Beddengoed peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door EdN, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Wij willen een peuterbed gaan kopen, waarschijnlijk van de Ikea. Maar die maten wijken weer net een beetje af van andere peuterbedden. Wie weet er of je dan ook echt gebonden bent aan Ikea beddengoed, of kunnen spulletjes van de Hema oid ook gewoon? En vanaf wanneer kreeg jullie peuter een kussen? Gelijk bij het eerste grote bed?

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    ik heb een peuterbed en een meegroeibed van de ikea. Op het meegroeibed past 1 persoonshoeslakens prima. Ik stop de lakens onder het hoofdeind en het 1 persoonsdekbed wat ik over heb onder het voeteneind. Bij het peuterbed heb ik wel hoeslaken van het peuterbed, maar wel een 1 persoonsmolton , want die heeft ikea niet. ook een 1 persoonsdekbed erop. Gaat prima.

Een kussen hadden ze er ook meteen bij. Dochter was 2j2mnd en zoon was 22 mnd.

3. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een peuterbedje + matras van ikea. Ik had eerst hoeslakentjes van de babaydump maar die waren net te klein en zaten niet lekker om het matras heen. Nu hoeslakens van de hema en die passen wel goed. Ook sinds hij 2 jaar is een peuterdekbedje van de hema, ik zou een 1-persoons dekbed wel groot vinden op een peuterbed. Een kussen heeft hij nog niet. Hij slaapt prima zonder kussen.

4. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze zoon heeft een peuterbedje van de Ikea. Wij hebben er een peuterdekbedje van de Hema bij gekocht. Een eenpersoons dekbed vind ik veel te groot. De hoeslakens de Ikea passen perfect en die van de Hema ook voor een peuterbedje. Ons zoontje slaapt nog niet met een kussen maar als hij eraan toe is krijgt hij één van de Hema, een kinderkussen.

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    wij hebben standaardmaten voor een peuterbed maar ik zou kiezen voor 1persoonsbeddengoed, in ieder geval wat het dekbed en dekbedovertrek betreft, dan kun je veel beter instoppen. Kussen sinds 2j 4 maanden.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoeslakens heb ik op goede formaat, dekbed heb ik gewoon 1persoons dus ook de overtrekken..

Deel Deze Pagina