Hoi, even een vraagje: mijn zoontje van ruim 9 maanden heeft nu het volgende schema: 7:30 fles pap 200 cc opvolgmelk met 2 el bambix 9:30 fruit 12:00 2 broodjes met een flesje sap of water tussendoor een paar kleine rijstwafeltjes en wat slokken water 15:00 fles 200 cc opvolgmelk 18:00 warm eten + water en soms nog een yoghurtje volgens het consutatiebureau is het goed om ook de middagfles eraf te halen. Wat moet ik nu daarvoor in de plaats geven? Soms eet hij nog een stukje fruit of een krentenbolletje en heeft hij geen zin meer in deze fles, maar dat lijkt me niet ideaal als dagelijkse vervanging... Redt hij het van 12:00 tot 18:00 zonder (fles)voeding? alvast bedankt! groetjes Danielle
Hoi Danielle, Het advies is om nog gemiddeld 500 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Qua hoeveelheid opvolgmelk zou je niets hoeven af te bouwen. Eventueel kan je in de loop van de middag wat water/thee aanbieden en misschien tussen de middag bij het broodje wat melk. Draai je het om. Groetjes Angelique