Ik eet het gewoon ja mag het gewoon eten, je moet echt heel goed je best doen in nederland om de verkeerde te pakken te krijgen(die van rauwe melk) dus waarom niet?
Ik heb ook gehele zwangerschap brie gegeten. Je mag het pas niet eten als het on-gepastureerd is, maar in nederlandse brie,s is dat niet zo en kun je het gewoon eten.
nee ik eet het niet voor de zekerheid, mis het wel maar nu ik lees dat je het wel mag eten, dan oh echt waar heerlijk maar ik ben band dat de brie zo op is
ik eet het ook gewoon! heerlijk! maar kijk altijd wel goed of het gepasteuriseerd is. Als het niet duidelijk is op de verpakking neem ik het niet.. neem liever het zekere voor het onzekere..
Heerlijk, brie wat honing erover dan de oven in hè toch en wat ligt er nu in de oven,,,,,,jaaaaaa een lekker stokbroodje waar dadelijk heerlijke brie op gelegt word
ik eet het wel en ik eet het omdat ik het heel erg lekker vind en ook het gevoel heb dat het geen probleem is om te eten maar juist goed. (+bewijs vanuit literatuur/vk natuurlijk)
Heeerlijk..... t liefst elke dag...maar das te veel van t goede zelfs eigengemaakte van de kaasboer is van gepasteuriseerde melk en die is lekkerder dan president!
normaal eet ik het 1 x per jaar ofzo ben geen brie eter maar als ik er gek van was geweest dan had ik het gewoon gegeten want het kan geen kwaad
Hallo, Ik denk dat ik zwanger ben en zal nu bijna 4 weken zijn. Ik heb eergisteren een broodje brie gehaald, een belegd broodje van de bakker en heeft tijd uit koeling gelegen. Ik lees nu dus dat de ene wel en niet kan en op een andere site oppassen voor bacterie grote kans op miskraam. Moet ik me nu zorgen maken of niet? Ik weet niet wat voor vrie het is maar was wel lekker. Als ik wel volgende week positief test moet ik dan de HA waarschuwen. Ben nog niet eerder echt zwanger geweest. Heb een miskraam gehad maar was zo prill. Ik hoop dat jullie niet vervelend vinden dat ik mijn bericht hier plaats. Wou er net 1 plaatsen en toen zag ik deze poll. Hoop dat iemand me meer erover kan vertellen. Ben bang als ik wel positief test dat het dan weer misgaat. Alvast bedankt. Groetjes, Meid22
Hallo, Ik denk dat ik zwanger ben en zal nu bijna 4 weken zijn. Ik heb eergisteren een broodje brie gehaald, een belegd broodje van de bakker en heeft tijd uit koeling gelegen. Ik lees nu dus dat de ene wel en niet kan en op een andere site oppassen voor bacterie grote kans op miskraam. Moet ik me nu zorgen maken of niet? Ik weet niet wat voor vrie het is maar was wel lekker. Als ik wel volgende week positief test moet ik dan de HA waarschuwen. Ben nog niet eerder echt zwanger geweest. Heb een miskraam gehad maar was zo prill. Ik hoop dat jullie niet vervelend vinden dat ik mijn bericht hier plaats. Wou er net 1 plaatsen en toen zag ik deze poll. Hoop dat iemand me meer erover kan vertellen. Ben bang als ik wel positief test dat het dan weer misgaat. Alvast bedankt. Groetjes, Meid22
Als er opstaat 'au lait cru' of 'gepasteuriseerd', zeker weten doe je het dus nooit (mits ze in de supermark die etiketjes er gewoon opkleven, vandaar GEEN risico, ik eet het helemaal NIET, ook al ben ik erop verlekkerd .
Wat zijn de rest van de kazen dan? Kaas en yoghurt worden op basis van een bacterie (schimmel) gemaakt. Dus betekent dat je dan geen enkele kaas / yoghurt zou moeten eten. De andere kazen kun je niet echt zien dat ze schimmels zijn (of de schimmel die je krijgt als je te lang laat staan anders uitziet) betekent niet dat ze niet van schimmel zijn zoals brie.