Ochtend drama thuis!

Discussion in 'Voeding' started by Roosjee, Jan 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosjee

Roosjee Lid

Mar 18, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd wat jullie in mij geval zouden doen!

Ik heb een kind van bijna 4 jaar en als hij ochtend naar peuterspeelzaal moet hebben wij ruzie thuis. Hij krijgt maar 1 snee brood op bord met hagelslag, hier doet hij zo lang erover. Hij neemt een hapje en legt het in zijn wang en kan dit uren zo laten dus die brood duurt heel lang bij ons. Vind ook zo zielig dat hij dan met een lege maag naar school moet. Ik zie het niet staan om ieder ochtend dit mee te maken als hij begint met basisschool.

Iemand ervaring of tips?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ja hier. Dochter is 3,5 nu, maar toen ze op 2,5 jaar voor het eerst naar school ging, deed ze dit ook. De eerste dagen zat ik ellendig lang met haar aan tafel, om haar toch iets te laten eten. Na een week heb ik het losgelaten. De eerste dag had ze toen niks gegeten, maar blijkbaar heeft ze toen overdag wel gemerkt dat ze honger had en dat de juf niet zomaar eten uit haar hoed kon toveren. Vanaf dag 2 at ze altijd gewoon flink haar ontbijt.

Op 4 jaar zijn ze toch echt al wel slim genoeg om dat te snappen. Niet?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hem zelf wat meer keuze in ontbijt geven, dus ipv alleen brood bv ook muesli (van bambix, volkoren crackers enz. Dat ze keuze hebben hier zorgt ervoor dat ze veel beter eten.

4. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ben ik het mee eens.
    dl krijgt smorgens ook geen brood naar binnen en eet dus cornflakes.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ja, dit ook. Dochter mag altijd kiezen. Boterham, muesli, cornflakes, yoghurt met fruit, cracotte... Ze kiest behoorlijk gevarieerd, dus ik zit er niet mee om haar daar zeggenschap over te geven.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Dit inderdaad.
    Overigens heb ik hier een meisje van 5 die ook laaaaaaaaaaaang doet over haar ontbijt. Is altijd zo geweest. Terwijl haar zus en broertje wel op normaal tempo eten. Het ene kind is wat sneller dan de ander. Ook eet ze niet veel in de ochtend. Ze krijgt het gewoon niet naar binnen. Een cracker of beschuitje. Of klein bakje muesli.
    Ik zorg wel dat of ik of papa er naast zit. Om de boel wat te "stimuleren:cool:.

7. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,783
    7,372
    113
    Hier net zo'n langzame eter van 4,5 jaar.
    Ze kiest zelf elke ochtend wat ze wil (wat ook al minimaal 5 minuten kost, maar oke, dat neem ik maar voor lief).
    Meestal is het 1 beschuitje met worst, soms opeens een boterham met pasta. Ik vind het allemaal best, als ze maar opeet wat ze heeft genomen.
    Helaas is het soms wel zo dat ik maar tien keer heb gezegd in 3 kwartier dat ze een hap moet nemen, en geen 20 keer, dus is haar beschuitje/boterham nog niet op om tien over 8. En dan gaat ze dus met een halve beschuit in haar maag naar school.
    Tja, ik kan er ook weinig meer aan veranderen, als ze écht honger heeft eet ze wel. Soms eet ze dan tussen de middag opeens 2 of 3 boterhammen, terwijl ze er normaal maar 1 eet. Dan haalt ze het wel weer in.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Hahaha heel herkenbaar. Ik vraag haar boven bij het aankleden al wat ze wil eten, maar dan nog weet ze het beneden soms nog niet pffffff:D

9. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Honey loops altijd. En toen 4 was fles pap anders wou die niks beter iets dan niets word vanzelf beter

Share This Page