Vanaf gister de ochtendfles weg gelaten! Dat ging eigenlijk prima. 07.00- 1,5 boterham met boter/zuivelspread + 120 ml halfvolle melk 9.30 - kiwi en halve banaan, paar slokken thee 12.00 - 2 boterhammen. appelstroop/kipfilet + 100 ml halfvolle melk 14.30 - water/thee met cracotte/koekje/tomaatjes/boogies 17.00 - warm eten met een beetje biogarde/magere kwark/yoghurt 19.00 - fles 180/4 De laatste fles laat ik nog even voor wat het is. Nu nog 1 fles pd dus! Begin april was ze 78 cm en bijna 10 kg.
Ik at vaak wanneer ik honger had, geen regelmatige tijden en dan vaak geen normale maaltijden, maar bv slechte tussendoortjes etc. Ik ben ook bezig om mijn eigen eetschema om te gooien. Gezonder te leven, voor mijzelf, maar ik heb natuurlijk nu ook een voorbeeldrol. Avond eten gaan wij idd verzetten.
Schema met 13 maanden 08:00 150 volle melk en 1 boterham 10:00 cracker en water 11:00 stuk fruit 12:30 1 boterham en water of een beetje sap aangemaakt met water 13:00 -15:00 slapen Tussen door wat maisboogies en wat water of thee 17:00 vers eten of potje 8 maanden en schaaltje volle yoghurt 19:30 150 volle melk Hij krijgt volle producten omdat hij klein is sinds kort ook alles glutenvrij
Hartstikke prima toch? Ik probeer altijd mee te eten met hem, zodat hij ziet dat ik/wij ook eten, zien eten doet eten. Ik denk dat je wel gaat merken dat die avondfles steeds minder leeg wordt gedronken en dan valt ie vanzelf weg.
Hier nog steeds beetje zoekend door wegvallen van bv momenten. 07:00 bv 08:30 2 stuks fruit met wat pap 10:00 boterham met jam 12:00 2 boterhammen met kipfilet/salami/ appelstroop/ kaas enz. Bied hem laatste week wat koemelk aan, maar komt meestal terug. 15:30 tussendoortje meestal wat meloen /een mandarijntje/ aardbei of een rijstwafel. 17:30 groente met beetje vlees en rijst/ pasta/ aardappels. Kook nog wel voor hem apart. Hij eet ook veel meer groente dan wij en wij veel meer vlees. Daarna wat yogurt, gaat meestal ook niet in. En soms nog wat fruit 20:00 bv Hij drinkt heel dag door water. Denk wel 2 bekertjes vol.
Ik zou proberen in de ochtend wat meer een 'normaal' schema aan te houden. Zoals ik nu lees krijgt je kindje in 3,5 uur tijd 3 maaltijden, als je borstvoeding als ontbijt rekent zelfs 4. Is het geen optie om bv. om 7uur borstvoeding te geven en erna nog een boterham of een bordje pap. Dan rond 10.00 2 stuks fruit en om 12.00 weer 2 boterhammen. Is maar even een idee hoor, probeer even met je mee te denken omdat je schrijft dat je nog wat zoekende bent.
7.00 uur pap of brood of beide haha 9-10 slapen 10.00 fruit en water 11.30 twee boterhammen en beker gewone melk 12.30-14.30 slapen 15.00 borstvoeding 16.00 water en koekje 17.00 groentehap en water 19.00 borstvoeding 23.00 borstvoeding
Heb van alles geprobeert, hij wi na borstvoeding echt alleen fruit eten en vraagt dan naar banaan, ik probeer het te rekken maar lukt gewoon niet. En dan moet hij weer een tussendoor hebben rond 10 uur en dan geef ik gewoon een boterham. Ik vind het ook heel rommelig nog steeds. hopelijk valt bv heel snel af.
Onze zoon van 14 maanden eet ongeveer dit: Ontbijt: Bv+boterham Tussendoor: 1 of 2 stuks fruit+beetje water Lunch: 2 boterhammen + ongeveer 100 ml melk Tussendoor: Rozijntjes, tomaatjes, koekje of fruit + thee Avondeten: Warm eten + yoghurt Voor het naar bed gaan: Bv