat het straf is! Onzin of niet...
    Maar dat is mijn mening ;)

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar zo geef je wel de indruk dat het toetje inderdaad iets lekkers is, en de echte maaltijd niet. Als ze dat niet opeten, krijgen ze immers geen toetje, eten ze wel goed, krijgen ze wel een toetje. Zo gaan ze toetje linken aan belonen en krijgen ze dus het idee dat de echte maaltijd een opgave is en niet lekker.

Als je nooit toetjes eet is dit inderdaad niet aan de orde, maar dat heb ik al gezegd.

Share This Page