Spelen met je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joostemans, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joostemans

Joostemans Actief lid

20 aug 2014
    162
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 4,5 week oud en ik wil graag haar ontwikkeling stimuleren.
    Nu weet ik dat het heel vroeg is en dat wij, haar ouders, haar leukste speelgoed zijn kwa stem, knuffels etc.
    Nu weet ik alleen niet zo goed met hoe en wat ik moet beginnen kwa mobiel in box, rammelaartjes etc..

Iemand tips over hoe ik het beste kan beginnen en hoe lang? :)

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je kan sowieso een mobiel in de box hangen, dat werd hier al vrij snel interessant gevonden en vaak viel hij ervan in slaap :D

De lengte merk je vanzelf qua spelen als je slaapsignalen ziet, dan gewoon lekker laten slapen.

Ons zoontje is nu 3 maanden en hij speelt nog nauwelijks, hij slaapt de hele ochtend in de box, na de 2de fles slaapt hij een paar uren op mijn buik, na de 3de fles is hij wel altijd wakker en wil hij rondlopen en doe ik met hem spelen, na de 4de fles slaapt hij de hele avond in de box en na de avondfles gaat hij zijn bedje in en slaapt door tot de volgende morgen.
    Dat spelen komt vanzelf wel ;)

3. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik zou als ze zo jong is nog rustig aan beginnen. Een mobiel kan, maar bedenk je wel wat voor indrukken het geeft: beweging, geluid, misschien lichtjes. Dat kan soms erg veel zijn.

Het echte spelen komt vanzelf, voor nu ben jij inderdaad het leukste speelgoed want jij bent al interessant genoeg, speelgoed is misschien nog te 'intens'. Je merkt vanzelf wanneer de interesse uitgaat naar andere dingen dan mama, als je goed kijkt naar wat haar aandacht straks trekt dan kan je dat gebruiken als speelgoed (knuffel, ritseldingen, gekleurde dingen..)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap je vraag wel, maar de ervaring heeft mij geleerd dat dit soort dingen zich vanzelf wel wijzen. Je ziet echt wel wat je kindje leuk vindt en wat haar aandacht trekt. Je gaat daar vanzelf in mee.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Ik zou nu nog even niks doen, je kindje is nog zo jong? En mag ik vragen waarom je het zo graag wilt stimuleren? Het komt allemaal vanzelf wel en het wijst zich vanzelf wel wat ze willen.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je kan altijd zo'n leuke zachte knuffel (met verschillende texturen/kleuren/vormen, van Lamaze b.v.) in de box leggen, dan merk je vanzelf wanneer ze daar interesse voor krijgt en die gaat proberen te pakken.

Een bewegend ding boven de box is leuk maar niet te lang, als ze gaan wegkijken dan weghalen.

7. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met de mobiel van Ikea, die beweegt niet en geeft geen geluid, maar is al wel voor jonge babies heel goed te zien door de grote contrasten op de onderdelen. Die vond ze vanaf week 1 leuk. Vanaf een week of 6 heeft ze speelgoed van Lamaze. Dat is van stof en daardoor heel licht waardoor het al snel bewoog/geluid maakte als ze het aanraakte. We hebben een activitykleed met bogen van Lamaze en begonnen met de bijgeleverde speeltjes. Op een gegeven moment wisselden we die af met meer gecompliceerde speeltjes.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier een mobiel van woezel en pip boven de box, vindt ze fantastisch! Sinds een week ging ze er echt naar graaien, dus hebben we haar op haar speelkleed gelegd, vindt ze super! Lekker meppen naar de speeltjes! Echt dingen pakken doet ze nog niet, maar dit dus wel. Rammelaars liggen hier nog aan de kant dus.

Verder veel samen kletsen, zingen, dansen etc

Deel Deze Pagina