Eet ik goed/teveel/te weinig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1978, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ff een vraagje over mijn eetpatroon en gewichtstoename;

Ik eet per dag
    - 4 plakken brood ( 2 met vleeswaren, 2 met hagelslag)
    - 2 tot 3 stuks fruit
    - bakkie yoghurt/vla
    - half bord avondeten (niet zoveel trek ik sinds ik zwanger ben)
    - misschien 1 of 2 waterijsjes ( die doorzichtige lange zakjes)
    - 1 of 2 snoepjes (kleintjes, van die biggetjes ofzo)

Dit leek mij zelf niet teveel....en toch ben ik al zo'n 7 kilo aangekomen nu. Ik zit op 21.5 weken. Voor mijn gevoel is dit best veel.....Door het eten kan het niet echt komen lijkt me?

Groetjes Marieke

2. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    nou volgens mij eet je niet veel..weet natuurlijk niet hoelaat je opstaat, wat je allemaal doet op een dag maar zo te oordelen; nee je eet zeker niet veel!!
    Iedereen komt kilo's aan maar dat verschilt zo ontzettend per vrouw...daar moet je eigenlijk niet naar kijken..je komt gemiddeld zo'n 13 kilo aan tijdens de zwangerschap..zeggen ze...maar dat kunnen er in jouw geval ook 20 zijn...heeft ook met de bouw van je lichaam te maken. Over het algemeen komen vrouwen die al vrij stevig zijn voor de zwangerschap minder snel aan dan vrouwen die iets slanker zijn.
    ALs alles goed gaat (je hebt een goede ijzer en glucose waarde) dan zou ik me geen zorgen maken hoor en lekker genieten van je zwangerschap!!!!! en NIET TEVEEL denken aan de kilo's die erbij komen....;)

Groetjes

3. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik weet niet precies wat te veel is. Ik weet wel dat ik meer eet dan jij (denk ik, ik eet tussendoor ook vaak nog 1 of 2 crackers met kaas en mijn bord avondeten gaat sinds een paar weken wel helemaal grondig leeg... :D ). Volgens mij eet jij zekers niet te veel in ieder geval. Ik zag zelfs staan dat je 6 boterhammen moest eten en een heel bord avondeten (dus 200/250 gram groente/200 gr aardappelen/100 gram vlees; aan die aardappelen kom ik ook niet hoor; ik eet 100 gram denk ik).
    En of je te weinig eet, dat geeft je lichaam zelf aan. Als je slapjes bent, kom je vaak stoffen te kort, zoals ijzer. Dan moet je meer eten (ijzerrijke dingen natuurlijk in dat geval). Als je je goed voelt, nou lekker toch! Niks aan de hand dan.

Ik ben nu 18 weken en ben ongeveer 4 kilo aangekomen. Volgens de vk was dat netjes. Ik ben wel iemand die normaal al erg op de lijn moet letten; kom snel aan.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Wat en hoeveel drink je? Want meestal worden frisdranken met suiker niet meegeteld, terwijl die ook behoorlijk aantikken.

Maargoed, zoals gezegd, als je idd al stevig was (weet niet of dat in jouw geval zo is hoor) dan kan het ook zo zijn dat je sneller aankomt. Maar maak je geen zorgen. Blijkbaar heeft je lichaam dit nodig. Het eten op zich lijkt me helemaal niet zoveel... Ik ken trouwens iemand die wel 30 kilo overgewicht heeft (of meer, ze heeft ook 'n eetziekte) en die is gek genoeg tijdens haar zwangerschap niks aangekomen. Maar dat is ook weer niet goed omdat je dan op de reserves gaat interen...

En wie weet kom je later in de zwangerschap niet meer aan maar zat je nú gewoon even in een 'groeispurt'. ; ) In ieder geval niks om je zorgen over te maken!

5. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ik ben 25 weken zwanger en 10 kilo aangekomen... Wat ik per dag naar binnen schuif.

1 bord Brinta (sinds dat ik zwanger ben omdat mijn lichaam doorom vroeg)
    6 boterhammen met vooral zoet beleg (ik kan geen vleeswaren meer verdragen, behalve smeerleverworsten toevallig mag je dat niet zoveel tijdens de zwangerschap)
    2 stuks fruit
    1 bord avondeten (verschilt heel erg, ene dag eet ik heel goed andere dag heb ik nergens geen zin in of behoefte aan)
    1 kommetje yoghurt
    Soms nog iets te snoepen tussendoor maar probeer er op te letten dat zo min mogelijk te doen.

Ik geloof dat dat het wel zo'n beetje was...

6. Islah

Islah Niet meer actief

Je kan i.p.v zoet toch ook andere dingen op brood doen... Ik bedoel er zijn veel vegetariërs, volgens mij eten die ook niet alleen maar zoet. Sandwich spread, kaas, tartex (vegetarische 'lever'pastei), etc. Er zijn natuurlijk ook wel gezondere zoete dingen voor op brood, zoals lightjam, appelstroop, honing en kokosbrood.

Ik eet op het moment niet zoveel, bv. qua ontbijt eet ik de helft van wat ik voorheen at, zo'n uurtje tot 1,5 uur daarna een cracker, rond 12 uur een boterham (ééntje) want kan niet zoveel tegelijk verdragen. Maar toch was ik 1,5 kilo aangekomen. Ik eet zelfs bijna geen vet (boter, dingen in olie gebakken al is het maar weinig) omdat ik daar helemaal niet tegen kan. Maar de één heeft blijkbaar meer aanleg om vet op te slaan dan de ander.

7. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Het aantal kilo's wat je bent aangekomen is heel normaal hoor. Heb het onderstaande bericht gelezen op internet www.ikzwanger.com bij week 21:

Rond deze tijd maken mensen in je omgeving waarschijnlijk opmerkingen over je groeiende buik. Vanaf nu wordt je ook echt zwaarder. Je baarmoeder komt tot ongeveer 4 centimeter boven je navel en is gemeten vanaf je schaambeen zo'n 23 centimeter groot. Normaal gesproken ben je nu tussen de 6 en 8 kg aangekomen.

Als je gezond blijft eten en goed naar je lichaam luistert voor hoeveel het nodig is dan kan er weinig mis gaan toch?

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik eet de laatste tijd hardstikke veel en ik ben maar 2 kilo aangekomen! (Gelukkig)

Volgens mij ligt het er ook aan hoeveel vruchtwater en extra bloed en vet je lichaam aanmaakt.. Ieder lichaam reageert weer anders op die hormonen.

Klinkt echt niet alsof je teveel eet!

Ik gisteren nog: pizza besteld en 5 minuten later zat ik met een zak drop op schoot.. *schaam*

9. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

6 dec 2008
    103
    0
    0
    Wat ik ongeveer eet (ben nu in week 26 en 5 dagen en 13 kilo aangekomen):
    Smorgens een kommetje volkoren granen met melk.
    Tussendoor 5 koekjes, 1 minitwixje, 2 warme chocomel, handje M&Ms, 1 cup a soup kip, 6 sneetjes volkoren brood met nutella, aardbeienjam, le vache quit rit met kip tuinkruiden.
    1 banaan, 1 sinaasappel, 1 bord aardappelen en groente en vlees, 1 magnum.

Veel te veel volgens mij !!!!!!!!!!

10. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

haha ik schrok de laatste tijd ook vanalles naar binnen :

sochtens:2 broodjes , 1,5 stuks fruit , 2 koekjes
    smiddags:4 plakken brood ,2 stuks fruit, doosje rozijntjes , 5 spekkies
    savonds:bordje aardappels met vlees en wortelen, kitkat, 1 zure mat , en handje vol studenten haver.

ben 19 weken en 6 kilo aangekomen

11. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

28 weken en 8 kg aangekomen (ben zelf altijd heell mager geweest)

ik eet enkel als ik honger heb

smorgens sowiso altijd wan dan sterf ik van de honger:
    ofwel 1 glas fruitsap, ofwel 1 glas halfvolle melk
    met ofwel magere yoghurt en vers fruit ofwel een kommetje gewone kellocks (niet gesuikerde)

smiddags 3 boterhammen met beleg en salade ertussen (eventueel een yoghurtje of appel ofzo als dessert)

en in de loop van de middag een stuk vlees (als ik er behoefte aan heb, of aardappels ofzo, afhankelijk van de zin)

meestal eet ik geen volledige avondmaaltijd, omdat die te zwaar is en ik er missellijk van wordt of ik het zuur krijg ervan (dus tis een beetje spreiden soms eerst beetje vlees, een beetje later paar aardappelen)

dus ik denk wel dat jij toch wel goed zit van gewicht hoor

xxx

12. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ik eet altijd veel te weinig, maar kom wel veel aan in de zwangerschappen. Vooral bij de eerste. Bleek 20 kg moedervet en 28 kilo vocht aangekomen toen ik ging bevallen. 48 kg zwaarder dus, had wel hellp syndroom.

Nu met de tweede ben ik 18 weken en 6 kg aangekomen en ik vind het heel keurig van mezelf....en nog geen vocht.......Gelukkig. Ik heb vandaag op:

-ochtend: 2 plakjes ontbijtkoek met halvarine en een half bakje kwark.
    -middag: 1 krentenbol, 1 banaan en een granenkoekje.
    -tussendoor: boterham met kipfilet en een chocoladekoekje.
    - vanavond: Tilapiafilet (vis) met aardappeltjes, tomaat-paprikasaus (zelf gemaakt) en bloemkool.

Drink heel veel brandnetelthee tussendoor en gan nu maar weer eens water pakken.

Iedere zwangere is anders en komt anders aan. Ik vind dat je erg gezond eet hoor!!!

Deel Deze Pagina