Eet jouw peuter elke dag fruit?

Discussion in 'Voeding' started by Mamvannu, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje eet iedere dag fruit. 2 tot 3 stuks per dag denk ik. Ik varieer daarin niet heel erg trouwens, omdat hij bepaalde favorieten heeft en de rest meestal gewoon niet eet. Hij eet voornamelijk appel, banaan, mandarijnen en druiven en krijgt alles gewoon zo (de banaan en mandarijn pel ik wel voor hem, maar de appel eet hij dus ook gewoon zo).

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    mijn zoontje lust geen fruit (dat beweerd hij en eet het dus niet)
    ik pers elke ochtend een sapje van sinaasappels en regelmatig nog iets anders erdoorheen gepureerd.
    dat drinkt hij dan weer wel,en als hij niet wil chanteer ik hem met een aflevering van brandweerman Sam of even op de gang.

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland

die van de lidl zijn erg goed! die vallen hier ook prima in de smaak altijd :)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Ja elke dag.

We hebben hier in de ochtend altijd fruit rond half 11. Dan eet ze een banaan en een appel. Soms druiven erbij mandarijnen et cetera.

In de middag meestal rond 5 uur nog een appel. Dan heeft ze namelijk honger en mag ze van mij alleen nog maar fruit of een rijstwafel.

Soms ook wel een kiwi en in de zomer altijd veeeeel meloen.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,277
    2,978
    113
    Verplaatst naar Voeding.

Lotte

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jep.

Mijn zoontje eet ook minmaal 3 en maximaal 4 stuks fruit op een dag.

Sowieso elke dag een banaan, appel en mandarijn en dan nog eventueel nog een peer of kiwi. Als ik mango heb, eten we die samen op (hij krijgt dus een halve) en houd ik het op max. 3 stuks per dag.

Oh, hij eet alles zelf. Banaan in z'n geheel, appel haal ik de klokhuisboor doorheen en halveer ik en mandarijn pel ik, verder niet.

7. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

wat eten jullie kindjes ook allemaal veel fruit zeg!
    Morgen ga ik appel proberen, moet ook nog boodschappen doen
    dus zal eens kijken of er nog wat anders ligt, kiwi ofzo.

En zo'n klokhuisboor haha ja die hadden mijn ouders ook altijd,
    vond ik geweldig zo'n gat in mijn appel!
    Waar kun je die dingen nog krijgen? Bij de blokker?

8. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
  9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier eet ze momenteel 2 mandarijnen en een appel of banaan.
    Knijpfruit heeft ze nu 2x gehad toen we weg waren en dat vond ze ook wel lekker. Ze krijgt hier alleen de varianten zonder toegevoegde suiker.
    Mandarijnen is ze gek op! Als ik haar door laat eten, zou ze die de hele dag opeten. Mandarijn eet ze in halve partjes. Banaan gewoon zo en appel geraspt. Dat krijgt ze anders nog niet zo goed weg.
    Peer en meloen geeft hier reactie. Kiwi moeten we nog uitproberen, die ik laatst had waren zuur en moest mevrouw niet. Momenteel zijn we eerst melkproducten aan het testen (ivm allergieen) dus fruit wordt later weer wat uitgebreid.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier wordt elke dag fruit gegeten, maar hij vindt het ook wel lekker dus dat scheelt. Hij eet het liefste mango, banaan, nectarine of perzik. Maar hij lust ook appel. Mandarijn het sap wel, maar velletje spuugt hij uit.

11. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Volgens mij eet ons kind per dag peer fruit dan een gemiddelde nederlander in een week. Hij is echt verslaafd. Maar goed ook, hij eet geen groente.

12. zogelukkig

Ik heb hem bij een kookwinkel vandaan.;)

13. zogelukkig

Hier net zo, daarom ben ik er ook erg blij mee dat hij fruit zo lekker vindt!;)

14. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia eet minstens elke dag fruit, soms 2 keer.

Banaan = uit de hand (bij mij afhappen of zelf doen)
    Appel = in schijfjes zelf doen
    Peer = in stukjes geef ik (ivm sap)
    Meloen = in stukjes geef ik/zelf met een vorkje
    Mandarijn = partjes door de helft en dan zelf doen met de handjes
    Sinaasappel = persen en opdrinken

Zoiets gaat het hier, verschilt ook een beetje.

15. zogelukkig

Hoe gaat het nu met avondeten dan en de rest van de dag?

16. adi

adi Niet meer actief

Red, heb je geprobeerd om de appel in dunne bredee plakken te sijden? Melisa heeft hier nog steeds meer 3 tandjes en krijgt echt geen stuk appel afgebeten zelf, dus bied ik het zo aan, en dat gaat prima.
    En gold kiwi is veel zoeter en lekkerder dan de 'gewone' kiwi.

Hier hebben we elke ochtend een 'fruit'momentje en dan eten ze of 1 groot stuk (banaan) of 2 kleinere stukken fruit. 'S middags eten ze dan als tussendoortje nog rozijnen, knijpfruit (van zonnatura) of een pruim oid.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eten ze helemaal geen groenten? Kick vindt groene groenten heerlijk (haricots, paksoi, andijvie, boerenkool, e.d.) maar bloemkool vindt hij bijvoorbeeld maar niets. Pompoen wel lekker maar wortelen.. nee, niet van harte.

Ik vind het altijd zo moeilijk te begrijpen waarom een kind helemaal geen groenten zou willen eten. Alle groenten smaken anders en je kunt ze ook allemaal anders bereiden. Enig idee?

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier net zo! Maar onze boef is ook dol op groente, daar eet hij ook altijd nog veel van.

19. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij is een peuter niet altijd te doorgronden. hier hebben ze geen speciale voorkeuren qua groenten, maar wat ze een dag heerlijk vinden en super goed eten, kunnen ze makkelijk de volgende dag van kokhalzen. Dan is het hetzelfde maaltijd ineens super vies.
    Tja, echt doorgronden kan ik ze hier ook niet, gelukkig eten ze hier wel gemiddeld, niet super veel, maar meestal wel voldoende.

Mijn kinderen zijn overigens helemaal dol op stampotten. Elk mogelijk groente wordt dan verwelkomt en ze vinden het leuk dat ze hun lepels dan als een soort lolly kunnen aflikken, want die stampot plakt lekker en valt niet van de lepel :D

20. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    hier eten ze elke dag fruit.
    maar dan ook echt alle soorten fruit, ik varieer van appels en mandarijnen tot bramen, rode bessen, lychee's noem t maar op.

heeeel soms ziet t er allemaal niet goed uit in de winkel of is het hartstikke duur en heb ik die dag ff niks, dan krijgen ze een fruitzakje

Share This Page