Eet jezelf mooi, slank en gelukkig!

Discussie in 'De lounge' gestart door MissXX, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja, zulke maaltijden eet ik nu ook, hartstikke gezond lijkt me, ook al bevat het koolhydraten. Ik denk dat wanneer je altijd zulke maaltijden eet, het gewoon niet anders kan dan dat het goed gaat. Ik heb gewoon echt geen trek meer tussendoor, moet mezelf echt helpen herinneren aan tussendoortjes, en krijg met moeite mijn bord leeg in de avond.

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ga zeker alle door jullie genoemde boeken eens even bekijken.

Hier tijdens de zwangerschap zwsuiker gehad. Daardoor door ook koolhydratenarm moeten eten. (behoorlijk extreem) doordat het echt superstreng moest na de bevalling weer gewoon gaan eten. Tijdens de zwangerschap 16 kilo afgevallen. Na de zwanger die kilo's +3 weer aangekomen. Op zich niet heel slecht maar was al veel te zwaar (als in er zou eigenlijk 45 kilo afmoeten)

Dus rommelen met koolhydraten werkt voor mij zeker. Moet alleen een mooie balans in zien te vinden.

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Juist de koolhydraten zorgen er voor dat je alleen maar mee kh wil eten... ;) maar iedereen moet zijn eetgewoonte volgen die bij haar past, ik vind persoonlijk die dingen die opnoemde echt niet lekker en hou er juist van dat ik weer lekker mijn zeeuws spek op een cracker mag eten ( brabantse bourgondiër) vind trouwens alle diëten beter dan Sonja "eierkoeken" Bakker.. :$

4. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ooh ik zag je net al ja! :) zit je ook op het gok forum? ;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik dacht dat ze de slechte koolhydraten bedoelde.

Natuurlijk zijn bonen en havermout heel gezond

Ik eet voornamelijk vanuit voedselzandloper...met nog mijn eigen gezonde verstand.

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk dat dat dus voornamelijk komt door slechte koolhydraten. Hoe ik nu eet, toch veel maaltijden met koolhydraten heb ik dus juist niet de behoefte aan veel eten en moet ik me echt toch eten zetten. Zonder al die goede koolhydraten wil ik dus de hele dag blijven eten.

En dat spekkie moet ook gewoon kunnen als je daar zin in hebt, groot gelijk!

@ Bosi, vond het eigenlijk al vreemd dat je dat zei, want ik had zo het idee dat jij inderdaad wel gezond leeft/eet.. Heb even de zandloper opgezocht via google, ziet er interessant uit, ga ik zo even goed naar kijken.

Wat verstand erbij is mooi meegenomen. Nu heb ik al enige kennis betreft voeding waardoor ik niet klakkeloos hele weekmenu's overneem..

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Hoop dat je de juiste balans weet te vinden. Het is vaak zoeken naar wat voor jou het beste werkt. Lees dat iedereen negatief is over Sonja Bakker, en als ik achteraf bekijk wat ze allemaal voorschrijft.. Tsja, mijn keuze zou het niet zijn. Maar ooit heb ik door het gebruik van medicatie te maken gehad met overgewicht, en Sonja Bakker heeft mij 10 kilo af laten vallen in 6 weken tijd. Hierna ben ik nog eens gewoon 10 kilo afgevallen, doordat ik wel heel mijn voeding had aangepast. Daarna niet meer aangekomen tot mijn zwangerschap.. Op dat moment was het kennelijk heel toegankelijk voor me, waardoor dit toch een succes voor mij was.

8. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wat ik vooral "erg" vindt van SB is dat ze vooral light frisdrank aanprijst, terwijl aspartaam vreselijk ongezond is (ja zelfs dat ene glas per dag!) en dat ze je bijv aan de ontbijtkoek zet, terwijl die bomvol fructose/glucose zit, wat door je lichaam rechtstreeks omgezet wordt in vet in buik... Verder ben ik persoonlijk ook geen voorstander van 6 x op een dag eten, omdat dat niet in ons systeem is ingebouwd.. De oermens vroeger moest ook eerst jagen/verzamelen om daarna te kunnen eten... Betekend niet dat ik me honger laat lijden, maar als ik voldoende eet in mijn maaltijden en suiker/koolhydraten beperk dan kan ik makkelijk op 3 maaltijden per dag rond komen en ik blijf gewoon verbranden omdat mijn lichaam nog voldoende reserves heeft ;)
    Op ned 1 ofzo is op dit moment een docu gaande over wie/wat je nu echt dik maken... Was een slanke man die onder de mri ging en hij had dus heel veel buikvet! Was echt schokkend!

9. urmylove

urmylove Niet meer actief

Sommige weten nog altijd niet wat de echte dikmakers zijn.
    Iedereen wil zijn vetten enzo laten staan.

Suikers zijn dikmakers. In koolhydraatvoedsel zit dus ook suiker.
    Wat neigt naar nog meer suiker willen. want suiker is "verslavend"

Ik ben zelf ook een sporter (krachttraining enzo) momenteel niet met mijn dikke buik. Maar eet koolhydraatarm. en zo veel mogelijk suikers vermijden. (fruitsuiker is ander verhaal)

en daarnaast heeft iedereen een ander lichaam die anders reageert. een andere sport beoefent etc.. dus wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.

Deel Deze Pagina