hallo ik heb een lief dochtertje van 7 maand, maar ik ben een beetje onzeker over haar voedingsschema of ik het wel goed doe of ze teveel of misschien te weinig krijgt 7.00 uur fles 180ml + 6 schepjes 10.00 uur fruit of appelmoes 11.30 uur broodje met smeerkaas 14.30 fles 180ml + 6 schepjes 17.00 uur warme maaltijd 100 gram + toetje 19.00 uur fles 210ml + 7 schepjes en 2 scheppen rijstebloem en tussendoor een koekje en wat drinken doe ik het zo goed? ben er erg onzeker over
Zo op het eerste gezicht denk ik niet dat ze wat tekort komt ...hier een mannetje wat nooit aangegeven heeft of ie genoeg, teveel of te weinig heeft dus het is dan soms wat 'gokken' en dat kan lastig zijn ja Wat kleine aanpassingen kunnen zijn: 7.00 fles 180/6 10.00 fruit (zou geen appelmoes geven) 11.30 broodje (neem aan dat ze niet elke dag smeerkaas erop krijgt?) + fles 150/5 14.30 koekje + drinken 17.00 warme maaltijd (een schepje meer misschien, niet afwegen) 19.00 fles 180/6 (al dan niet met rijstebloem)
dank je voor je reactie mag ze dan geen appelmoes? nee tuurlijk krijg ze niet elke keer smeerkaas, maar ze is er erg dol op noemde ff een voorbeeldje bij haar broodje ook nog een fles? is dat niet wat veel? ik moest van het cb naar 3 flessen gaan ipv van 4 flessen, dus ik dacht ik geef haar dan een broodje ik weeg haar warme maaltijd ook niet af hoor, koop zo groot potje van 200 gram en daar de helft van en s'avonds geef ik een papje voor het slapen gaan, heb het es een keer zonder gedaan, maar toen kreeg ze honger midden in de nacht, ze slaapt nu lekker door van half 8 tot 7 uur sochtends en van half 12 tot 5 uur geen eten meer behalve koekje? denk niet dat ze dat volhoudt van het is een beste eter mijn kleine meid geeft ook niet echt aan of ze genoeg heeft of te weinig het is altijd maar gokken en inderdaad ik zat te twijfelen over die fles van smiddags om half 3 omdat ze dan om 5 uur niet echt warm wil eten pfff het is ook allemaal wat die kleintjes haha, zit helaas geen gebruiksaanwijzing bij
Weet niet wat voor appelmoes je geeft maar zou het niet ipv fruit geven, eerder een keer bij het avondeten dan. Een flesje bij het broodje is vrij normaal maar je kan ook de fles 14.30 geven maar zou die dan wel verkleinen. Maar als je bij het broodje een flesje gaat geven dan kan je om 14.30 een koekje en nog wat fruit geven...bijvoorbeeld En misschien het avondeten wat later, 17.30...maar een tussendoortje voor het avondeten is in principe voldoende. http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/446376-eet-jouw-kind.html ...hier kan je misschien ook wat ideeën opdoen
appelmoes in die kleine bakjes, dacht dat het wel lekker gezond en fris voor haar zou zijn, ze is er in elk geval gek op ja ze eet bijna 2 broodjes op, had dat niet verwacht, dacht dat ze aan 1 wel genoeg had, maar toen bleef ze huilen dat ze nog honger had. ze krijgt er natuurlijk ook wat drinken (diksap) erbij ja ik denk dat ik de fles van 14.30 uur 150ml ofzo ga doen, zodat ze 2,5 uur later wel weer trek heeft in een warme maaltijd als ik haar later warm eten geeft, lust ze de fles van 19.00 uur niet meer haha, lastig allemaal om die tijden goed in te delen en wat zou ze er eigenlijk allemaal op haar broodje mogen? dank je voor de link zal es gaan snuffelen
Appelmoes zit ontzettend veel suiker in, dus zou ik zelf niet doen. Zelf appeltjes in een klein beetje water en 10 minuten koken, en je bent klaar. Eventueel nog pureren als je kleine niet van stukjes houdt... Nu ik dit zelf heb gemaakt, vind ik het eigenlijk lekkerder dan de appelmoes uit de winkel. Voor op brood: gewoon boter, gerookte kipfilet, appelstroop, gewone kaas (zoutarm misschien).
Op brood ik ook lekker geprakt fruit, dun roomboter, jam maar dan niet de gewone maar soort fruitmoes mag dan geen jam heten geloof ik zonder suiker maar zeker geen zoetstoffen, perenstroop, gewone jonge kaas. Smeerkaas is erg zout en leverpastei is afvalvlees zou ik ook niet doen. Als alternatief voor appelmoes als je een keer snel wat wil hebben om te geven is er ook fruitmoes van goodies daar zit geen extra suiker aan toegevoegd.
In appelmoes zit inderdaad veel suiker, dus natuurlijk niet zo gek dat ze het lekker vindt. Je kunt het dan veel beter zelf maken (sowieso)... En overigens hoef je bij 7 maanden geen gepureerd eten meer te geven, gewoon stukken of (grof) prakken! Avondeten mag ip zoveel ze op kan... Dus lekker aardappeltje prakken met twee eetlepels groenten (zo deden wij het in ieder geval)!
dat durf ik eigenlijk nog niet om dikke stukken te geven, brood stukjes gaat erg goed, want het kauwen begint ze al mee maar ook gewoon al stukjes fruit? ik vind het best wel eng omdat ze dan misschien een te grote stuk door zou slikken voor de rest wel een goed eetschema dus? avond eten eet ze niet zoveel koop zo groot potje van 6 maand en daar eet ze de helft van op ze wordt ook zo snel groot haha