dit nooit gedacht. relacteren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eefke84, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

altijd fv gegeven. altijd achter gestaan................. en nu mn laatste. dit kereltje ik heb spijt.:( spijt dat ik het niet geprobeerd heb.:( hij had slechte start en nu blijkt dat hij waarschijnlijk kma heeft. we geven nu friso pep. wat kan ik evt nog doen nu:):( en ik slik seroxat. hier kan ik helaas niet zonder

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

He meid, wat rot allemaal :(

Vertel eens wat meer, hoe oud is hij, heb je helemaal geen borst gegeven begrijp ik?

Seroxat weet ik niets van, maar daar krijg je vast wel reacties van anderen op.

Je kunt ook een lactatiekundige benaderen voor advies als je echt overweegt te relacteren of evt proberen via het moedermelknetwerk melk voor je schatje te krijgen.

Succes!

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hij is maandag 9 weken oud.hij is met 37 weken gehaald en nee heb nooit bv gegeven. hij heeft de eerste weken flink getobt en nu blijkt dus dat ie hoogstwaarschijnlijk kma heeft. maar hij ligt zo graag tegen me aan en hij hapt dus ook gewoon. en valt daarna zo tevreden in slaap. pfff moeilijk uit te leggen, tis echt het gevoel. hij wordt er ook gewoon rustig van. pfff voel me zon rund dat ik het noooooit geprobeerd heb:(

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Maar aanleggen kan altijd he! Dat doet hem goed, dat doet jou goed, misschien krijgt hij er wat uit, dat kun en moet en mag je gewoon doen hoor. Tenminste, even afhankelijk van de Seroxat trouwens... Maar misschien is dat niet zo erg als je geen melk hebt nu.

Weet je hoe je moet aanleggen? Heb je er wel eens filmpjes van bekeken bijvoorbeeld?

Heb je wel melk gezien, of als je nu een beetje in je borsten knijpt? Voel je wel eens iets "gebeuren" in je borsten als hij bij je ligt en hapt?

Echt (volledig) relacteren zo'n lange tijd na de bevalling lijkt me heel lastig. Het is sowieso heel hard werken, veel aanleggen en kolven om productie te krijgen. Maar ik weet er het fijne niet van hoor. Er komt hier vast nog wel meer advies.

Worden jullie wel goed geholpen en krijgt hij nu goede hypo-allergene voeding? Er zijn veel topics over KMA hier te vinden.

En neem het jezelf niet te kwalijk hoor. Je zorgt zo goed als je kunt en als je wist voor hem. Lekker veel knuffelen en huid op huidcontact is goed voor jullie allebei. Je zit nog in je kraamtijd, hebt een boel meegemaakt, bent nog hartstikke hormonaal. Kop op hoor!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij hapt kun je ook aanleggen. Begin gewoon, kijk hoe het gaat, gewoon aanleggen voor het gevoel kan ook heel goed naast volledige kunstvoeding.
    Op youtube enzo kun je op filmpjes zien hoe je moet aanleggen, maar als hij zelf als zoekt en hapt is het meer een kwestie van samen eens lekker met onbloot bovenlijf op bed gaan liggen en hem laten zoeken.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

maar kan het geen kwaad als hij hapt en dan alleen voor het gevoel zeg maar.

ik heb zitten lezen over relacteren en ik vrees dat ik daar helaas niet de tijd voor heb. ik heb er nog twee rondlopen hier en man werkt 60 uur per week dus sta er thuis alleen voor. maar als hij het alleen voor het gevoel graag mag doen ben ik ook al een beetje blij

daarbij zit ik ook nog met zijn kma. ik wil zel f graag met alle liefde km vrij eten maar daar gaat natuurlijk ook weer veel tijd inzitten van hoe en wat:(

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Natuurlijk, voor het gevoel mag altijd hoor!
    En wat die koemelk betreft: niet ieder kind reageert op koemelk die mama eet, al is het ook als je het eenmaal probeert niet eens zo moeilijk om een paar dagen geen zuivel te gebruiken (vond ik).

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok. nee geen zuivel is ook geen probleem. maar zit het ook niet veel in andere dingen zoals bv koekjes ofzo. noem maar wat. we moeten ons er nog helemaal in verdiepen omdat we pas sinds een week bezig zijn met friso pepti

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vaak is het al voldoende om de zichtbare zuivel uit je eten weg te laten, en geven koekjes en brood enzo niet zo veel problemen hoor.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb je nog melk?

11. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Wat jammer dat je het gevoel hebt niet de juiste keuze te hebben gemaakt.
    Ik wou je heel veel succes wensen, en goed dat je het gaat proberen!
    Geniet van de fijne momentjes samen :)

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Wat een stap! Heb er bewondering voor.

Ik heb even voor je gezocht en seroxat (Paroxetine) is een L2 medicijn

L2 Veilig
    Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein

Dit wordt er over geschreven over Paroxetine:
    veel onderzoeken beschikbaar, minimaal tot geen effect op borstgevoede kinderen.

Verder zou ik een lactatiekundige (IBCLC) vragen om hulp. Je zou bv domperidon kunnen gaan gebruiken en syntocinon neusspray voor een toeschietreflex. Maar vraag hier goed advies!

Heel veel succes en hopelijk lukt het je!
    ParoxetineBij depressieL2 [veel onderzoeken beschikbaar, minimaal tot geen effect op borstgevoede kinderen]

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dank je voor de lieve reacties... ik heb geen melk meer helaas. ook nooit veel gehad. dinsdag moet ik met hem naar het cb en ga daar sowieso ook advies vragen voor lactatiekundige. hou jullie op de hoogte

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je dit echt wilt, wacht dan niet tot dinsdag en zoek NU een lactatiedeskundige op. Welke regio zit je? Misschien kunnen we met je mee denken bij het vinden van een goede.
    Mijn ervaring is dat BV vragen beter niet op het CB gesteld kunnen worden. CB heeft een grotere kennis van andere zaken.

15. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
  16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oja. ik heb via thebe van mijn kraamzorg wel een emailadres van een lactatiekundige, ik ga vanmiddag haar even een mail sturen. ik heb hem net voor de fles weer laten happen en rommelen. maar toen begon de oudste weer te bleren want die ben ik zindelijk aan het maken en stond dus net weer in dr broek te plassen.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je echt, echt echt wilt, zou ik idd vandaag nog een afspraak maken met een lk. je kan ook altijd bellen voor een eerste gesprek!
    Ik weet niet precies hoe dat gaat als je geen melk hebt, het blijkt wel mogelijk hoor, maar het is niet van de een op andere dag gelukt natuurlijk; je zal er best wat tijd en energie in moeten steken!
    Maar waar een wil is, is een weg zeg ik altijd maar! Je kindje wil aan de borst; dus de eerste stap is al gezet!

Heel veel succes!

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok. dat zou geen probleem zijn.

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dank je;)

Deel Deze Pagina