Eet ik te veel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou me niet druk maken! ik weeg 67kg en dat bij een lengte van 1.60m... zou bij mij dus makkelijk 7kg afmogen! ikzelf heb maat 40 en ben hier best tevreden over! heb wel altijd gezegd van zodra ik mij maat 42 aan moet schaffen ik wat op mijn eten let...

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je BMI (body mass index) = 22,65. Als je een BMI van tussen de 20 en de 25 hebt zit je goed. Dus afvallen is ECHT niet nodig!
    Als ik zo je eetpatroon zie eet je weinig (misschien wel TE weinig) en te eenzijdig.
    Als je op gewicht wilt blijven moet je tussen de 1800 a 2000 callorieen p dag eten als je niet actief bent (en dat is iets anders als in rust wat ik zo aanhaal). Ben je actief (veel wandelen, fietsen etc) dan is dat 2000 a 2500 voor een vrouw.
    Als je wil weten hoeveel je moet wegen om af te vallen moet je eigenlijk naar je BMR kijken. Dat is hoeveel callorieen een iemand van jou lengte, leeftijd en geslacht nodig heeft in RUST. Dus als je gewoon n hele dag zit of ligt. En aangezien je n kleine hebt bvb heb je altijd meer nodig als dat dus zul je afvallen.
    Daarnaast is het nodig om goed af te wisselen en de juiste keuzes te maken (geen pathe maar ham op je boterham bvb, geen gehakt maar mager rundvlees bij je eten en niet te veel vlees en aardappel maar juist wel weer veel groente, etc) EN niet snoepen!
    Ik ben met deze info zonder sportschool (maar met Wii fit en coach) al 10 kg kwijt geraakt.
    Punt is gemotiveert te blijven.
    Oja en sommige fruit zoals appel en bvb yoghurt ipv melk helpen met de afbraak van vetweefsel.

Maar goed zoals ik al zei je BMI is PRIMA! Misschien heb jij t alleen nodig om jezelf wat steviger te maken. En dan zal je oefeningen moeten gaan doen. Dan zal je gewicht ietsje omhoog gaan maar zie je er wel steeds beter uit (spieren wegen meer als vet nml!)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Veel???? Je eet juist hartstikke weinig. Als je af wilt vallen moet je je verbrandingsmotor op gang brengen en gek genoeg doe je dat juist door regelmatig GEZOND te eten en daarbij te bewegen. Je vind jezelf te dik, maar geeft je lichaam niet de nodige voedingstoffen die het nodig heeft om in goede conditie te komen. Begin daar eens mee. Voldoende volkoren producten, mager beleg, minimaal 2 stukken fruit op een dag, voldoende avondeten, minimaal 1 1/2 liter vocht en beweging!!!! Als je jou gewicht bij je lengte plaatst ben je eigenlijk precies goed. Lengte min 105 is je ideale gewicht. Dus 1.73-105=68 kilo..

Daarbij ben je pas 12 weken geleden bevallen en je hebt nu alweer maatje 38. Denk dat heel erg veel vrouwen je benijden;)

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nee dat is echt niet veel:)

ik ben trouwens 1.70 ongeveer (op me paspoort staat 1,70 en als ik zelf meet ben ik 1,72)en ik weeg nu (vorige week gewogen) 55 kilo.

BMI Berekenen | BMI Test

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik vind helemaal niet dat je teveel eet!!!

Op een werkdag(werk op kdv dus ik zit in dat ritme) eet ik ongeveer dit:

Ontbijt
    2 boterhammen of paar crackers met kopje koffie

Tussendoor
    fruit of rijstwafel

Lunch
    6 boterhammen
    2 bekers melk

Tussendoor
    fruit of rijstwafel

Avondeten
    1 a 2 borden (=best veel)

Avondhapje
    Chips of popcorn of crackers of..? (bijna elke avond wat)
    thee

Ik eet dus best wel veel, maar kom niet echt wat aan gelukkig!!!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Vind dat de TS erg weinig eet... Nu eet ik momenteel wel erg veel haha maar ben ook zwanger.
    'k Heb vanaf 7.30u al 5 boterhammen en een bak yoghurt met fruit achter de kiezen.

'k heb voor m'n zwangerschap ook een tijdje calorieen geteld en probeerde dan tussen de 1300 en 1500 uit te komen, dan is het prima vol te houden zonder honger en viel ik ook van af.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.829
    4.201
    113
    Vind dat je nogal weinig eet. Ik mis tussendoortjes. Pas op, als je te weinig eet val je niet af!

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Daar moet je dus ook niet te veel van eten. ;) Kaas is bovendien ook nog eens vet.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Klopt, maar Humbley zei alleen dat Filet gezond was qua calorieën en jij maakt er van dat er veel zout in zit.. Zo zit er in elk product wel iets in wat niet goed is.

Daarnaast is het dus belangrijk om gevarieerd te eten.. En met 30 + kaas is niets mis hoor.

Ligt aan je eigen keuze!;)

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.729
    3.165
    113
    Vrouw
    Jah inderdaad ik kijk naar kcal en hoeveel heid suikers,, ik vul altijd mijn dag in bij voedingscentrum en daar kun je precies zien of je genoeg binnen krijgt van alles ;) en heb nog nooit teveel zout binnen gekregen,,

30+ kaas yammie

Liefsz 8)

11. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    #31 Mammie van Roy, 3 dec 2009
    Laatst bewerkt: 3 dec 2009
    Ik ben een paar maanden geleden in 9 weken, 10 kilo kwijtgeraakt door (op advies van dietiste) 1300 cal. te eten.
    Door een beetje op te letten kun je binnen die 1300 cal. nog best veel eten. Ik haalde het meestal niet eens en ik eet best veel. Heb ook geen moment honger gehad.

12. 4days

4days Niet meer actief

Ik ben door borstvoeding te geven, na de bevalling binnen no time weer 25 kilo kwijt geraakt! :D Ben nu zelfs lichter dan voor de zwangerschap. Ideaal, die borstvoeding.

Overigens denk ik dat TS eerder te weinig eet dan te veel. Als je een langere periode te weinig eet, gaat je lichaam in de spaarstand. Dan gaat het krampachtig elk calorietje opslaan, en val je dus echt niets meer af... Beter wat meer eten, maar dan heel gezond. Veel groente en fruit!

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    De vraag was: is filet Americain gezond? Daat stond niks bij over alleen maar kilo-calorieën, dus vandaar mijn antwoord. Alleen het aantal kCal zegt heel weinig over of een product gezond is. Dat er blijkbaar iets anders mee bedoelt wordt dan de vraag die gesteld werd, daar kan ik niks aan doen.

Maar goed, off topic, excuses.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Excuses is toch niet nodig..;)

Deel Deze Pagina