kleine rode pukkeltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    indy heeft op haar hoofdje, bij haar slaap en in haar gezichtje ook wat, kleien rode pukkeltjes...heeft iemand een idee wat dit is?

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Warmte?

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    warmte uitslag kan, maar dat trekt meestal zo weg. Waarschijnlijk pukkeltjes van de hormonen. Had Lynn ook op die leeftijd.

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Sluit ik me bij aan, leest als puistjes!

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ja .. soort puistjes van de hormonen

6. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    denk niet van de warmte want ze heeft ze al een paar dagen en het lijkt alleen maar meer te worden...zag er net ook een aantal in haar nekje en op haar borstje. Maar die hormoonpukkeltjes heb je toch meestal alleen maar in het hele begin..Indy is namelijk "al" 6 weken.
    Zou het misschgien ook met voeding te maken kunnen hebben? Sinds afgelopen zaterdag krijgt ze namelijk een tweede fles flesvoeding erbij (daarvoor een in combi met BV)

7. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Kathara heeft dat ook onder aan het kinnetje, in haar nekkie achter bij de haargrens.
    En mijn zoon had dat ook.....zal wel normaal zijn.

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun had het ook
    heb het toen gevraagt op het CB en daar zeiden ze dus ook babypuistjes

trekt vanzelf weg

9. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oke dan maak ik me geen zorgen....

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie heeft ze nu ook, zijn wel erger als ze het warm heeft of poep hihihi

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zijn hormoonpukkeltjes en die gaan vanzelf na een tijdje weer weg.

12. sim

sim Niet meer actief

elijah heeft dat ook gehad, pukkeltjes dan, weet niet of het hetzelfde was als bij jou, maar op een moment ging het niet meer weg en ik dacht aan eczeem, ben er mee naar de dokter geweest en kreeg een wasgel mee en een zalfje, toen was het in no time weg, althans het is nu alleen nog wat bergachtig, maar dat is een onschuldig babyeczeempje..

gewoon even aankijken, als je merkt dat ze er last van heeft gewoon even laten zien, of als je denkt dat het erger wordt..

13. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik heb nog even gebeld met het cb en die zeiden dat het waarschijnlijk door hortmomen komt maar dat ik beter even langs kan komen...morgen is het inloopspreekuur dus daar ga ik dan maar even heen.

14. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb het laatst bij het cb ook nagevraagd, en daar zeiden ze dat het onschuldige zuigelingenacné is. Als het goed is jeukt het niet en gaat het vanzelf weer weg na een paar weken. Liefst niet teveel op smeren, kreeg ik als advies. Hooguit een beetje vaseline of zwitsal-creme.

Wel opletten dat de plekjes niet vurig rood worden en/of dat je kindje geen rode nagelriempjes krijgt, want dan kan het een infectie zijn en moet je langs de huisarts.

Groetjes, Wendy

15. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Yesse heeft hetook, net onder zn slaap en op zn borstkastje en het is bij hem toch een beetje exceem-achtig.
    Gelukkig jeukt het niet en heeft hij er geen last van.
    Proberen droog te houden en met afdrogen na het badje de rode plekken droog deppen ipv wrijven.

En wat bepanthen zalf kan het een beetje verzachten.

Succes!

Deel Deze Pagina