Ik heb t KOUD !

Discussion in 'Gezondheid' started by zeeland, Jan 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeeland

zeeland Actief lid

Oct 1, 2007
    119
    1
    0
    Hoi Meiden,

K weet dat t winter is, maar de kachel is toch aan, en mn trui lekker warm, maar ik heb t doorlopend koud, loop met vlagen te klappertanden, alsof ik koorts heb, om gek van te worden, als ik thermo sokken draag krijg ik t wel warm, maar dan ook echt WARM, 'gewoon' is er niet echt bij. Mn huid voelt ook warm, maar van de thermometer word ik niet echt wijzer, geeft niks bijzonders aan.

wie herkent dit? en wat doe je dr an?

thanx!
    groetjes uit zeeland

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is heel normaal, want als zwangere heb je 0,5 tot 1,0 graad verhoging!
    Ik had er rond die tijd ook vreselijk last van en toen was het pas september en stond de verwarming nog niet aan! Ik ging vaak onder een warme douche staan.
    Het trok vanzelf weg hoor met 12/13 weken! ;)

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Gaat vanzelf over!
    Tot die tijd: sterkte :( Ik ben zelf ook zo'n koukleum dus leef met je mee!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik had het in het begin van mijn zwangerschap ook. En dat was rond dezelfde tijd van het jaar. Het is je lichaam die de hele tijd druk aan het werk is omdat dat kleine klompje cellen te laten uitgroeien tot een prachtig babietje. Je gaat in de komende maanden nog veel meer dingen voelen die anders zijn. Zolang je je niet ziek voelt is het eigen standaard: "Hoort erbij" ... heel irritant maar wel waar. MAAR... voel je je ziek of vertrouw je het niet.. bel de ha of de vk.
    Gefeliciteerd hè! :D

5. zeeland

zeeland Actief lid

Oct 1, 2007
    119
    1
    0
    hoi meiden,

thanx, daar ben ik lekker mee dan ;)
    maar wel blij te lezen dat t 'erbij hoort' dacht al dat ik een lange versie van de griep had.

naast kou ben ik zooooo moe, maar dat wil je niet laten merken ( t griep smoesje verliest ook zn effect na een paar weken) en heb ik met vlagen aso-buikpijn, maar dat schijnt mn darmen te zijn, zo t er nu uitziet kunnen mn darmen geen zuivel meer verdragen (terwijl ik vroeger veeeeel melk dronk).

ben blij dat ik hier af en toe mn ei kwijt kan, vind het erg lastig dat ik er nog met niemand, behalve mn partner, over kan praten, dus lang leve jullie!

groetjes uit zeeland

6. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    heel bekend
    ik had dit vooral in begin van de zwangerschap
    tot een week of 14
    vooral me handen en me voeten,leken niet warm te krijgen
    dan ging ik even lekker warm douchen,hielp voor een half uurtje,erna weer brrrr koud

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

brrrrr jazeker met dit weer helemaal

lekker warm bad, warme kruik, tegen je vent aankruipen dan maar!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ooooh ja, ik herken het ook. Hoe irritant!
    Ergste vind ik nog dat ik het ijskoud heb, maar dat ik ontzettend gloeiende wangen heb! Net of je koorts hebt. (Ik heb getemperatuurd, gewoon keurige temp, alleen ietsje hoger dan normaal inderdaad.)

Ik word er 's nachts ook van wakker, die irritant warme wangen, maar krijg het dan weer koud zodra ik het dekbed van me af gooi...

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Héél herkenbaar. Het was voor mij zelfs een eerste teken dat mij deed vermoeden dat mijn PMS klachten toch wel anders waren dan normaal. Ik had 3 lagen kleren aan en nog een dekentje over me heen en het nóg koud. Op dat moment dacht ik: ben ik dan zwanger? En ja dus!

En nu ..heb ik het nog steeds kkkkkoud. Vooral 's avonds. Vooral alles wat uitsteekt, zoals handen, voeten en mijn neus zijn hartstikke koud, maar mijn lijf is warm. Ik weet het inmiddels en ga echt niet meer zitten bibberen. Ik kruip dus lekker op de bank met een pot warme thee en een dekentje :)

Het gaat vast vanzelf over...zeker als ik deze zomer hoogzwanger ben :(

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Weet je wat het fijne is? Ik ben mijn leven al een koukleum en heb in strenge winters als deze normaal 3 paar sokken aan en elektrische dekens in bed enzo, maar nu heb ik het echt warm! Warme voeten vooral. Best lekker!
    Wacht nog maar een paar weken; komt vanzelf! ;)

Share This Page