Nou ja, als hij wel wat groeit zou ik me er eigenlijk geen zorgen over maken. Beter dit dan overgewicht, toch? Maar blijft altijd vervelend als ze bij het cb weer zo iets zeggen..
Hier ook een vreetzakje.. 2 boterhammen (of 1 boterham en 1 cracker/beschuit/peperkoek) Fruit 2 boterhammen (of 1 boterham en 1 mini eierkoek/krentenbol) Fruit Koekje Grote portie avond eten Toetje En tussendoor vraagt hij vaak om tomaatjes/kaasje/soepstengel oid. Hij is +- 90cm en 12 kilo (lengte geschat)
Mijn dochter van 22 mnd oud eet dit: 7:30) 2 boterhammen met beker volle melk. 10:00) 2 stuks fruit en 2 stuks groente. 12:00) 2 a 3 boterhammen en beker volle melk. 14:20) wortelchips van wortel en rijstcrackers. 16:30) 2 borden avondeten en toetje. 19:00) glaasje halfvolle melk warm. Tussendoor drink ze wel veel water. Ze zit ook weer in een groeispurt merk ik want madam was in een maand tijd alweer 1, 5 cm bij gegroeid. Ze is nu 1m02, 5 lang en 13, 2 kilo. Dus dik is ze niet hihi.
tja, hij groeit wel iets, maar komt niet aan, hij was 200 gr afgevallen En als ik nou wist waarvan? Maar zoals gezegd eet hij goed, hij is nooit ziek, hij is wel net begonnen met loslopen, dus misschien dat hij door al die beweging is afgevallen?? Maar goed, ik zie ook wel dat hij erg dun is hoor, mijn schoonmoeder was mee, dus toen ze zeiden dat hij erg licht was antwoorde ze: ach, dat heeft hij dan vast van zijn moeder, die droeg toen ze 35 was nóg maat 176...... Ze geloofden er niets van......:x en toch is dat waar, ik was als kind ook heel tenger gebouwd, heb jaren veel te licht gewogen, dus hij kan mijn bouw hebben. Toen ik 35 was woog ik nog steeds maar 55 kg bij 1.67 kg. Gekke is dat mijn 2 oudsten gewoon wat zwaarder waren, niks iel, gewoon normaal. En mijn jongste lijkt ook uiterlijk (haar en huidskleur etc) wel het meest op mij, misschien dus ook zijn bouw?
Daarom vind ik het ook wel raar dat het cb zo zeurt en een extra afspraak wil. Of zakt hij erg in zijn grafieken? Zoon zit altijd al qua lengte op de -2 en qua gewicht net onder de -2. Maar ze vinden het prima. Wij zijn ook niet groot dus onverklaarbaar is het natuurlijk niet.
Ja, nog wel meer. En als peuter at ze meer/vroeg ze meer dan nu als kleuter. Sowieso altijd minstens 3 boterhammen bij de lunch (nu soms 2, maar soms ook 4). 's Ochtends tussendoor fruit en 's middags 1-2 koekjes en dan later vaak nog wat (fruit of iets hartigs). Avondeten ook net zoveel als ik, als t iets lekkers is, schept ze nog wel een keer op. Yoghurt houdt ze niet zo van, maar meestal krijgt ze niets anders (alleen in t weekend iets lekkers) of evt fruit nog. Toen ze peuter was vond ik het soms wel vervelend dat ze zoveel at en vooral dat ze altijd om eten zeurde. Ze was ook best stevig. Nu zeurt ze er veel minder om (heb er misschien ook minder last van, omdat ze op school zit ), maar ze is ook een stuk slanker geworden. En nu vindt ik het vooral heerlijk dat ze zoveel lust! (Nou ja, ze heeft wel meer spatjes, maar ik weet dat ze t best wel lust )
Hij zakt in de grafieken, hij heeft altijd een keurig gemiddelde gehad, nu zit hij ineens zonder aanwijsbare reden onder het gemiddelde en valt hij af. Ergens vind ik het een beetje gezeur, maar aan de andere kant lijkt het me ook goed dat het in de gaten wordt gehouden. Want eerlijk is eerlijk, hij heeft geen reserve. Zou hij een keertje flink ziek zijn, is hij volgens mij vel over been. Hij heeft zulke spillearmpjes..... Maar ja, hij eet gewoon goed, is vrolijk, nooit ziek, ondernemend.....ik weet het ook echt niet En dan zou je denken dat je het bij je 3e wel weet..... niet dus
Was het maar waar! Hier een dikke vette NEE. Behalve bij de 4 P's en koekjes. Boterhammen gaan ook wel goed, daar eet ze er 3-4 van per dag. Fruit gaat ook wel (1-2per dag) al is het maar met hoe haar hoofd staat.
Dan is het wel logisch en te verklaren. Bij mijn zoon is altijd een magere kabouter geweest. Als hij eens ziek is, gelukkig niet vaak, zie je het meteen in zijn gezichtje. Je kunt wel zijn ribben tellen.
sneu he? maar ik weet gewoon niet hoe het kan, echt niet. Hij eet bijna het dubbele van wat zijn 3,5 jarig zusje eet, en zij is niet dik, maar toch ook niet mager te noemen Ook mijn oudste is altijd wat steviger geweest, maar mijn jongste is echt een ielig jongetje, een heel andere bouw heeft hij. Hij valt eigenlijk toch wel uit de boot, want waar de oudste 2 donker haar en ogen en een olijfkleurige huid hebben, is hij hoogblond met blauwe ogen en een superblanke huid, de oudste lijken op hun papa en de jongste op mama