Nogmaals: yoghurt of kwark wordt niet minder zuur als er suiker doorheen zit, het SMAAKT alleen minder zuur! Vlak voordat ik met bijvoeden begon, ben ik bij de ka geweest en we kregen geen restricties wat betreft het eten; hij mocht alles hebben. Wel raar dat de ene ka heel andere opvattingen erop nahoudt dan de andere.
Idd veel. Maar als hij het er goed op doet. Alleen die fles na zijn broodjes hoeft toch niet? Dan geef je eigenlijk 2 maaltijden...
hij moet nog 2 flessen hebben dus die fles is nog steeds noodzakelijk,, die gaat oowk helemaal op,, ik ben nu bezig met afbouwen van deze fles maar weg gaat hij deze week nog niet,, Liefsz 8)
pfff ik heb een dochter van 2 en die eet nog niet zoveel, maar als hij niet te zwaar is en hij voelt zich er goed bij dan is het toch goed, beter goed eten als niet eten! liefs M
@meryem; jah anders heeft hij niet genoeg tot de avond,, hij zit niet vol na het potje eten dus krijgt hij een toetje na
Enige wat ik erover kan zeggen is tja ik vind het erg veel! Als ik kijk wat onze twee oudste op een dag eten/drinken komt Liam daar nu al ver bovenuit. Dit is wat Malou en Ruben op een dag eten/drinken nu, dus met 2.5 jaar -> 06.30 - 07.30 Kunstvoeding 150cc+5 schepjes & 2-3 schepjes bambix granen. 09.30 - 10.00 Fruit, net zoveel als ze lusten, altijd vers. 12.00 - 13.00 1 sneetje brood met boter en beleg, (tuit)beker water/thee. 15.30 - 16.00 Tuitbeker water/thee. Soms daarbij een cracker/rijstewafel oid en verdunt vers vruchtensap. 17.30 - 18.30 Avond eten, net zoveel ze lusten, altijd vers en kunstvoeding 90cc+3 schepjes. 19.30 - 20.30 Kunstvoeding 150cc+5 schepjes. Evt nachtvoeding -> kunstvoeding 120cc+3 schepjes. Verder staat er gewoon heel de dag een beker water klaar, die geregeld ververst word, waar ze uit kunnen lurken als ze zin hebben, maar doen ze niet erg veel. Toetjes doen wij niet aan, vind dat niet nodig. Wel krijgen ze soms een bakje yoghurt (gewone, zonder smaakje) om het broodje in te dopen en te eten. En Benthe eet nu met 8 maanden (en 1 week), 8x per dag borstvoeding en 1x per dag vers fruit zoveel ze wil en 1x per dag verse groenten & rijst/pasta zoveel ze wil. Liefs, Hanneke!
Ik doe ook niet aan toetjes, zie toetjes ook niet echt een als een vulling. Kun je hem niet wat meer avondeten geven bijv? En hoe geeft ie aan dat hij honger heeft?
Nog even zitten kijken, en zie nu pas dat hij 3 koekjes krijgt, nou dat vind ik zelf ook iets overdreven hoor. Zelf eet je toch ook geen 3 koekjes op een dag ? Oke, nu doe je het en nu is ie niet te zwaar, maar blijf je dat doen, ook als ie 3 is en ook als ie 6 is en ook als ie 9 is en ook als ie 12 is, gewoon omdat ie nu eenmaal gewend is om veel koekjes per dag te eten denk ik niet dat dat verstandig is. Goede, gezonde eetgewoonten die moet je mi al gewoon van kleins af aan leren ! En tuurlijk blijft ie koekjes eten als ie ze maar krijgt, daar zijn het kindjes voor, jij bent er als ouder voor om hem een gezonde, gevarieerde voeding aan te bieden. Je zou bijv ipv koekjes ook lekker stukjes tomaat of komkommer kunnen geven. Zou hem ipv een zoet toetje liever gewoon wat hapjes groenten extra geven. Gewoon lekker verse groenten geven tot ie vol zit, heeft ie dat toetje niet nodig ook !
Ik vind het ook erg veel, maar als hij het er goed op doet, prima toch. Mijn zoontje eet nog lang niet zoveel: 7x borstvoeding 2,3 stuks fruit tussendoor lunch: max. 1 boterham met appelstroop of margarine 's avonds: groente met rijst/pasta/aardappelen (zoveel hij wilt, meestal vrij weinig). Koekjes en toetjes begin ik nu nog niet aan. Dat vind ik bij zo'n kleintje zeker niet nodig. Liefs
Ik heb niet alle antwoorden doorgelezen, maar onze jongste kan ook blijven eten. Hij wordt echt huilerig als hij niks krijgt, maar ik let er heel erg op dat hij niet teveel krijgt. Drie koekjes 's middags... dat krijgt hij echt niet, maar met een chagrijnig kind ga ik ook niet zitten. Kun je het fruit en de koekjes niet omwisselen? Dat deed ik met Jasper, van fruit zit hij meestal wat langer vol. Ik heb het pas geleden weer omgegooid bij Jasper, even weer een ander ritme. Hij is wel wat ouder dan jouw zoontje maar dit krijgt Jasper: - 1 of 2 boterhammen + melk - Sap met 1 soms 2 nijntje koekjes - 2 boterhammen + melk - Fruit - Rijstewafeltjes/ soepstengel + sap - Aard, groente & vlees ongeveer 250gr + toetje - Eventueel nog wat drinken Enne...sommige kindjes eten nu eenmaal meer dan de ander. Een kindje wat niet eet is ook niet alles. Een kindje wat wel lekker eet is dan toch wel wat fijner. Je moet alleen ff voor de gezonde opties kiezen. Ik kijk er niet erg raar van op dat je kindje "veel" eet, zo had ik er 2. Alleen de oudste is nu 3 en alles is "vies"... Heel irritant! Laat je niet gek maken want het kan nog veeeeeeeeel gekker!
Vergeet niet dat een baby nog veel eiwitten en vetten uit melkproducten nodig heeft, Dus skip de zoete koek en het sap en geef een beker melk!
Mijn dochter is 14 maanden en krijgt dit: 08.00 1 boterham met smeerleverworst soms kaas (ze is een echte kaas kop!) 09.00 biskwietje 09.30 slaapt ze tot 10.00 daarn weer een biskwietje 12.00 1a 2 boterhammen 13.00 slapen tot 14.30 daarna een fruithapje vaak wil ze tussen deze tijden nog wat te knabbelen en krijgt ze 5 a 6 nibbit chipjes (niet iedere dag) of een biswietje 17.30 aard. vlees en veel groenten! of soms potje 18.30 naar bed Verder drinkt ze de hele dag door 5 a 6 grote flessen roosvice
Biscuitjes en chips...?? ok. 3 liga's lijkt me ook wat erg veel. Als ie echt zo'n honger heeft zou ik fruit of nog een boterham geven... Of de fles wat later geven? Mijn dochter eet (buiten de sprongetjes e.d. ) zo ongeveer: 's ochtends BV 1030: 1 stuk fruit (meestal niet helemaal op), paar slokjes water/diksap 1300: 1 boterham (helft gaat erin), paar slokjes water/thee 1400: BV 1600: evt 2-3 mini rijstwafeltjes, water/thee 1730: verse groentenhap (met aardappels/rijst/pasta en een klein beetje vlees/ei/vis), soms beetje yoghurt 1830: BV 2330: BV Oja, ze was met 9 maanden 74cm en 10.2kg!!
Bisqwietjes zin zowat niks in! En ongeveer 5 nibbit chipjes per.... 3 a4 dagen is niks hoor.... Eet jou dochter dan ook niet te veel? 9 maanden en dan al over de 10 kilo heen??? Ik wil je niet aanvallen of afkraken ofzo! maar ik vind persoonlijk een voeding van 23.30 een beetje overdreven voor een kindje van 10 maanden! Ieder kindje is natuurlijk anders, maar de van mij was iets van 5 maand en toen lag ze er al om 19.00 slapend en al in Wij zijn maandag weer bij het CB geweest en mijn dochter woog 9.770 kilo!!! en 80 cm Die van mij lust HELAAS geen water en thee! ze drinkt nog liever niet dan dat haha jammer ben zelf nl gek op thee Liefs J.
Tja, mijn dochter krijgt BV. Tot 6 maanden exclusief en - grotendeels - op verzoek. Dat is toch bewezen het allerbeste wat je je kindje kunt geven. Ze krijgt tot 1 jaar sowieso geen toegevoegde suiker en (vrijwel) geen zout. Van BV kun je i.p. niet te veel geven. (zelfs) Op het CB hebben ze me verteld dat kindjes die BV krijgen vaker als baby wat zwaarder zijn, maar later minder kans hebben op overgewicht. Borstvoeding is lichter verteerbaar, maar vetter dan flesvoeding (over de andere voordelen t.o.v. flesvoeding zal ik hier verder niet uitwijden ) Dus dat mijn dochter 10kg weegt is een resultaat van goede en gezonde voeding, 'zoals moeder natuur het bedoeld heeft'... Bovendien zit ze met zowel gewicht als lengte bovengemiddeld, maar ze is niet te zwaar voor haar lengte volgens de curves. Ik wilde hiermee aangeven dat het gewicht van t zoontje van de TS niet perse te veel is. Maarr ik denk wel dat de bijvoeding die hij krijgt gezonder kan... Dat mijn dochter nog een voeding krijgt om 2330 is overigens omdat ze anders 's nachts wakker wordt. Tja, sommige kindjes kunnen nog niet zonder die voeding. Ook daar kan ik een heel verhaal over schrijven, maar geloof me nou maar dat het zo is!! (ik ben al blij dat ze 's nachts niet meer komt, behalve tijdens sprongetjes ) Lust je dochter overigens ook geen diksap dan ipv roosvicee??
Ik heb niet alles gelezen omdat er erg veel berichten stonden, weet dus ook niet of het voorgesteld is. Je geeft aan groentehap met een danoontje. Is het misschien een idee om ipv alleen groente ook aardappels en vlees aan te bieden? Mijn dochtertje van 8,5 maand eet bv al 2 maanden ofzo aardappels/groente en vlees. Is denk ik vullender en ook voedingsrijker als alleen groente.
Een toetje word vaak aangeraden vanuit het CB ivm zuivel behoefte wat een kindje nodig heeft. Mijn dochter mag en raden ze aan om een toetje na het eten te geven. Alleen wil ze het niet, Potjes eet ze overigens vlot op.