Hoi allemaal, ik weet dat elke baby anders is, maar in mijn omgeving hoor ik zoveel uiteenlopende reacties, dat ik t toch hier wil vragen: wat vinden jullie van dit schema voor een baby van 7,5 maand die gewone opvolgmelk (plus de meeste producten met opvolgmelk erin) weigert: 7.00 bambix pyamapap biscuit (150 ml water) 9.30 200 gram fruithapje en soms stukje fruit in de hand 13.00 half broodje met 100 ml vanilleyoghurt 16.00 200 gram groente 17.30/18.00 met ons stukjes groente mee eten 19.30 150/200 ml kant en klare pyamapapje 8 granen Tussendoor geef ik af en toe bijvoorbeeld rijstewafel of cracotte en qua drinken water of diksap.. Hij drinkt alleen net superveel? +/- 50 a 100 ml vocht extra.. Wat vinden jullie??
Ik zou zelf geen kant en klare pyamapapjes geven, ik had een proefmonster en mn dochter nam 1 slok, keek vies en gaf mij de fles. Ik nam ook een slok en inderdaad, 't is mierzoet. Er staat dan wel op "zonder toegevoegde suikers" maar er zit wel insuline(!) maltodextrose, fructose geloof ik, en heel veel geconcentreerd vruchtensap in. Het is dus een enorme misleiding dat er geen suikers in zouden zitten. Probeer eens de pappen van nestle, die zijn heel anders van textuur als bambix. Ook het vanilleyoghurt zou ik zelf niet geven. 't is geen gezond eetpatroon met al die smaakjes, het is juist de bedoeling dat ze pure smaken leren eten. Zoet lusten ze toch wel, en ja, dan zal hij waarschijnlijk een poos weinig eten, maar als hij gewend is, wat wel 10-15 keer kan duren, zal hij ws gewoon eten alsof hij niet meer beter weet.
Suusjeuh: je hebt gelijk hoor, ik baal er ook van, maar heb echt ALLES geprobeerd.. En dat 'tijdje' weinig eten was hier al 3 a 4 maanden. cb maakte zich ook zorgen over zn groei, dus ik moest iets.. Als ik alleen al kijk maar het ontbijtpapje heb ik al 10 soorten geprobeerd en eerst natuurlijk die zónder suiker, maar hij is echt nu al een moeilijke eter..!
Hoi hoi, Maar dronk je kindje wel de voeding 1 dan? Want in principe mag je die gewoon door geven. Ik blijf hier nog wel een poosje op 1 zitten omdat ze sowieso nog op de liter komt. ZOu ik inderdaad, wat suusjeuh ook zegt, niet doen, die pyama papjes en vanille yoghurt, je leert je kindje zoete smaken aan denk ik.
Rijtjes: nee die weigerde hij ook.. En over die zoete papjes: dat is écht t enige wat hij eet.. En geloof me, en een aantal maanden geprobeerd gewone melk en gewone melk zonder suiker maar hij weigert echt alles..!
He joh, wat lastig. Tja, hij eet dus ook de granen pap wel? Want kan je dan ook alleen granen pap geven? En gewone yoghurt? Is misschien wel even wennen. En geef je flesje of met een lepeltje? Want misschien dat het sowieso beter gaat met een lepeltje. Moeilijk hoor als je kindje het niet wil inderdaad. Weet ook niet of er ook in de merken nog verschil zit in smaak?
Nee alleen lepeltje en dat gaat goed! Granenpap lust hij echt alleen die kant en klare gezoete..die wel uit een fles! En biscuitpap is alleen water toevoegen en doe krijgt hij met een lepeltje!
Oeh lastig... mijn dochter weigert ook perminent alles waar kunstmelk inzit. Maar ik geef BV dus dat is niet erg. Lijkt me heel erg lastig als je kindje het allemaal weigert terwijl hij het toch echt nodig heeft. Zo te lezen heb je allerlei producten al geprobeerd. Als dit het enige is wat hij wel neemt, heb je weinig keus denk ik. Zo krijgt hij tenminste iets binnen.
Lastig hoor!! Hier het "geluk" van een kind die haar warme maaltijden al een half jaar weigert maar nog wel 2x per dag een papfles fijne granen met pepti wilt. Want ze weigert alle andere vormen van "zuivel alternatieven" (KMA)